Μπροστά σε νέα, γιγαντιαίων διαστάσεων κρίση βρίσκεται η Lidl Hellas, καθώς η εταιρία μπορεί να αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει από τη μήνυση σε βάρος ηλικιωμένης που έκλεψε τρόφιμα γιατί πεινούσε, αλλά το hashtag #cancel_lidl ανέπτυξε τέτοια δυναμική που σε λίγες ώρες είχε ήδη ξεκινήσει καταναλωτικό μποϋκοτάζ και παράλληλα η φήμη της εταιρίας σερνόταν στις λάσπες στα social media.
Να υπαναχωρήσει από τις αρχικές της θέσεις και να ανακαλέσει μήνυση σε βάρος γιαγιάς που έκλειψε τρόφιμα γιατί πεινούσε, αναγκάστηκε η διοίκηση των Lidl, υππό την πίεση κατακραυγής στα social media και αφού η προσπάθεια ανάσχεσης της τάσης με troll και προσπάθεια φίμωσης των media απέτυχε.
Η κρίση όμως δεν αποσοβήθηκε. Η εταιρία μέσα από το hashtag #cancel_lidl βλέπει τη φήμη της να διαλύεται και παράλληλα κατέγραψε μείωση πωλήσεων μέσα σε μερικές ώρες. Όπως και στην περίπτωση της efood και της Jumbo, ο αντίκτυπος είναι τόσο έντονος και διαρκής που απαιτούνται πολλά λεφτά και δράσεις για να αλλάξει η δυναμική.
Η διοίκηση της εταιρίας, όμως, θα βρεθεί υπό την πίεση της γερμανικής πολυεθνικής, της οποία η φήμη επίσης πλήττεται και θα πρέπει να απολογηθεί όχι για την πολιτική των μηνύσεων, αλλά για την αδυναμία έγκαιρης αντίδρασης οπου είχε σαν αποτέλεσμα να υποστεί βλάβη η φήμη συνολικά της Lidl. Σε ένα καθεστώς τόσο έντονης πίεσης τόσο θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν απολύσεις προσωπικού και… συνεργατών, όπως ενδεχομένως η εταιρία δημοσίων σχέσεων.
Σε δεύτερη φάση, αλλά σε άμεσο χρόνο, η διοίκηγση και οι ιδιοκτήτες της Lidl θα πρέπει να διαμορφώσουν διαδικασίες διαχείρησης κρίσεων, νέα πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και νέο πλάνο επικοινωνίας για την ανάσχεση και αποκατάσταση της ζημιάς. Ζήτημα θα δημιουργηθεί για την κάλυψη του κόστους, καθώς η μητρική δεν έχει καμία πρόθεση να συμβάλλει, αλλά αντιθέτως εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει επανορθώσεις από την ελληνική.
Το περιστατικό
Τη λύπη της για το περιστατικό με τη 70χρονη και τη μήνυση που υποβλήθηκε από τους υπεύθυνους του καταστήματος στο Ίλιον εκφράζει η εταιρία Lidl Ελλάς.
Η εταιρία αναφέρει σε ανακοίνωσή της πως θα φροντίσει να μην υπάρξει συνέχεια με την ηλικιωμένη. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το ρεπορτάζ η ηλικιωμένη, επηρεασμένη από δυσβάσταχτα οικονομικά προβλήματα, επιχείρησε να κλέψει κάποια τρόφιμα από σούπερ μάρκετ στο Ίλιον, το απόγευμα του Σαββάτου.
Οι υπεύθυνοι του καταστήματος κατάλαβαν την κίνηση της γυναίκας και, παρά τις παροτρύνσεις των υπολοίπων πελατών του σούπερ μάρκετ να μην πάει η γυναίκα στο αυτόφωρο και να μην κινηθούν σε βάρος της οι νομικές διαδικασίες, ο υπεύθυνος του καταστήματος ήταν ανένδοτος και είπε «ότι οι εντολές που έχει είναι πολύ αυστηρές για αυτή την περίπτωση». Τα προϊόντα, σύμφωνα με το OPEN κόστιζαν σχεδόν 40 ευρώ.
Η ανακοίνωση της Lidl Hellas:
«Η Lidl Ελλάς από την έναρξη της λειτουργίας της εφαρμόζει με υψηλό αίσθημα ευθύνης αξίες και πρακτικές κοινωνικής υπευθυνότητας. Έχει αποδείξει έμπρακτα και διαχρονικά ότι στέκεται δίπλα στους συμπολίτες της με ήθος και ευθύνη, όπως πράττει πάντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις κοινωνικής ευαισθησίας.
Συγκεκριμένα έχει μεριμνήσει με μηχανισμό υποστήριξης μέσω ΜΚΟ σε όλη την Ελλάδα, ώστε να αντιμετωπίζει άμεσα αιτήματα για προϊοντική βοήθεια από ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Το πρόσφατο περιστατικό που έλαβε χώρα στο κατάστημά μας στο Ίλιον μας λυπεί βαθιά. Ο υπεύθυνος του καταστήματος όπως και κάθε υπεύθυνος καταστήματος είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές που ορίζει η νομοθεσία.
Η διοίκηση της εταιρείας έλαβε γνώση του περιστατικού και θα φροντίσει να μην υπάρξει συνέχεια. Η εταιρεία θα έρθει σε επικοινωνία με την πελάτισσα για να λήξει το θέμα που δημιουργήθηκε. Η Lidl Ελλάς θα συνεχίζει να στέκεται διαχρονικά στο πλευρό όσων μας χρειάζονται, αναγνωρίζοντας την ευθύνη και τον ρόλο της στην ελληνική κοινωνία».