Καθώς τα διεθνή ταξίδια σταμάτησαν σχεδόν πλήρως το 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19, η αεροπορική βιομηχανία υπέστη αυτό που περιέγραψε ως «τη χειρότερη χρονιά στην ιστορία για τη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών». Ωστόσο, ούτε το 2022 οι αερομεταφορές δεν θα φτάσουν στα προ-πανδημίας επίπεδα και προβλεψη για το 2023 είναι ακόμα πρώιμο να διατυπωθεί.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η παγκόσμια επιβατική κίνηση όπως μετράται σε χιλιόμετρα επιβατών, δηλ. ο συνολικός αριθμός των χιλιομέτρων που διανύθηκαν από επιβάτες που πληρώνουν, μειώθηκε κατά 65,9% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς η διεθνής ζήτηση επιβατών μειώθηκε κατά 75,6% και η εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά 48,8% κάτω από τα επίπεδα του 2019.
«Το 2020 ήταν μια καταστροφή. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το περιγράψω. Η ανάκαμψη που σημειώθηκε κατά τη θερινή περίοδο του βορείου ημισφαιρίου σταμάτησε το φθινόπωρο και η κατάσταση χειροτέρεψε δραματικά την περίοδο των διακοπών στο τέλος του έτους, καθώς επιβλήθηκαν αυστηρότεροι ταξιδιωτικοί περιορισμοί ενόψει νέων εστιών και νέων στελεχών του Covid-19».
δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Και ενώ η ταχεία κυκλοφορία του εμβολίου τροφοδότησε ελπίδες ταχείας ανάκαμψης στις αρχές του 2021, αυτές οι ελπίδες διαψεύστηκαν με την εμφάνιση των Delta και Omicron, που διέκοψαν τα διεθνή ταξίδια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο βόρειο ημισφαίριο και την περίοδο των διακοπών, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, h διεθνής επιβατική ζήτηση παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητη στο 75,5% κάτω από τα επίπεδα του 2019. Το 2021, η ζήτηση στις ΗΠΑ ήταν κατά 28,2% χαμηλότερη από το 2019, μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σχέση με το 2020.
Συνολικά, η επιβατική κίνηση παρέμεινε 58,4% κάτω από την κίνηση πριν από την πανδημία πέρυσι, υπογραμμίζοντας πόσο καιρό δρόμος προς την ανάκαμψη είναι ακόμα.
Το 2022, η IATA αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση επιβατών θα φτάσει στο 61% του προ-πανδημικού επιπέδου, αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή η πρόβλεψη έγινε τον Οκτώβριο του 2021, δηλαδή πριν από την Omicron, έτσι ώστε ο στόχος να μπορεί ήδη να είναι σε κίνδυνο.