Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα για τις συνθήκες υ πό τις οποίες το μαχητικό αεροσκάφος F-16 block 52+ της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας βρέθηκε εκτός διαδρόμου κατά τη διάρκεια ολοκλήρωσης εκπαίδευσης στην Ανδραβίδα.
Αντιφατικές αλλά όχι συγκεχυμένες είναι οι πληροφορίες που μεταδίδονται από τα media στρατιωτικής ενημέρωσης, ενώ ασαφής ήταν και η παρουσίαση του ατυχήματος από τον υπουργό Άμυνας στη Βουλή.
Κοινή συνισταμένη σε όλα τα σενάρια είναι ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν κακές και ότι ο πιλότος επιχείρησε προσέγγιση δύο φορές και εν τέλει έπιασε αεροδιάδρομο την τρίτη.
Οι διαφορές ξεκινούν στο σκέλος της διαδικασίας προσγείωσης:
- Ένα σενάριο αναφέρει ότι το αεροσκάφος “έκατσε βαριά” με αποτέλεσμα να σκάσει το ένα ελαστικό. Το ίδιο σενάριο καταλήγει ότι έπιασε φωτιά ο κινητήρας στο τέλος. Δεν διευκρινίζει όμως σε πιο σημείο εκτοξεύθηκε ο χειριστής.
- Ένα άλλο σενάριο δεν αναφέρεται στους χειρισμούς της προσγείωσης και στην αστυχία ελαστικού, αλλά επισημαίνει ότι το αεροσκάφος μετά από αποτυχημένες προσπάθειες επαναφοράς στον διάδρομο το φτερό του αεροσκάφους βρήκε στο έδαφος και έτσι εκδηλώθηκε φωτιά
Τα δύο αυτά σενάρια δεν είναι αλληλοαποκλειόμενα, έχει όμως ενδιαφέρον ο τρόπος παρουσίασης του γεγονότος και της έκβασης. Θολό παραμένει επίσης το σημείο της εγκατάλειψης του αεροσκάφους, καθώς ο πιλότος κατά κάποιους εγκατέλειψε με εντολή πύργου ελέγχου και μάλιστα μετά από τρεις διαβιβάσεις, ενώ σε άλλα κείμενα μένει ασαφές.
Το αεροσκάφος που εκτροχιάστηκε ήταν από τα πλέον σύγχρονα της πολεμικής αεροπορίας και επρόκειτο να αναβαθιστεί στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού. Οι ζημιές -όπως αναφέρουν τα media- είναι Beyond Local Repair και μάλλον εκτός συζήτησης.
Το μείζον ζήτημα που συζητάται αλλά όχι ανοιχτά είναι αν τελικά πρόκειται για πρόβλημα του αεροσκάφους ή για κακούς χειρισμούς ή ακόμα και πρόβλημα του αεροδιαδρόμου, ή συνεννόησης με τον πύργο ελέγχου.
Τα αποτελέσματα της ΕΔΕ θα παραμείνουν απόρρητα. Παράλληλα όμως θα αποτελέσουν μαθήματα για τους χειριστές.