“Τρένο” φαίνεται ότι πηγαίνει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ και Mytilineos, καθώς οι διοικήσεις τους έχουν κουλτούρα συνεργασιών, ενώ έπονται έργα 3,3 δισ. από την ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία αποτελούν ισχυρό δέλεαρ.
- Πήραν έργα 259 εκατ. και θα διεκδικήσουν ακόμα 3,3 δισ. από την ΕΡΓΟΣΕ
Η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ και Mytilineos, εδραιώθηκε για τη διεκδίκηση των δημόσιων έργων προϋπολογισμού 374 εκατ. ευρώ που δημοπράτησε η ΕΡΓΟΣΕ. Ακολουθούν όμως έργα 3,3 δισ., τα οποία φαίνεται ότι αποτελούν το πραγματικό αντικείμενο διεκδίκησης για τις εταιρίες.
Από τα έργα που δημοπρατήθηκαν η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Mytilineos κατάφερε να εξασφαλίσει τα 259 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, πρόκειται για τα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη-Ρίο. Τα έργα αυτά προσεγγίζουν το 70% του συνολικού προϋπολοπγισμού των δημοπρατηθέντων έργων.
Στα υπόλοιπα έργα που αφορούσαν το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών συνολικής αξίας 115 εκατ. ευρώ επικράτησαν οι Intrakat-Σιδηροδρομικά έργα (έκπτωση 11,4%) και ΑΒΑΞ (έκπτωση 7,5%) αντίστοιχα.
Εκτός έμεινε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ που μαστίζεται από εσωτερικό υβριδικό πόλεμο μετόχων – διοίκησης και προσπαθεί ακόμα να ανακάμψει από την πρόσφατη συρρίκνωση του τζίρου.
Τα φιλέτα των 3,3 δισ.
Mytilineos και ΤΕΡΝΑ διεκδίκησαν τα πρώτα έργα και τώρα καλούνται να τα διαχειριστούν. Οι μηχανισμοί που θα διαμορφωθούν τώρα αναμένεται να αποτελέσουν τη βάση ώστε το νέο σχήμα να βρει modus operandi.
Εφόσον η συνεργασία ευοδωθεί, τότε οι δύο εταιρίες είναι πολύ πιθανό να διεκδικήσουν από κοινού 6 έργα συνολικής αξίας 3,3 δισ. ευρώ που αφορούν τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τα έργα αφορούν στη διασύνδεση του Ρίου με το λιμάνι της Πάτρας, του Λαυρίου με το Κορωπί, της Παλλήνης με το Ελ. Βενιζέλος και τη Ραφήνα, της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα και την Ξάνθη, του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με σιδηροδρομικό δίκτυο, και τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο με στόχο τη διασύνδεση με τη Βουλγαρία.