Εταιρείες που μέσα στην πανδημία βγήκαν περισσότερο στο προσκήνιο είτε λόγω δραστηριοποίησης στον τομέα των προϊόντων της προσωπικής υγιεινής (Παπουτσάνης, Πλαστικά Θράκης) είτε λόγω της εκτόξευσης του κλάδου συσκευασίας (Flexopack και Πλαστικά Θράκης), είτε του ηλεκτρονικού εμπορίου (Skroutz) δεσπόζουν στις βραβεύσεις επιχειρηματικότητας που έκαναν την Πέμπτη οι Eurobank και Grant Thornton.
Παράλληλα, βραβεύτηκαν οι εταιρείες Vitex (χρώματα και βερνίκια) αλλά και η Οικογένεια Κωνσταντακόπουλου – Costamare – ΤΕΜΕΣ- Faliro House A.E. στον τομέα της επιχειρηματικής αριστείας. Πρόκειται για το θεσμό «Βραβεία Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας» που οι δύο όμιλοι, Eurobank και Grand Thornton έχουν καθιερώσει με ιδιαίτερη επιτυχία την τελευταία πενταετία.
Τις έξι ελληνικές επιχειρήσεις που διακρίθηκαν σε ισάριθμες κρίσιμες κατηγορίες μέσα από ένα σύνθετο «πλέγμα» κριτηρίων και διαδικασιών βράβευσε την Πέμπτη το βράδυ η Eurobank και η Grant Thornton, στο πλαίσιο του θεσμού «Βραβεία Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας» που οι δύο όμιλοι έχουν καθιερώσει την τελευταία 5ετία.
Πρόκειται για έξι ελληνικές επιχειρήσεις που διακρίθηκαν για τη σταθερά ανοδική τους πορεία, τις βέλτιστες πρακτικές, την προσαρμοστικότητα και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση ενός ανθεκτικού και ευέλικτου επιχειρηματικού τοπίου στην Ελλάδα, κρίσιμης σημασίας για το νέο ανοδικό κύκλο της οικονομίας.
Η επιλογή των έξι εταιρειών έγινε από 20μελή επιτροπή την οποία απαρτίζουν διακεκριμένοι επιχειρηματίες και ακαδημαϊκοί, ενώ προεδρεύουν από κοινού ο πρόεδρος της Eurobank Γιώργος Ζανιάς και ο διευθύνων σύμβουλος της Grant Thornto Βασίλειος Καζάς.
Τα «Growth Awards» είναι τα πρώτα Βραβεία Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας με στόχο την ανάδειξη επιχειρήσεων με επιτεύγματα που εμπνέουν για τη δημιουργία μιας σύγχρονης, δυναμικής και ανταγωνιστικής Ελλάδας, επιβραβεύουν τη δυναμική των ελληνικών επιχειρήσεων που ξεχωρίζουν σε κρίσιμους τομείς.
Η διαδικασία αξιολόγησης περιλαμβάνει τη χρήση ειδικών αναλύσεων βασικών χρηματοοικονομικών μεγεθών περίπου 8.000 επιχειρήσεων, βάσει του μοντέλου αξιολόγησης “Financial Growth/Health Matrix” της Grant Thornton, σε συνδυασμό με τις πραγματικές ιστορίες εταιρειών.
Κεντρικός ομιλητής της φετινής εκδήλωσης ήταν ο κ. Howard Yu, LEGO Professor of Management and Innovation στο IMD Business School, που μίλησε για την επόμενη μέρα στον επιχειρηματικό κόσμο, μετά την πανδημία, και τα χαρακτηριστικά που θα προσδιορίσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση στο μέλλον.
Μεταξύ άλλων ανέφερε πως «η σωστή προετοιμασία οδηγεί στην ανθεκτικότητα. Οι οργανισμοί που ευδοκιμούν είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για μια ανοδική πορεία από τους υπόλοιπους. Έχουν κάνει το άλμα από το παλιό στο νέο, πολύ νωρίτερα. Δεν πειραματίζονται απλώς, εξελίσσουν αυτή την ικανότητά τους πριν από τους άλλους. Ως αποτέλεσμα, σε μια περίοδο κρίσης, δεν είναι μόνο πιο ανθεκτικοί, αλλά και έτοιμοι για ανάπτυξη. Αυτό θα συμβεί μόνο όταν καταφέρετε να φιλτράρετε τις πληροφορίες που λαμβάνετε, βλέποντας καθαρά μπροστά. Στη συνέχεια, μπορείτε να κατανοήσετε τι επηρεάζει τον οργανισμό σας και να λάβετε ρεαλιστικές αποφάσεις».
Οι έξι επιχειρήσεις που διακρίθηκαν είναι:
Δυναμική Ανάπτυξη – Παπουτσάνης Α.Β.Ε.Ε.
Η εταιρεία Παπουτσάνης είναι μια κορυφαία ελληνική βιομηχανία με πλούσια κληρονομιά που σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη και παράγει πάνω από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως. Διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα καθετοποιημένης παραγωγής στα Βαλκάνια και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά που δημιουργεί καθημερινά καινοτομίες και εξαιρετικά προϊόντα με πρώτες ύλες που ανεβάζουν τον πήχη της ποιότητας τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή αγορά.
Με 150 χρόνια υψηλής τεχνογνωσίας και διαρκούς παρουσίας, βασίζεται σε τέσσερις επιχειρηματικούς άξονες: 1.Τα Επώνυμα Προϊόντα (Karavaki, Natura, Aromatics). 2.Τα Ξενοδοχειακά Προϊόντα (Hotel Amenities) 3.Την Παραγωγή Προϊόντων για Τρίτους και Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας για μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες προμήθειας και λιανικής. 4.Τις Εξειδικευμένες Σαπωνόμαζες για τους βιομηχανικούς της πελάτες. Με μια διαρκώς αυξανόμενη παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες με εξαγωγές που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των πωλήσεων της εταιρείας.
Έρευνα & Καινοτομία – Flexopack ΑΕΒΕΠ
Ο Όμιλος Flexopack ιδρύθηκε το 1979 και αποτελεί κορυφαίο παραγωγό εύκαμπτης πλαστικής συσκευασίας που προορίζεται για τις βιομηχανίες κρέατος, τυριών και θαλασσινών, καθώς και για τη βιομηχανία εμφιάλωσης. Η FLEXOPACK Α.Ε. είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1996 και διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, την Πολωνία και την Αυστραλία.
Η έδρα του Ομίλου είναι στο Κορωπί Αττικής, όπου οι εγκαταστάσεις λειτουργούν 24/7 και υποστηρίζουν τη μεγάλη εξαγωγική του δράση. Τα προϊόντα μας εξάγονται σε πάνω από 40 χώρες και η εξαγωγική δραστηριότητα αντιστοιχεί στο 90% του τζίρου. Ο Όμιλος Flexopack λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που δημιουργούν τα προϊόντα του κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Για το λόγο αυτό και αναπτύσσει προϊόντα με μειωμένη περιβαλλοντική επίπτωση και ανακυκλώσιμα υλικά, χωρίς να υποβαθμίζει την ποιότητα και τις ιδιότητες του προϊόντος, διατηρώντας πάντα ένα σύστημα πλήρους ιχνηλασιμότητας των προϊόντων.
Εξωστρέφεια – Όμιλος Πλαστικά Θράκης
Ο Όμιλος Πλαστικά Θράκης μεταποιεί περισσότερους από 116 χιλιάδες τόνους πολυπροπυλενίου και πολυαιθυλενίου για πάνω από 44 έτη. Η Πλαστικά Θράκης Εταιρεία Συμμετοχών, η οποία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1995, διαμέσου μιας επιτυχούς πορείας στρατηγικής ανάπτυξης και εξάπλωσης μέσω εξαγορών τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, έχει παρουσία σε 11 χώρες μέσω των παραγωγικών και εμπορικών εγκαταστάσεων της.
Ο όμιλος δραστηριοποιείται κυρίως σε δύο λειτουργικούς τομείς, τα τεχνικά υφάσματα και τις λύσεις συσκευασίας ενώ το 2013 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις σε σύγχρονα θερμοκήπια για την υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας και αγγουριού με τη χρήση γεωθερμικής ενέργειας. Ο Όμιλος διατηρεί δίκτυο πωλήσεων σε 80 χώρες ενώ καλύπτει 24 τομείς δραστηριοποίησης.
Το 67% της παραγωγής του Ομίλου πραγματοποιείται στην Ελλάδα, το 19% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 11% στη ΝΑ Ευρώπη και 3% στις ΗΠΑ. Το 2020 ο Όμιλος είχε πωλήσεις 340 εκατ. ευρώ ενώ απασχολεί περισσότερους από 2.200 εργαζόμενους, εκ των οποίων 1.262 στην Ελλάδα και 400 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο όμιλος έχει επενδύσει την περίοδο 2015-2020 περισσότερα από 165 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων περισσότερα από 86 εκατομμύρια στην Ελλάδα και 79 εκατομμύρια στο εξωτερικό.
Ψηφιακή Εξέλιξη – Skroutz A.E.
Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 από τους Γιώργο Χατζηγεωργίου, Γιώργο Αυγουστίδη και Βασίλη Δήμο. Έχει έδρα την Αθήνα και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, απασχολώντας πάνω από 600 εργαζόμενους. Σήμερα, το Skroutz.gr αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα e-commerce στην Ελλάδα, όπου προβάλλονται περισσότερα από 6 εκατ. προϊόντα από περίπου 10.000 συνεργαζόμενα καταστήματα.
Όραμα της εταιρείας είναι να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών στους καταναλωτές και ένα αποδοτικό κανάλι πωλήσεων στους συνεργάτες της. Για αυτό και τα τελευταία χρόνια, έχει προχωρήσει σε σημαντικές ενέργειες που συμβάλλουν στο παραπάνω όραμα. Μέσα από την στρατηγική συνεργασία με την EveryPay, η Skroutz αναβαθμίζει τη διαδικασία ηλεκτρονικών πληρωμών με σύγχρονα και πρωτοπόρα συστήματα.
Μέσα από την εξαγορά της εταιρείας ταχυμεταφορών SendX, επενδύει στο “last-mile”, δηλαδή στη διαδικασία παραδόσεων των αποστολών στον χρήστη. Και τέλος, μέσα από το πρόσφατο λανσάρισμα της συνδρομητικής υπηρεσίας Skroutz Plus, προσφέρει στους χρήστες της μια μοναδική εμπειρία αγορών χωρίς μεταφορικά έξοδα. Το Skroutz.gr σε αριθμούς*: Πάνω από 8.000.000 μοναδικοί χρήστες το μήνα / 40.000.000 επισκέψεις κάθε μήνα 10.000 καταστήματα / 6.200.000 προϊόντα / 2.700.000 εγγεγραμμένοι χρήστες.
*μέχρι Ιούνιο 2021
Environmental, Social & Governance – Vitex A.E.
H Vitex Α.Ε. κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο των χρωμάτων από το 1932. Διαθέτοντας τέσσερις παραγωγικές μονάδες με ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής χρωμάτων, παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις για τον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα και σε 20 χώρες παγκοσμίως μέσα από ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών. Οι αρχές της βιωσιμότητας ενισχύουν το λειτουργικό της μοντέλο ακολουθώντας διαδικασίες πολιτικής μηδενικών απορριμμάτων, μηδενικών ατυχημάτων και μηδενικής ενέργειας με φωτοβολταϊκό πάρκο οροφής 1ΜW. Κεντρικοί πυλώνες της εταιρικής κουλτούρας είναι η ομαδικότητα και η επιχειρηματική αριστεία.
Επιχειρηματική Αριστεία – Οικογένεια Κωνσταντακόπουλου – Costamare – ΤΕΜΕΣ- Faliro House A.E.
Η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου δραστηριοποιείται κυρίως στους τομείς της ναυτιλίας, του τουρισμού και της παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου.
Είναι ιδρυτές και πλειοψηφικοί μέτοχοι της ναυτιλιακής εταιρείας CΟSTAMARE Inc., ιδιοκτήτριας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με συνολικό στόλο 116 πλοίων. Πρόεδρος και CEO είναι ο Κωστής Β. Κωνσταντακόπουλος.
Η ΤΕΜΕΣ Α.Ε είναι ο φορέας ανάπτυξης της Costa Navarino, ελέγχει την Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις Α.Ε., ιδιοκτήτρια ενός εμβληματικού ακινήτου στην Αθήνα το οποίο διαχειρίζεται σήμερα η Hilton και είναι μέτοχος και σε εταιρίες με στόχο την ανάπτυξη και διαχείριση τουριστικών-οικιστικών συγκροτημάτων στο Ελληνικό. Προέδρος είναι ο Αχιλλέας B. Κωνσταντακόπουλος.
Η Faliro House Α.Ε. είναι η εταιρεία που δημιούργησε ο Χρήστος B. Κωνσταντακόπουλος και δραστηριοποιείται στον τομέα της παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου, με έργα όπως το Before Midnight, The Lobster και The Lost Daughter, καθώς και στην παροχή υπηρεσιών παραγωγής σε studios του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένων των Disney, Amazon, Universal και Netflix.
Οι παραπάνω εταιρείες δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους και έχουν συμμετοχές σε πλήθος άλλων εταιρειών. Το Ίδρυμα “Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου” είναι ένα κοινωφελές ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, το οποίο σχεδιάζει, διαχειρίζεται και χρηματοδοτεί προγράμματα που αφορούν στην έρευνα, στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη τοπικών δομών, πρωτίστως στη Μεσσηνία αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Εταιρείες που μπήκαν στον… τελικό
Αξίζει να αναφερθεί πως προκριθείσες στον τελικό κάθε κατηγορίας εταιρείες ήταν οι Μπάρμπα Στάθης, Υγεία, Φουρναράκης Α.Ε. (χονδρεμπόριο βιομηχανικών εργαλείων), Κυριακίδης Μάρμαρα, Intercomm Foods, Intracom Defense, Mega Plast Βιομηχανική Εξαγωγική, Optima, Polyeco, Uni-Pharma S.A. και VitaFarm (εφοδιαστική αλυσίδα στα φάρμακα, καλλυντικά και προϊόντα υγείας).