Με καθυστέρηση μιας εβδομάδας και αφού εμπεδώθηκε η απαξίωση της επωνυμίας της, βρέθηκε στο στόχαστρο smearing camapign σε media, social media και στην κοινωνία η efood επιχειρεί να περάσει στην αντεπίθεση… ανακοινώνοντας ότι μεταφέρει όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προσλαμβάνοντας 2.016 εργαζόμενους στο efood με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους.
Η efood προσπαθεί να αντιστρέψει την εις βάρος της αρνητική εικόνα που δημιουργήθηκε στα social media και διαχύθηκε στα media, την πολιτική σκηνή και την κοινωνία, προβάλλοντας το κοινωνικό της πρόσωπο. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε την πρόσληψη με σύμβαση αορίστου χρόνου για όλους τους διανομείς της, καθώς και την αναμόρφωση των κριτηρίων αξιολόγησης.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, η διοίκηση επισημαίνει ότι η efood είναι ανθρωποκεντρική εταιρία. Ωστόσο, ξεκινώντας επιτίθεται σε όσους σχολίασαν τις πρακτικές της. Επίσης, η efood επιλέγει να κινηθεί μέσω ανακοινώσεων που τις γράφουν νομικοί και τις διανέμουν εταιρίες δημοσίων σχέσεων, επιβαρύνοντας έτι περαιτέρω την ήδη αιμορραγούσα φήμη της. Η διοίκηση της efood αν και επιχειρεί να προβάλει ανθρωποκεντρικό προφίλ, ταυτόχρονα αποδεικνύεται ανθρωποφοβική, καθώς αποφεύγει τις επαφές με τους δημοσιογράφους, τις ανακοινώσεις live ή έστω με μήνυμα στην σελίδα της και διατηρεί το εταιρικό της προφίλ… κρυφό.
Έτσι, η διοίκηση της efood ενώ επιχειρεί να αντιστρέψει το εις βάρος της κλίμα με πράξεις, ταυτόχρονα τροφοδοτεί σκεπτικισμό.
Η εταιρία απάντησε στην κρίση με μεγάλη καθυστέρηση, αφού υπερασπίστηκε τις αποφάσεις της και αφού είδε τη ραγδαία πτώση των παραγγελιών και την απαξίωση του app και της φίρμας στις σε όλα τα κοινωνικά και διαδικτυακά φόρα. Στην πραγματικότητα, οι αντιδράσεις της διοίκησης αποδεικνύουν ότι η εταιρία δεν είναι ανθρωποκεντρική, αλλά βασίζεται στο social media manipulation και απαντά μόνο σε αυτό.
Auditor’s note
Τα ρίσκα για την εταιρία είναι πολλαπλά, καθώς όπως επισήμανε το Crisis Monitor εγκαίρως, ο ανταγωνισμός έσπευσε πολύπλευρα να εκμεταλλευτεί την κρίση της εταιρίας και καρπώνεται τα οφέλη. Η efood τώρα δεν αντιμετωπίζει μόνο τη ζημιά στη φήμη, αλλά τη ρήξη αξιοπιστίας και το απρόσητο προφίλ που παρουσίασε. Η διοίκηση επιμένει σε μικρές κινήσεις και επενδύει στην προσπάθεια εντυπωσιασμού, επιχειρώντας να κρατήσει άθικτο τον πυρήνα της και χωρίς να αναλάβει τις ευθύνες.Οι ανακοινώσεις της επιχειρούν με νομικίστικο τρόπο να σώσουν τα προσχήματα και αντιμεταθέτουν ευθύνες, κατηγορώντας ακόμα και όσους αντέδρασαν στις πρακτικές της. Κατηγορεί πολίτες ότι αντιδρούν χωρίς να γνωρίζουν, όταν η ίδια η διοίκηση επιμένει να κινείται στο ημίφως και να μην αποκαλύπτεται, προωθώντας το μήνυμά της μέσω εταιριών pr και χτίζοντας μηχανισμούς αντι-προπαγάνδας στα social media.
Στην ανακοίνωση η efood μιλάει για… “οικογένεια”, στο κλείσιμο, θέλοντας να αφήσει αυτή την αίσθηση…
Στην ανακοίνωση αναφέρει:
Συνεχίζουμε να επενδύουμε στους ανθρώπους μας
Τις τελευταίες ημέρες πολλοί μίλησαν για εμάς χωρίς να γνωρίζουν την οικογένεια του efood. Ακούσαμε όλες και όλους. Τα σωματεία εργαζομένων και τα αιτήματά τους. Το διάλογο των πολιτικών κομμάτων. Τους ανθρώπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις επικοινωνίες τους μαζί μας. Τους δημοσιογράφους. Και κυρίως τους εργαζόμενούς μας, που γνωρίζουν τον τρόπο δουλειάς μας και την καθημερινότητά μας.
Κάναμε αυτό που έχουμε ως υποχρέωση, γιατί είμαστε μια εταιρεία ανθρωποκεντρική.
Πολλές από τις κριτικές που ακούσαμε μας βοήθησαν στη λήψη των αποφάσεων που θα ανοίξουν το δρόμο για την περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών μας με μεγαλύτερη επένδυση στους ανθρώπους μας. Ακόμα και στις πιο ακραίες φωνές επιχειρήσαμε να βρούμε τα σημεία που θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε.
Και τώρα ήρθε η ώρα των αποφάσεων και των πράξεων για εμάς. Με βασικό γνώμονα τους ανθρώπους μας, την ποιότητα υπηρεσιών προς τους πελάτες μας (καταναλωτές και επιχειρήσεις), και την εξέλιξη μας, λάβαμε τις εξής αποφάσεις:
Μεταφέρουμε όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προσλαμβάνοντας 2.016 εργαζόμενους στο efood με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους.
Διατηρούμε τα διευρυμένα δικαιώματα και τις πρόσθετες παροχές που απολάμβαναν, όπως για παράδειγμα την ιδιωτική ασφάλιση
Αναδιαμορφώνουμε τα κριτήρια αξιολόγησης τα οποία θα καθοριστούν και σε συνεργασία με τους διανομείς μας.
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας μας πιστεύαμε ότι ο δρόμος της ανάπτυξης που έχουμε επιλέξει μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ομάδα μας. Είναι ο δρόμος που μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε τη σημερινή αγορά και να παραμένουμε η μεγαλύτερη και πρωτοπόρος εταιρεία σε αυτήν. Και αυτό το καταφέραμε επενδύοντας στους ανθρώπους μας. Παρέχοντας μια σειρά από ανταγωνιστικά κίνητρα, ξεπερνώντας κατά πολύ τις απαιτήσεις της εργατικής νομοθεσίας και την πρακτική ομοειδών εταιρειών: καλύτερες αποδοχές, πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, πρόσθετη ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό (κράνος, μπουφάν, κουτί, κτλ), ακόμη και προστασία στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με κατάργηση βάρδιας, συνεχή εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης.
Προσφέρουμε παροχές, που δημιούργησαν τη βάση και για τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται και εισέρχονται στην ελληνική αγορά.
Μένουμε σταθεροί σε αυτές τις επιλογές και ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες της εποχής με όσες αλλαγές θεωρούμε απαραίτητες προκειμένου να συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε.
Η τεχνολογία είναι το εργαλείο μας. Οι άνθρωποί μας, η κινητήριος δύναμή μας. Αυτά έχουν επιτρέψει στην οικογένεια του efood να βρίσκεται καθημερινά, στα σπίτια όλων μας.