Όπως ήταν αναμενόμενο, η κρίση της efood αποτέλεσε ευκαιρία για τον ανταγωνισμό με την Rocket να επενδύει ακριβώς στο πεδίο των εργασιακών σχέσεων, το οποίο προωθεί ως βασικό της πλεονέκτημα.
Η Rocket γίνεται η πρώτη υπηρεσία online παραγγελίας και διανομής φαγητού στην Ελλάδα που υπογράφει συμβάσεις μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου με τους νέους διανομείς της αυτήν την εβδομάδα.
Το Crisis Monitor είχε εγκαίρως επισημάνει τα dynamics που αναπτύσσονταν στον κλάδο της διανομής φαγητού από την κρίση της efood. Οι βασικοί -έως τώρα- ανταγωνιστές απέφυγαν να εμπλακούν, πιθανώς γιατί ακολουθούσαν αντίστοιχες πρακτικές και έτσι, η Rocket βρήκε πρόσφορο έδαφος για να κάνει ένα drive.
Καθώς το ζήτημα με την efood δεν έχει ακόμα κοπάσει, η Rocket που ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αυξήσει τοπικά το εργατικό της δυναμικό και τον στόλο της, έχοντας ως στόχο να ανοίξει έως και 500 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του 2021, δεν θα χρειαστεί να πληρώσει για διαφήμιση. Η εταιρία, που διαθέτει νόμιμη υπόσταση και γραφεία στην Ελλάδα, κερδίζει από την υπέρμετρη ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού, των media και την πολιτική αντιπαράθεση που προκάλεσε η υπόθεση της efood.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, μετά το επιτυχημένο της λανσάρισμα σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία, η Rocket, από τον Ιούλιο του 2021 που έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά μέχρι σήμερα, είδε τον όγκο παραγγελιών της να διπλασιάζεται μέσα σε μόλις δύο μήνες και την δημοφιλία της να αυξάνεται ραγδαία, καθώς η υπηρεσία γίνεται διαθέσιμη σε ολοένα και περισσότερες περιοχές και προάστια της Αθήνας.
Κερδίζει από και την απραξία των ανταγωνιστών
Η εταιρία, προωθεί το app της με διαφήμιση στο google play, καθώς οι χρήστες έχουν απαξιώσει το αντίστοιχο του efood, ενώ αρνητική δημοσιότητα έλαβε και η Wolt. Την ίδια στιγμή, η Box, της Cosmote, αποφεύγει να εμπλακεί ενεργά στην αντιπαράθεση αναμένοντας -προφανώς- να ωφεληθεί παθητικά και χωρίς να βρεθεί στο επίκεντρο της συζήτησης. προσελκύοντας ενδεχομένως αχρείαστη δημοσιότητα.
Έτσι, καθώς οι εγχώριοι μεγάλοι παίχτες σιωπούν, η Rocket εκμεταλλεύεται το κενό που δημιουργείται και την ανάγκη του καταναλωτικού κοινού για πιο κοινωνικά ορθές και συνήθειες, ανακοινώνει ότι επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό και προωθεί τις συμβάσεις αορίστου χρόνου ως μείζονα μορφή εργασιακής σχέσης.
Όπως αναφέρει, έχοντας θέσει ως προτεραιότητα να προσφέρει βέλτιστη εμπειρία όχι μόνο στους πελάτες αλλά και στους εργαζόμενούς της, η Rocket – αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των διανομέων της, οι οποίοι αποτελούν κεντρικό πυρήνα της υπηρεσίας και ζωτικό κομμάτι της εταιρείας- προχωρά σε υπογραφή συμβάσεων μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου, με τους νέους διανομείς της.
Η εταιρεία δεσμεύεται να συνεχίσει να παρέχει σε όλους τους διανομείς της όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο προνόμια που ήδη απολαμβάνουν και φυσικά να διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων τους.
Auditor’s note
Πλέον το ζήτημα που εγείρεται έχει να κάνει με την αντοχή του επιχειρηματικού μοντέλου και τη βιωσιμότητα του social conscius μοντέλου. Αν δηλαδή η εταιρία μπορεί να ανταπεξέλθει με αυξημένα -συγκριτικά με τον ανταγωνισμό- κόστη. Αυτό θα κριθεί από τη διατηρησιμότητα του uptik στις παραγγελίες, την δυνατότητα της εταιρίας να δημιουργήσει σχέσεις με εργαζόμενους και καταναλωτές που θα εμπεδώνουν και θα διαχέουν το μοντέλο της κοινωνικά ευαισθητοποιημένης επιλογής.