Η Κίνα αποτελεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του Statista Digital Market Outlook, μακράν η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, αφήνωντας πολύ πίσω της ΗΠΑ και Ευρώπη οι οποίες υστερούν στον μέσο όρο.
Συγκεκριμένα για το 2020, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου ανήλθαν σε 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν 2 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025. Αυτό δηλαδή σημαίνει ότι σε 4 χρόνια, σχεδόν κάθε δεύτερο δολάριο ηλεκτρονικού εμπορίου θα δαπανηθεί στον νο.1 εμπορικό αντίπαλο των ΗΠΑ, την Κίνα.
Αποτελεί πάντως φυσικό επακόλουθο από τη στιγμή που η κινεζική βιομηχανία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, δημιουργώντας πλέον αυτοτελή ηλεκτρονικά καταστήματα για τα προϊόντα τους. Η πανδημία ειδικά ωφέλησε στο έπακρο στην Κίνα η οποία κατάφερε να προωθήσει τη δική της παραγωγή αποκλειστικά μέσω ίντερνετ λόγω των παρατεταμένων lockdown.
Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, τα δεδομένα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αναμένεται να αυξηθεί από 35 % σε 42 % μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 47%.
Τα θεαματικά έσοδα που δημιουργούνται στην Κίνα αποτελούν στην ουσία την πλειοψηφία της ασιατικής αγοράς, εντούτοις άλλες ασιατικές αγορές αναπτύσσονται ήδη με ταχύτερο ρυθμό από την κινεζική αγορά. Παρόλα αυτά η κινεζική ανάπτυξη αποτελεί τη μόνη αυτοτελή οικονομία η οποία παραμένει πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.