Συνεχίζουν τα κακά μαντάτα για την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, αυτή τη φορά μέσω των αποτελεσμάτων του κατασκευαστικού δείκτη PMI του NBS.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης PMI της κατασκευαστικής δραστηριότητας έπεσε στις 50,1 μονάδες τον Αύγουστο του 2021 σε σχέση με τις 50,4 μονάδες του Ιουλίου. Ωστόσο, είναι ελάχιστα χαμηλότερος από τις προσδοκίες της αγοράς περί 50,2, αποδεικνύοντας πως οι αγορές ήταν έτοιμες γι’ αυτό που θα συμβεί.
Τα ποσοστά αυτά αναδύουν τον ασθενέστερο ρυθμό επέκτασης της εργοστασιακής δραστηριότητας από τον Φεβρουάριο του 2020, σε συνδυασμό με το φρενάρισμα των υπηρεσιών. Βασικός ύποπτος αποτελεί η αύξηση των κρουσμάτων λόγω μετάλλαξης Δέλτα, σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών λόγω των διεθνών διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και της πράσινης εκστρατείας της κυβέρνησης για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Οι επιβράδυνση σε αριθμούς
Όσον αφορά τους άξονες, τόσο η παραγωγή (50,9 έναντι 51,0 του Ιουλίου) όσο και η ζήτηση (50,3 έναντι 50,8 του Ιουλίου) μετριάστηκαν. Παράλληλα, σημειώθηκε πτώση σε νέες παραγγελίες, πέφτοντας στις 49,6 μονάδες έναντι 50,9 του προηγούμενου μήνα, στις εξαγωγές (46,7 έναντι 47,7) και στην απασχόληση (49,6 έναντι 49,6).
Στο μέτωπο των τιμών, τόσο το κόστος εισροών (61.3 έναντι 62.9) όσο και οι τιμές πωλήσεων (53.4 έναντι 53.8) έπεσαν αλλά σε πιο ήπιους ρυθμούς. Ωστόσο το κλίμα εξακολουθεί και εξασθενεί για έκτο συνεχόμενο μήνα, ήτοι στις 57,5 μονάδες έναντι 57,8 του Ιουλίου.