Πτώση και μάλιστα μεγαλύτερη από την αναμενόμενη σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στη Γερμανία για τον Σεπτέμβριο, ακολουθώντας το δείκτη οικονομικού κλίματος. Αμφότεροι οι δείκτες σκιαγραφρούν το ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον που επιμένει εξαιτίας της επέλασης της μετάλλαξης Δέλτα, της ανισοκατανομής των εμβολίων και των αλληλεπικαλυπτόμενων διεθνών κρίσεων.
Ειδικότερα, ο δείκτης GfK Consumer Climate Indicator στη Γερμανία μειώθηκε σε -1,2 τον Σεπτέμβριο του 2021, από το αναθεωρημένο -0,4 τον προηγούμενο μήνα. Τα στοιχεία ήταν σαφώς χειρότερα από τις προσδοκίες της αγοράς για -0,7, καθώς η προβλεψιμότητα έχει χαθεί και η οικονομία αντιδρά ενστικτωδώς.
Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο του τελευταίου τριμήνου, εν μέσω εντεινόμενων πληθωριστικών πιέσεων και αυξανόμενων κρουσμάτων COVID-19. Ο φόβος για νέα lockdown και η αβεβαιότητα για τη βιωσιμότητα της οικονομικής ανάκαμψης που έχει ξεκινήσει επηρεάζουν αρνητικά το κλίμα σε οικονομία και κατανάλωση.
Ο δείκτης προθυμίας για αγορά μειώθηκε κατά 4,5 μονάδες στις 10,3, ενώ ο υποδείκτης προσδοκιών για τον επιχειρηματικό κύκλο μειώθηκε κατά 13,8 μονάδες στις 40,8 μονάδες. Εν τω μεταξύ, ο υποδείκτης προσδοκιών εισοδήματος ήταν 1,5 μονάδες υψηλότερος στις 30,5. Πηγή: GfK Group