Φαίνεται πως στην πανδημία υπάρχουν και νικητές, και αυτοί είναι οι τεχνολογικοί γίγαντες. Οι νέες συνήθειες που δημιουργήθηκαν από το lockdown, όπως η τηλεργασία και τηλεκπαίδευση, εκτόξευσε τη ζήτηση σε κινητά, υπολογιστές και διάφορα gadgets. Παράλληλα αλματώδη αύξηση είχαν και οι ηλεκτρονικές διαφημίσεις και οι υπηρεσίες δικτύου.
Τα κέρδη που ανακοινώθηκαν τη Τρίτη βράδυ από την Apple, την Alphabet, μητρική εταιρία της Google και τη Microsoft έδειξαν ότι η ζήτηση για ψηφιακές υπηρεσίες και gadgets όλο και αυξάνεται. Αν και δεν είναι ο μόνος, ο τομέας των τεχνολογικών εταιριών είναι από τους πλέον κερδισμένους της κρίσης. Έτσι επιβεβαιώνεται η κυκλοκότητα της οικονομίας και η ανάγκη για διασπορά των χαρτοφυλακίων.
Τα στοιχεία
Η Apple ανακοίνωσε κέρδη 21,7 δισ. δολαρίων για το Q2, καταγράφοντας το καλύτερο τρίμηνο στην 45χρονη ιστορία της, ενισχυμένη από τις ισχυρές πωλήσεις του iPhone 12 και την ανάπτυξη υπηρεσιών.
Η Alphabet, η μητρική εταιρία της Google, ανέφερε τζίρο δευτέρου τριμήνου ύψους 61,8 δισ. δολαρίων, αύξηση 62%, σε σχέση με πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη υπερέβησαν τα 18,5 δισ. δολάρια, όντας υπερδιπλάσια από τα περσινά. Επίσης, εκρηκτική ήταν η αύξηση στα διαφημιστικά έσοδα που αυξήθηκαν 69%.
Η Microsoft, επίσης, ξεπέρασε τις προβλέψεις, αναφέροντας έσοδα άνω των 46 δισ. δολαρίων για το τρίμηνο, δηλαδή αύξηση 21% σε σύγκριση με το περσινό Q2.
Η μεγάλη εικόνα
Τα αποτελέσματα έρχονται αφού η Tesla ανέφερε ρεκόρ κερδών τη Δευτέρα.
Συνολικά, οι τρεις εταιρίες τεχνολογίας πραγματοποίησαν τζίρο 189,4 δισ. δολαρίων κατά το Q2, 39% πάνω από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 και περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια πάνω από τις εκτιμήσεις.
Τα αποτελέσματα του Q2 αποκάλυψαν μια γενική έκρηξη της ψηφιακής ζήτησης από τους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί πως οι πωλήσεις των τελευταίων iPhone της Apple σημείωσαν άνοδο 50%, ενώ οι πωλήσεις διαφημίσεων της Google αυξήθηκαν κατά 69% σε σχέση με πέρυσι, όταν η πανδημία ήταν στο peak και είχε ως αποτέλεσμα την πρώτη μείωση των εσόδων της εταιρείας.
Ωστόσο, παρά την πρόβλεψη για ισχυρή άνοδο το επόμενο τρίμηνο, η Apple προειδοποίησε ότι τα έσοδά της δεν θα αυξηθούν τόσο γρήγορα όσο κατά το τρέχον τρίμηνο. Ο λόγος έγκειται στο ότι οι αυξημένοι περιορισμοί στην προσφορά πιθανότατα να περιορίσουν τις πωλήσεις.
Παρόλα αυτά, τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού στην αγορά και ιδιαίτερα η έλλειψη ημιαγωγών, δεν κατάφεραν εντέλει να περιορίσουν τα κέρδη.