Πολύ κάτω των προβλέψεων διαμορφώθηκε ο δείκτης GfK για για το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία, απόδειξη της αυξημένης αβεβαιότητας και της περιορισμένης ορατότητας. Το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και απέχει παρασάγγας από τα προ-πανδημικά επίπεδα που κινούνταν πάνω από το 10.
Ειδικότερα, ο GfK που καταγράφει το καταναλωτικό κλίμα στην Γερμανία, διατηρήθηκε αμετάβλητος στο -0,3% και για τον Αύγουστο. Η κατάσταση εμφανίζει βέβαια σαφείς ενδείξεις βελτίωσες συγκριτικά με τους προηγούμενους μήνες. Ωστόσο, απέχει παρασάγγας από τις προβλέψεις των αναλυτών για αύξηση στο 1.
Η έξαρση των μεταλλάξεων και η στασιμότητα του εμβολιαστικού προγράμματος επιβαρύνει τη διάθεση των καταναλωτών για δαπάνες.
Η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά καθώς ο δείκτης βρίσκεται κοντά στο 0, έχοντας υποχωρήσει στο -8,6% και το -6.9% τον Απρίλιο και τον Μάιο. Εν συνεχεία η επανεκκίνηση της οικονομίας βελτίωσε τις προσδοκίες και προοπτικές, αλλά το νέο κύμα λοιμώξεων τώρα και το ενδεχόμενο ανεπάρκειας των εμβολίων για τη χορήγηση τρίτης δόσης, αλλά οι επιπτώσεις της έξαρσης της μετάλλαξης Δέλτα, επισκιάζουν τις προοπτικές.
Σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτή της Gfk, Rolf Brkl, η κατάσταση αυτή θα είναι παροδική καθώς η ισχνή μείωση των οικονομικών προσδοκιών και μια αναμενόμενη αύξηση του πληθωρισμού αποτελούν φυσική αντίδραση όσο θα αυξάνεται η τάση των καταναλωτών για δαπάνες.
Κλείνοντας συμπληρώνει πως, παρά την τρέχουσα στασιμότητα της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, η εγχώρια οικονομία θα συμβάλει θετικά στη συνολική οικονομική ανάπτυξη κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.