Την παρθενική του εμφάνιση έκανε σήμερα στην επαρχία Shandong της Ανατολικής Κίνας, το πρώτο τρένο υπερταχύτητας-maglev, το οποίο κυριολεκτικά θα σκίζει τους αιθέρες με ταχύτητα 600 χιλιομέτρων την ώρα, χάρη στην αεροδυναμική του κατασκευή.
Επέκταση του παγκόσμιου ανταγωνισμού της Κίνας
Πέρα από την διευκόλυνση των επιβατών και το εσωτερικό κέρδος για τη βιομηχανία των μεταφορών, βασικό πλεονέκτημα για την Κίνα είναι η εδραίωσή της ως ηγέτιδα δύναμη στην τεχνολογία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, ακολουθώντας τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, τις κύριες χώρες που έχουν την τεχνογνωσία για την ανάπτυξη maglev.
Πρωτοπορία στον σιδηροδρομικό τομέα
Το τρένο αυτό, όντας από σήμερα το γρηγορότερο επίγειο όχημα, αναπτύχθηκε από την Κίνα αποτελώντας ένα πρωτοποριακό επιστημονικό και τεχνολογικό επίτευγμα στον τομέα της σιδηροδρομικής μετακίνησης, όπως δήλωσε και η κατασκευάστρια εταιρεία China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) Qingdao Sifang Co. , LTD.
Παράλληλα, η εταιρεία σημείωσε πως τα τρένα είναι ασφαλή και αξιόπιστα, ενώ έχουν και χαμηλή ηχορύπανση, λιγότερους κραδασμούς, μεγάλη χωρητικότητα επιβατών και λιγότερη απαιτούμενη συντήρηση
Παρόλο που το πρωτότυπο maglev πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα, δεν υπάρχει ακόμα στην Κίνα αντίστοιχη σιδηροδρομική γραμμή που να το υποστηρίζει. Ωστόσο, ορισμένες πόλεις σχεδιάζουν να κατασκευάσουν γραμμές υψηλής ταχύτητας , όπως η γραμμή Shanghai-Hangzhou και η Chengdu-Chongqing.