Τί κοινό έχουν ένας γυναικοκτόνος πιλότος ελικοπτέρου, ένας αυτόχειρας ιδιοκτήτης ταβέρνας, ένας ελαιοχρωματιστής κλέφτης έργων τέχνης και ο υπαρχηγός της Χρυσής Αυγής; Μα την Ελληνική Αστυνομία, που κατάφερε να εξιχνιάσει τρεις υποθέσεις μεγάλου αποτυπώματος μέσα σε ένα μήνα και… διαδοχικά.
Αν σε αυτά προστεθεί η εξιχνίαση δύο ακόμα δολοφονιών, κάποιων υποθέσεων ναρκωτικών και μιας υπόθεσης εσωτερικής διαφθοράς με τη σύλληψη ενός αστυνομικού-ληστή βενζινάδικων, διαμορφώνεται ένα μάλλον ολοκληρωμένο μίγμα υποθέσεων που καλύπτει όλο το φάσμα της εγκληματικότητας και αναδεικνύει την άρτια λειτουργία της ΕΛ.ΑΣ.
Όλα αυτά θα ήταν ευχάριστα, αν δεν δημιουργούσαν περισσότερα ερωτηματικά από αυτά που απαντούν. Η αλληλουχία, το είδος των υποθέσεων και οι πιθανολογούμενες αλληλεπικαλύψεις των υποθέσεων δεν επιτρέπουν την σιωπηρή αποδοχή της εξιχνίασης των εγκλημάτων, καθώς πολλές πτυχές τους παραμένουν ανεξιχνίαστες.
Ερωτηματικά εγείρονται ακόμα και για τον τρόπο και χρόνο της επίλυσης των υποθέσεων. Η μαζική εξιχνίαση εγκλημάτων σε μια στιγμή που η πολιτική συγκυρία αποπνέει τουλάχιστον μια αίσθηση επικείμενων εξελίξεων. Με το σενάριο των πρόωρων εκλογών να μη βρίσκεται στον κορμό -σε αυτή τη φάση-, το ενδεχόμενο κάποιου είδους κυβερνητικών ανακατατάξεων δεν μπορεί να αποκλεισθεί. Οι δημοσκοπήσεις μπορεί να δείχνουν διατήρηση του πολιτικού πλεονεκτήματος -καθώς ανοίγει η οικονομία- ταυτόχρονα όμως, το μπαράζ των δολοφονιών και ο ρόλος της αστυνομίας κατά την περίοδο του lockdown έχουν ρίξει βαριά σκιά πάνω από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Ως εκ τούτου, η ένταση με την οποία βγαίνουν οι υποθέσεις θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της πολιτικής πίεσης στην ΕΛ.ΑΣ για την παραγωγή high profile έργου. Μια τέτοια πολιτική σε αυτή τη φάση όμως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Το επικοινωνιακό lifting στην εικόνα της αστυνομίας και του καθ ύλην αρμόδιου υπουργού θα μπορούσε να αποτελεί μια απάντηση, δεν είναι όμως σίγουρο ότι είναι η μόνη ή η σωστή.
Τα αναπάντητα ερωτηματικά
Η βρετανική σκανδαλοθηρική εφημερίδα Mirror εγείρει τώρα ερωτηματικά για τα κίνητρα του συζυγοκτόνου πιλότου, αφήνοντας υπονοούμενα για τη δουλειά του. Υποψίες και ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει και η αυτοκτονία με δύο σφαίρες, του ιδιοκτήτη ταβέρνας -στην ίδια περιοχή που δολοφονήθηκε η Κάρολάιν-. Θύελλα έχει προκαλέσει και η υπόθεση ανεύρεσης ενός πίνακα του Πικάσο που είχε κλαπεί μαζί με άλλον ένα από την Εθνική Πινακοθήκη και η σύλληψη ενός ελαιοχρωματιστή για την κλοπή.
Όλες οι υποθέσεις αφήνουν ουρά αναπάντητων ερωτημάτων, ενώ οι διαρροές από την αστυνομία είναι πλέον καταφανώς παρελκυστικές και οδηγούν τους δημοσιογράφους και την κοινή γνώμη στο κυνήγι της αποσυνδεδεμένων εκδοχών.
Αντιθέτως, ακόμα δεν έχει επιλυθεί η δολοφονία του δημοσιογράφου Σωκράτη Γκιόλια, του αστυνομικού ρεπόρτερ Γιώργου Καραϊβάζ και σειρά δολοφονιών που φαίνεται να συνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα. Η υπόθεση Κραϊβάζ, πάντως, έχει υποβαθμιστεί εσωτερικά αν και είχε προκαλέσει αντίδραση ακόμα και από την πρόεδρο της Κομισιόν!
Στο μεταξύ η αστυνομία απήγγειλε κατηγορίες για τη δολοφονία του επιχειρηματία από τη Ζάκυνθο και της γυναίκας του, σε πρόσωπα όμως που είχε ο ίδιος ο δολοφονηθείς κατονομάσει σε μήνυσή του ένα χρόνο νωρίτερα. Στην υπόθεση αυτή εμπλέκεται και ένας εφοπλιστής.
Οργανωμένο έγκλημα η δολοφονία της Καρολάιν
Με οργανωμένο έγκλημα φαινόταν αρχικά να συνδέεται και η δολοφονία της Καρολάιν στα Γλυκά Νερά, εν τέλει όμως αποδόθηκε στον σύζυγο και άλλαξε τροχιά. Τώρα όμως το δημοσίευμα της Mirror επαναφέρει μια γραμμή σκέψης που ήταν εξ αρχής παρούσα αλλά για την απόκρυψή ή μη-διερεύνησή της καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια. Αυτή το σενάριο στηρίζουν και τα ερωτηματικά για την ελαστικότητα των αρχών στο πρόσωπο του καθ’ ομολογία γυναικοκτόνου-πιλότου, ακόμα και για τις συνθήκες κράτησής του στις δικαστικές φυλακές Κορυδαλλού.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η αστυνομία φαίνεται να έχει ανακαλύψει ότι ο γυναικοκτόνος πιλότος ήταν μπλεγμένος στο εμπόριο ναρκωτικών με το ελικόπτερό της εταιρίας του. Αυτό φαίνεται -σύμφωνα με τη Mirror- να ανακάλυψε η Κάρολάιν Κράουτς. Μια άλλη αλλά παρεμφερής εκδοχή, θέλει τον πιλότο να έχει εμπλακεί σε δοσοληψίες και ενδεχόμενα απάτη έναντι ανθρώπων του οργανωμένου εγκλήματος με τους οποίους συνεργαζόταν. Έτσι η εισβολή στο σπίτι και η δολοφονία της γυναίκας του να ήταν απλώς ένα μήνυμα.
Η αυτοκτονία Δογιάκη
Πέπλο μυστηρίου συνεχίζει να καλύπτει την υπόθεση αυτοκτονίας του επιχειρηματία και συνιδιοκτήτη της γνωστής ταβέρνας των επωνύμων «Κρητικός» που βρέθηκε την Τρίτη νεκρός φέροντας δύο τραύματα από σφαίρες στο κεφάλι και το στήθος. Πέρα από το προφανές “αυτοκτονία με δύο σφαίρες”, υπάρχουν πολλά κενά στα πως και τα γιατί, ακόμα και στα σημειώματα.
Περίεργη είναι και η σύνδεση που επιχειρήθηκε με την υπόθεση δολοφονίας της Κάρολάιν στα Γλυκά Νερά, λόγω του κοινού τόπου. Αν και αυτό διαψεύστηκε, εν τούτοις πύκνωσε την ομίχλη.
Ο φυγάς Χρήστος Παππάς
Γεμάτη ανακρίβειες, παραλείψεις και μη στοιχειοθετημένα γεγονότα είναι και η υπόθεση εντοπισμού του φυγά υπαρχηγού της Χρυσής Αυγής που εντοπίστηκε και συνελήφθη το βράδυ της Πέμπτης 1 Ιουλίου στου Ζωγράφου, όπου τον είχε φυγαδεύσει μια Ελληνίδα ουκρανικής καταγωγής. Η αστυνομία είχε στο παρελθόν διαρρεύσει ότι αναζητούσε τον Χρήστο Παππά σε μοναστήρια στη Σερβία. Τέτοιες πληροφορίες εντάσσονται, πολλές φορές, σε επιχειρήσεις παραπληροφόρησης για την καταστολή των αμυνών.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά η αστυνομία έλαβε πληροφορία για τον διαμονής του Χρήστου Παππά, αλλά η παρακολούθηση δεν έδωσε αποτελέσματα. Εν τέλει -λένε οι διαρροές- η παραμονή του πιστοποιήθηκε από ευρήματα στα σκουπίδια.
“Αγάπη μου κατέστρεψα το Μονκάλβο”!
Ακόμα μεγαλύτερα είναι τα ερωτηματικά σχετικά με την υπόθεση κλοπής των έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, καθώς από τη μια το προφίλ του φερόμενου ως δράστη από τη μια και η επιλογή οδού και προσώπων στην υπερασπιστική του γραμμή, από την άλλη αναδύουν αντιφάσεις.
Οι κλεμμένοι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν ανακτήθηκαν έπειτα από εννέα χρόνια αναζητήσεων. Ενα ακόμη έργο τέχνης, όμως, δεν ανευρέθη. Ο 49χρονος συλληφθείς για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη ισχυρίζεται ότι το κατέστρεψε. Φέρεται, να κατέθεσε προανακριτικά ότι με αυτό σκούπισε το ματωμένο χέρι του κατά την προσπάθεια διαφυγής του από την πινακοθήκη, το έχωσε βιαστικά στην τσέπη του και αργότερα φέρεται να το πέταξε στη λεκάνη μιας τουαλέτας για να το εξαφανίσει. Υποστήριξε ότι ουδέποτε προσπάθησε να πουλήσει τη λεία του. Τον Σεπτέμβριο του 2019, όμως, ένα σχέδιο σχεδόν πανομοιότυπο εμφανίστηκε στον ηλεκτρονικό κατάλογο οίκου δημοπρασιών στη Φλωρεντία, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για το μυστήριο του κλεμμένου Μονκάλβο.
Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, η ιστορικός τέχνης Serena D’ Italia, πρώτη εντόπισε το έργο του Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο) «Ο άγιος Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και σύμβολα του πάθους» στον οίκο δημοπρασιών Pandolfini και το συνέκρινε με αυτό που είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη.
Από το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρουν στην «Κ» ότι είχε γίνει τότε επικοινωνία με τη Europol και την Interpol, αλλά δεν διαπιστώθηκε ότι ήταν το ίδιο έργο με αυτό που είχε κλαπεί και γι’ αυτό δεν προχώρησε κάποια διαδικασία ανάκτησής του.
Το θέμα γίνεται πιο περίπλοκο από τη διαδικασία ανάκτησης και παρουσίασης που ακολούθησε η αστυνομία και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με τον Πίνακα του Πικάσο να πέφτει ακόμα και στο πάτωμα και έναν σύμβουλο να τον πιάνει με γυμνά χέρια.