Σε μια συγκυρία που σε όλο το φάσμα του λιανικού εμπορίου έχουν έρθει τα πάνω κάτω και η αγορά αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής εξελίξεων, η εταιρεία Public – μέλος του Ομίλου Olympia – συνεχίζει να διαμορφώνει τους «κανόνες» της αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, από το 2022 και έως το 2022 έχει σε εξέλιξη ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 40 εκατ. ευρώ, θέλοντας να ισχυροποιήσει τη θέση της στο χώρο του λιανικού εμπορίου, τόσο σε επίπεδο logistics, όσο και σε επίπεδο καταστημάτων και τεχνολογικών υποδομών.
Όπως τόνισε τη Δευτέρα κατά την παρουσίαση του νέου – αναβαθμισμένου καταστήματος στο Golden Hall o διευθύνων σύμβουλος της Public-MediaMarkt Ρόμπυ Μπουρλάς, «το 2020 οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 15 εκατ. ευρώ, περίπου ίσο ποσό θα επενδυθεί και το 2021, ενώ για το 2022 σχεδιάζονται επεκτατικές κινήσεις περίπου 10 εκατ. ευρώ». «Οι μέτοχοί μας συνεχίζουν να επενδύουν, δε φοβήθηκαν τη δεκαετή οικονομική κρίση, δε φοβήθηκαν ούτε τώρα στον κορονοϊό», σημείωσε με έμφαση ο CEO της εταιρείας.
Αναφορικά με τη στρατηγική του ομίλου, υπογράμμισε πως δεν έχει ληφθεί ακόμα απόφαση εάν θα αναπτυχθούν παράλληλα και αυτόνομα τα δύο brands (Public-MediaMarkt) ή θα συγχωνευθούν. «Όπως κι αν πορευτούμε, στόχος μας είναι να μεγιστοποιήσουμε τις συνέργειες. Γενικά στόχος είναι να επεκταθούμε και όχι να συρρικνωθούμε» τόνισε ο κ. Μπουρλάς.
«Έχουμε συνολικά οι δύο αλυσίδες περί τα 75.000 τ.μ. και τα προσεχή χρόνια οι χώροι μόνο θα αυξάνουν», σημείωσε ο κ. Μπουρλάς, ο οποίος γνωστοποίησε ότι ο όμιλος σχεδιάζει να έχει παρουσία μέσα στο νέο retail park που προγραμματίζεται να δημιουργηθεί από τον όμιλο Fourlis μέσα στην έκταση του Ελληνικού. Σημείωσε ότι ακόμη δεν έχει αποφασιστεί αν θα ανοίξουν και Public και MediaMarkt ή μόνο Public.
Που θα γίνουν οι επενδύσεις
Σύμφωνα με τον CEO της Public, πλέον η εταιρεία έχει παρουσία στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου, οπότε δεν προτίθεται να ανοίξει επιπλέον καταστήματα. Οι επενδύσεις στα καταστήματα θα αφορούν είτε μεταφορές σε μεγαλύτερους χώρους, είτε σε ανακαινίσεις ώστε να ταιριάζουν στο νέο προφίλ που θέλει ο όμιλος.
Όπως ο ίδιος τόνισε, το 2020 οι επενδύσεις αφορούσαν κυρίως την ολοκλήρωση του νέου υπερσύγχρονου logistics center του ομίλου στην Ελευσίνα (22.000 τ.μ.) αλλά και στην απόκτηση ιδιόκτητου στόλου 25 φορτηγών αυτοκινήτων, που θα δώσουν στον όμιλο την αυτονομία για τη μεταφορά των κομβικών και μεγάλης κλίμακας προϊόντων του ομίλου ανά την Ελλάδα όπου έχει παρουσία. Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, το logistics center του ομίλου είναι το μεγαλύτερο κτήριο σε όλη την Ελλάδα στο συγκεκριμένο κλάδο.
Για το 2021 οι επενδύσεις αφορούν το νέο αναβαθμισμένο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall (2 εκατ. ευρώ), τα δύο νέα καταστήματα που θα ανοίξει ο όμιλος τον προσεχή Σεπτέμβριο σε Λεμεσό και Λάρνακα στην Κύπρο, αλλά και σε άλλες τεχνολογικές υποδομές και υπηρεσίες υποστήριξης του e-commerce.
To αναβαθμισμένο κατάστημα στο Golden Hall, ύστερα από την αποχώρηση του πολυκαταστήματος Notos Com, επεκτάθηκε καλύπτοντας πλέον 3.200 τ.μ. και πλέον αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα, μετά τη ναυαρχίδα της αλυσίδας στο Σύνταγμα.
Το κατάστημα αυτό είναι «χτισμένο» πάνω στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, επεκτείνεται σε τρία επίπεδα, φιλοξενεί 50.000 κωδικούς προϊόντων, ενώ είναι ένα νέο concept που απηχεί το μοντέλο συνεργιών μεταξύ των δύο αλυσίδων (Public-MediaMarkt) που ανήκουν στον όμιλο. Παράλληλα, έγινε γνωστό πως η Public τον προσεχή Σεπτέμβριο θα παρουσιάσει σε Λεμεσό και Λάρνακα τα δύο εκ βάθρων ανακαινισμένα της καταστήματα.
Πλήγμα στα μεγέθη του 2020 λόγω Covid-19
«Το Public χτυπήθηκε από τον κορονοϊό περισσότερο από άλλες αλυσίδες» τόνισε ο CEO του ομίλου, «καθώς η φιλοσοφία των καταστημάτων μας απαιτεί φυσική παρουσία, είναι βόλτα για όλη την οικογένεια και εμπειρία», κάτι που λόγω της πανδημίας έπαψε. Πάντως, σημείωσε ότι η μείωση πωλήσεων το 2020 ήταν σε μονοψήφιο ποσοστό, ενώ για το 2021 εκτίμησε ότι όπως φαίνεται έως τώρα θα ξεπεράσει σε πωλήσεις το 2019.