Έχοντας διακύμανση καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μόλις δώδεκα μονάδων σε επίπεδο Γενικού Δείκτη και ποσοστιαία μεταβολή μόλις 3% όλο τον Ιούνιο, η ελληνική αγορά βρίσκεται σε φάση συσσώρευσης, αφομοίωσης κεκτημένων και επανεκτίμησης δεδομένων.
- ΑΜΚ και ομόλογα «σήκωσαν» τη ρευστότητα από την αγορά
- Εβδομάδα ισορροπίας και μείωσης διακυμάνσεων στο Χ.Α.
- Νέο ράλι στην Intralot
Σε μια συγκυρία που οι διεθνείς δείκτες σημειώνουν νέα ιστορικά υψηλά, η ελληνική αγορά παρουσιάζει αρρυθμίες και εγγενείς αδυναμίες που μαρτυρούν την απουσία βάθους, καθώς το μπαράζ των ΑΜΚ αλλά και οι ομολογιακές εκδόσεις που προηγήθηκαν, απορρόφησαν σημαντική ρευστότητα από το σύστημα. Έτσι η αγορά οδηγήθηκε σε μια εβδομάδα συντήρησης χωρίς ουσιαστικό στίγμα, κρατώντας όμως οριακά το όριο των 900 μονάδων.
Η ΑΜΚ της Alpha Bank 800 εκατ. ευρώ έρχεται ύστερα από την ΑΜΚ 1,3 δισ. ευρώ της Πειραιώς, της Aegean Airlines 60 εκατ. ευρώ, του ομολόγου της Costamare (100 εκατ.), καθώς και των ομολόγων των ΔΕΗ (650 εκατ.), Μυτιληναίος (500 εκατ.), Motor Oil (200 εκατ.). Εύλογα, μια αγορά όπως η ελληνική που είναι περιορισμένων δυνατοτήτων να παρουσιάσει αρρυθμίες, κάτι που είχε αντανάκλαση στον ημερήσιο τζίρο που το τελευταίο διάστημα έχει μειωθεί σημαντικά.
Από την άλλη πλευρά, είχαμε σημαντικές αποκοπές μερισμάτων, όπως στη συνεδρίαση της Παρασκευής με τον ΟΤΕ που υποχώρησε γι’ αυτό το λόγο κατά 4,87%, επηρεάζοντας σημαντικά το Γενικό Δείκτη.
Οργασμός μεγάλων έργων
Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα την ώρα που ευρύτερα υπάρχει ένας οργασμός αναθέσεων και ξεμπλοκαρίσματος σημαντικών έργων, που δύναται – εν ευθέτω χρόνω – να δώσουν νέα δυναμική σε όλη την αγορά. Η μεγάλη εικόνα άλλωστε, παραμένει θετική, ασχέτως με τις βραχυχρόνιες δυσχέρειες.
Ο χώρος των κατασκευών, των υποδομών και της ενέργειας είναι στο προσκήνιο, με μπαράζ αναλήψεων έργων, ενώ υπάρχουν και μετοχικές ανακατατάξεις και διεργασίες ευρύτερα. Μόνο αυτή την εβδομάδα, τρία εμβληματικά έργα υποδομών και αναπλάσεων «κλείδωσαν» για να αρχίσουν να υλοποιούνται.
Ο λόγος για τη Γραμμή 4 του Μετρό, με την AVAX (προϋπολογισμός 1,6 δισ. ευρώ), το Βόρειο Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε 65 με την Κεντρική Οδό -ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ύψους 442 εκατ. ευρώ, ενώ την Παρασκευή υπογράφηκε η σύμβαση για το Ελληνικό μεταξύ Δημοσίου και της Lamda Development.
Όπως προαναφέρθηκε, η μεγάλη εικόνα παραμένει θετική, με την ελληνική οικονομία να βγαίνει από μια υπερδεκαετή κρίση και να δείχνει διάθεση φυγής προς τα εμπρός, ενώ το Ταμείο Ανάκαμψης μπορεί να λειτουργήσει ως επιταχυντής προς την κατεύθυνση αυτή, ώστε η χώρα να καλύψει μέρος του χαμένου εδάφους.
Τα ελληνικά assets έχουν έρθει ξανά στο προσκήνιο και είναι ελκυστικά, ενώ διεθνώς, η παγκόσμια επενδυτική «βιομηχανία» έλκει διαρκώς περισσότερα κεφάλαια συγκριτικά με άλλους τομείς επενδύσεων. Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον το Χ.Α. ακόμη δεν έχει κλείσει την «ψαλίδα» από τη ζημιά της πανδημίας – κάτι που μπορεί να γίνει τους επόμενους μήνες με το στόχο των 1.000 μονάδων να θεωρείται ως το κυρίαρχο… φετίχ αναλυτών και χρηματιστών.
Κέρδη 12% για το Χ.Α. το 6μηνο
Την Παρασκευή ο Γενικός Δείκτης έκλεισε στις 907,76 μονάδες με οριακή πτώση 0,23% έχοντας διακύμανση μόλις έξι μονάδων, ενώ μεικτή ήταν η εικόνα που επικράτησε στον Large Cap. Σε επίπεδο εβδομάδας, ο Γ.Δ. έκλεισε με οριακή άνοδο 0,24%, ο FTSE 25 στο +0,15%, ο Mid Cap ξεχώρισε με άνοδο 2,10%, ενώ ο τραπεζικός δείκτης έκλεισε με άνοδο 0,52%.
Έτσι, από τις αρχές του έτους έτους – και ενώ απομένουν τρεις συνεδριάσεις για τη λήξη του εξαμήνου – ο Γενικός Δείκτης ενισχύεται κατά 12,21%, ο FTSE 25 είναι στο +13,48%, ο Mid Cap είναι πρωταθλητής με επίδοση +30,61%, ενώ ο τραπεζικός δείκτης κερδίζει 10,33%.
H αξία συναλλαγών την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα 56,33 εκατ. ευρώ, όμως τα 14,39 εκατ. ευρώ, ήτοι το 26% του συνολικού τζίρου ήταν πακέτα. Αυτό σημαίνει ότι οι «καθαρές» συναλλαγές ήταν μόλις 41,94 εκατ. ευρώ! Επίδοση πολύ μακριά από τα 80 και 90 εκατ. ευρώ που ήταν τα στάνταρ προηγούμενων μηνών. Σε εβδομαδιαίο επίπεδο, οι μέσες συναλλαγές κατήλθαν στα 57,1 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 25,4% έναντι της αμέσως προηγούμενης.
Στον Large Cap πέραν των πιέσεων στον ΟΤΕ, με πτώση άνω του 1% έκλεισαν και οι Alpha Bank, ElvalHalcor, Τιτάν και Viohalco. Στον αντίποδα, στήριγμα στο Γ.Δ. στην προσπάθεια διακράτησης των 900 μονάδων έδωσαν οι Μυτιληναίος (+3,88%), Jumbo (+2,80%) και Aegean Airlines (+2,48%).
Ξεχώρισε ξανά ο Mid Cap
Στον Mid Cap αρκετές μετοχές ξεχώρισαν ξανά, με την Profile στο +8,70% και ξανά στα 5 ευρώ, Intrakat +4,88%, AVAX +4,32%, Quest Συμμετοχών +3,20%, Κρι Κρι +2,66%, Fourlis +2,13%, Ικτίνος +2,09%, ΟΛΘ +1,40%, Attica Bank +1,57% και Intracom Holdings +1,10%.
Νέο ράλι στην Intralot
Στην ευρύτερη αγορά ξεχώρισε το νέο ράλι +11,67% της Intralot με ισχυρό όγκο 954.060 τεμάχια που ήρθε ύστερα από το χθεσινό +16,50%, ενώ την Τετάρτη είχε κερδίσει 4,04% και την Τρίτη +2,59%. Η Intralot κερδίζει 79% το μήνα Ιούνιο, ενώ μόνο αυτό το τετραήμερο ενισχύθηκε σε ποσοστό 38,86%.
Καλή εικόνα είχαν επίσης οι Κτήμα Λαζαρίδη, Λεβεντέρης, Επίλεκτος, Reds, ΣΙΔΜΑ, Λανακάμ, Ιατρικό Αθηνών, Κλουκίνας Λάππας, Δομική Κρήτης, Βιοτέρ κ.α., ενώ πιέστηκαν οι Λιβάνης, Ίντεργουντ, Ευρωσύμβουλοι, Μπήτρος, Epsilon Net (διόρθωση μετά τα διαρκή ιστορικά υψηλά), Μαθιός κ.λπ. Στο σύνολο της αγοράς παρά την πτώση του Γ.Δ. οι μετοχές που ενισχύθηκαν ήταν περισσότερες όσων υποχώρησαν με το συσχετισμό στις 69 και 58 αντίστοιχα.