Πληθαίνουν πλέον οι ενδείξεις που δείχνουν στην κατεύθυνση της ουσιαστικής αναθέρμανσης του ενδιαφέροντος για το ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς μετά τις επιτυχημένες αυξήσεις κεφαλαίου και τις ομολογιακές εκδόσεις, τώρα φαίνεται ότι η αγορά βρίσκεται στην έναρξη νέου κύκλου εισαγωγών-δημοσίων εγγραφών. Σε αυτό το πλαίσιο πλώρη για το Χ.Α έχει βάλει η Ευρωχαρτική, η εταιρία πίσω από το brand “Endless”, που έχει καταφέρει να εδραιώσει σημαντική παρουσία στο ελληνικό λιανεμπόριο και διεθνώς.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες η Ευρωχαρτική των επιχειρηματικών οικογενειών Ν. Χριστόπουλου και Ι. Τρακάκη, βρίσκεται στην τελική ευθεία για την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Αθηνών μέσω αύξησης κεφαλαίου και δημόσιας εγγραφής. Η διοίκηση της εταιρίας έχει ολοκληρώσει τον βασικό κύκλο διερευνητικών επαφών και έχει λάβει τις αποφάσεις της. Εντός του καλοκαιριού η Ευρωχαρτική αναμένεται να υποβάλλει προς έγκριση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Δεύτερη γενιά και νέα ώθηση
Η διοίκηση της εταιρίας έχει περάσει από το 2019 στη δεύτερη γενιά, ήτοι στους υιούς Τρακάκη και τον υιό Χριστόπουλου. Τον τελευταίο χρόνο και αφού ολοκληρώθηκε η μετάβαση, η νέα γενιά που βρίσκεται στο τιμόνι της βιομηχανίας φαίνεται ότι έχει εκπονήσει και εφαρμόζει σχέδιο εκκ βάθρων αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού της εταιρίας. Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας και ταυτόχρονα εφαλτήριο για την πιο επιθετική ανέλιξή της, αποτελεί η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και κινήσεις εξωστρέφειας που έχει κάνει η νέα διοίκηση, με κοινωνικές δράσεις και συνεντεύξεις που έχουν παραχωρήσει. Στόχος, όπως όλα δείχνουν, είναι η επιθετική ενίσχυση του brand awareness ώστε να καταστεί η εταιρία ελκυστική επενδυτικά και αγαπητή κοινωνικά, αποκτώντας πρόσωπο και ελληνική “συνείδηση”. Η ανάπτυξη εξωστρέφειας έφερε άλλωστε και τον Γιώργο Τρακάκη στη λίστα του Fordes με τους Έλληνες επιχειρηματίες κάτω των 40. Η δημοσιότητα αυτή αναμένεται να συμβάλλει ενεργά στην προσέλκυση των επενδυτών, καθώς και στην ενίσχυση των πωλήσεων, μέσω του Brand-Id-ing.
Συνολικά η εταιρία κάνει τζίρο της τάξης των 60 εκατ. ευρώ, με πωλήσεις στην Ελλάδα και διεθνώς. Η εταιρία απασχολεί περί τα 250 άτομα προσωπικό.
Αλλαγή κλίματος
Πρόκειται για την πρώτη εισαγωγή μη χρηματοοικονομικής εταιρίας από το 2014 στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου της Αθήνας, γεγονός που από μόνο του έχει υψηλή σημειολογική αξία. Το γεγονός ότι η εταιρία που θα μπει μετά από σχεδόν 8 χρόνια ξηρασίας είναι βιομηχανική αποτελεί επίσης ισχυρή ένδειξη για την αλλαγή κλίματος.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το 2014 στο Χ.Α είχε μπει μέσω δημόσιας εγγραφής η ΕΛΤΕΧ Άνεμος, καλλιεργώντας και τότε προσδοκίες που όμως έπεσαν στο κενό. Στο μεταξύ, στο ΧΑ εισήχθη και η Interlife Ασφαλιστική, που ανήκει όμως στην οικογένεια των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και στον κλάδο των ασφαλιστικών. Συνεπώς, η εισαγωγή της ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό και είχε να κάνει με εξωγενείς και όχι αναπτυξιακούς παράγοντες. Επίσης, στην Κύρια Αγορά μεταπήδησε η Epsilonet, η οποία όμως, είχε εισέλθει πρώτα στην ΕΝ.Α.
Η Ευρωχαρτική
Η εταιρία δραστηριοποιείται στη επεξεργασία προϊόντων χάρτου “Tissue”, την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών καθώς και την εμπορεία ειδών προσωπικής υγιεινής και συναφών ειδών. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες του κλάδου Χαρτιού – Απορρυπαντικού και βρίσκεται στη λίστα του ICAP με τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρίες. Πρόκειται για μια αμιγώς ελληνική εταιρία, η οποία απασχολεί 214 άτομα προσωπικό.
Πρόκειται για μια επαρκώς καθετοποιημένη παραγωγική διαδικασία η οποία εξελίσσεται σε τρεις άξονες.
- Στην ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων με το brand name Endless (χαρτικά και απορρυπαντικά),
- στην ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και
- στις εξαγωγές.
Η ιστορία
Πρώτη φάση
Η ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ Α.Ε.Β.Ε. ιδρύθηκε το 1993, ωστόσο, η ιστορία της εταιρίας ανατρέχει στο 1985, οπόταν συστήνεται στο Περιστέρι η ομόρρυθμη εταιρία «Ν. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – Ι. ΤΡΑΚΑΚΗΣ Ο.Ε.» με τον διακριτικό τίτλο «ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε»., από τους οραματιστές και παραμένοντες μετόχους της,
Η Ευρωχαρτική λειτουργεί σε ενοικιαζόμενο χώρο στο Περιστέρι και το 1989 νοικιάζει ακόμη έναν χώρο 400m² για παραγωγή και αποθήκευση των προϊόντων της και δραστηριοποιείται προς το παρόν με επαγγελματικά χαρτικά για συσκευές (χειροπετσέτα, χαρτιά Υγείας) καθώς και με κρεμοσάπουνα, ενώ απασχολεί 7 άτομα.
Το πάθος για δημιουργία και η όρεξη για δουλειά δίνουν ώθηση στην αρχική ιδέα ώστε 3 χρόνια αργότερα η εταιρία να μετατραπεί στην «ΕΥΡΩΧΑΡΤ Ε.Π.Ε.» και να μεταφερθεί στον Ασπρόπυργο Αττικής, η οποία εκτείνεται σε περίπου 1.000m². Με την σύσταση της εταιρίας ξεκινά η δραστηριοποίηση στην εμπορία των απορρυπαντικών με σκοπό την συμπλήρωση της προϊοντικής γκάμας.
Δεύτερη φάση
Το 1993 συστήνεται η εταιρία ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ Α.Ε.Β.Ε. η οποία ακολουθεί μια ραγδαίως αυξητική πορεία, με διαδοχικές επεκτάσεις, σχεδόν κάθε 2 χρόνια, των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των αποθηκευτικών χώρων της στη Θέση Ρικιά στον Ασπρόπυργο.
Το 1994 σχεδιάζεται και κατοχυρώνεται το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο που έμελε αργότερα να κατοχυρωθεί στην αγορά και στη συνείδηση των καταναλωτών τόσο για την ποιότητα όσο και για τις προσιτές τιμές των προϊόντων του. Τον ίδιο χρόνο η εταιρία λειτουργεί το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα, με την σύσταση της ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗΣ σηματοδοτείται η έναρξη της παραγωγής υγρών απορρυπαντικών.
Τρίτη φάση
Το 2001 λειτουργούν γραφεία και αποθηκευτικοί χώροι σε νέοανεγερθέν κτίριο έκτασης 4.000m², στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του υποκαταστήματος που εξυπηρετεί την αγορά της Β. Ελλάδας.
Το 2007 δημιουργούνται νέοι αποθηκευτικοί χώροι έκτασης 8.250m², στη θέση Ρυκιά, στον Ασπρόπυργο.