Πολυεπίπεδη επενδυτική και επιχειρησιακή «αντεπίθεση» με στόχο να καταστεί ένας από τους μεγάλους παίκτες στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας επιχειρεί η Intrakat, του ομίλου του Σωκράτη Κόκκαλη. Σύμφωνα με όσα επισήμανε η διοίκηση του ομίλου κατά την παρουσίαση που έκανε στους αναλυτές τη Δευτέρα, ο σχεδιασμός κατανέμεται σε τέσσερις πυλώνες και τους συνδυάζει με τη λογική crossinteroperability.
- Intrakat: Οι τέσσερις πυλώνες της νέας στρατηγικής
- Δημόσια έργα, παραχωρήσεις, ΑΠΕ και τουριστικά ακίνητα οι τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης της Intrakat
Παράλληλα, η εταιρεία πέρα από το άνοιγμα στην «καθαρή» ενέργεια, θα συνεχίσει να διεκδικεί έργα ΣΔΙΤ, αλλά και στον τομέα των παραχωρήσεων, ενώ έμφαση θα δοθεί και στις ευκαιρίες από το «μπουμ» των κατασκευών.
Όπως σημείωσε η διοίκηση, η εταιρία βρίσκεται σε συζητήσεις με τράπεζες και άλλους επενδυτές για την άντληση κεφαλαίων ώστε να χρηματοδοτήσει το πρώτο στάδιο του επενδυτικού προγράμματος στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Intrakat Πέτρο Σουρέτη, η συγχώνευση της «ΓΑΙΑ Άνεμος» που θα ολοκληρωθεί εντός τριμήνου είναι η πρώτη κίνηση στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του ομίλου που βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: Τα δημόσια έργα, τις παραχωρήσεις, τις ΑΠΕ αλλά και τα τουριστικά ακίνητα.
Η «ΓΑΙΑ Άνεμος» διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής ισχύος 1,1 GW που βρίσκονται σε διάφορα στάδια αδειοδότησης. Η συνολική επένδυση για την αξιοποίηση αυτού του χαρτοφυλακίου μπορεί να φτάσει και το ένα δισ. ευρώ για την επόμενη οκταετία.
Επενδύσεις 300 εκατ.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της στρατηγικής, η διοίκηση επισήμανε πως οι επενδύσεις της επόμενης τριετίας για την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ θα φτάσουν τα 300 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθούν «από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό και στρατηγικές συνεργασίες που θα ανακοινώσουμε το επόμενο διάστημα». Τα υπό κατασκευή αιολικά πάρκα, συνολικής ισχύος 93 MW, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2023. Επιπλέον 207 MW αιολικών και 208 MW φωτοβολταϊκών πάρκων θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.
Στρατηγικές συνεργασίες αναζητούνται ή υπάρχουν και στους άλλους τρεις τομείς που θα επικεντρωθεί η εταιρία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat είπε πως η διοίκηση επιδιώκει με τη νέα στρατηγική τη μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων μέσω στρατηγικών συνεργασιών σε παραχωρήσεις, ενέργεια και ανάπτυξη ακινήτων με στόχο τα επαναλαμβανόμενα και σταθερά έσοδα και κέρδη, σταθερές χρηματοοικονομικές ροές και διευρυμένο πλαίσιο δραστηριοτήτων.
Δημόσια έργα και ΣΔΙΤ
Στα δημόσια έργα η διοίκηση της Intrakat προβλέπει πως θα διατεθούν περίπου 43,4 δισ. ευρώ την περίοδο 2020 – 2030. Στις παραχωρήσεις και τα έργα με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προβλέπεται πως μόνο στα ΣΔΙΤ θα προχωρήσουν έργα ύψους 7 δισ. μέχρι το 2026. Στις ΑΠΕ εκτιμάται πως θα διατεθούν κεφάλαια περί τα 8 δισ. κυρίως από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Πολύ μεγάλες προοπτικές βλέπουν στον όμιλο και στην ανάπτυξη τουριστικών ακινήτων όπου διαθέτουν συμφωνίες με διεθνείς ομίλους. Ένα παράδειγμα είναι η βρετανική London + Regional με την οποία συνεργάζεται σε ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Μύκονο.
Σε ερώτηση για πιθανή νέα συνεργασία με την Fraport μετά την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Σουρέτης είπε πως εξετάζεται επένδυση κοντά στα 150 εκατ. ευρώ για τους χώρους κυκλοφορίας των αεροπλάνων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και εξέφρασε την ελπίδα πως η Intrakat θα υλοποιήσει και αυτό το έργο.
Τα έργα και το ανεκτέλεστο
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της Intrakat μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις φτάνει τα 600 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2020 το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της Intrakat ανερχόταν σε 380,9 εκατ. ευρώ, χώρια τα 225,6 εκατ. νέων έργων που έχει μειοδοτήσει και αναμένεται η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την υπογραφή τους. Στα σημαντικά έργα προς υπογραφή, για τα οποία εκτιμάται ότι το μεγαλύτερο μέρος θα έχει «κλειδώσει» έως τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβάνονται τα εξής:
- Ο αυτοκινητόδρομος Πάφου–Πόλης Χρυσοχούς, Φάση (Α), προϋπολογισμού 73 εκατ. ευρώ
- Η κατασκευή ηλεκτροκίνησης Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 42,4 εκατ. ευρώ
- Τα δίκτυα αποχέτευσης λυμάτων παραλιακών οικισμών Αιγιαλείας, προϋπολογισμού 24,4 εκατ. ευρώ
- Οι πρόδρομες εργασίες ΒΔ Επέκτασης ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 13,6 εκατ.
- Η κατασκευή επέκτασης επεξεργασίας νερού Θεσσαλονίκης Φάση Α2, προϋπολογισμού 9,6 εκατ. ευρώ
- Η κατασκευή αρδευτικού δικτύου Πρεσπών Ν. Φλώρινας, προϋπολογισμού 8 εκατ.
- Η κατασκευή δικτύου ομβρίων στους Δήμους Κορυδαλλού και Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, προϋπολογισμού 7,6 εκατ. ευρώ.
- Η λειτουργία και συντήρηση του έργου ύδρευσης Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο, προϋπολογισμού 6,9 εκατ. ευρώ.