Με ζημιές σε λογιστικό επίπεδο και χωρίς ιδιαίτερες αποδόσεις στο μεταξύ πούλησε η Verizon τη Yahoo και την AOL, αποεπενδύοντας από έναν τομέα που είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα την απογείωνε.
- Λογιστικές ζημιές 4 δισ. από την πώληση
- Είχε κολλήσει η μετοχή
- Yahoo και AOL ροκκάνιζαν τα κέρδη
Η Verizon αφού κατάφερε να πάρει τη Yahoo στα 4 δισ. και την AOL αντί περίπου 5 δισ. πούλησε και στα 5 δισ. χωρίς στο μεταξύ να έχει εισπράξει αντίστοιχα μερίσματα που θα επέτρεπαν την απόσβεση. Πρόκειται για ένα από τα λίγα τόσο ζημιογόνα deal στον χώρο της τεχνολογίας, του internet και των Μέσων Ενημέρωσης.
Στον έλεγχο της Apollo Global Management περνούν AOL και Yahoo έναντι 5 δισ. δολαρίων, καθώς η Verizon αποφάσισε να περιορίσει τις ζημιές της.
Yahoo και AOL υπήρξαν πρωτοπόροι του Internet. η YAHOO όμως βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου διαρροής προσωπικών δεδομένων, τη στιγμή που η τότε CEO Μαρίσα Μάγερ επιχειρούσε να δώσει νέα πνοή στην εταιρία πουλώντας συμμετοχές και αποκτώντας ρευστότητα για να ενισχύσει την εσωτερική αξία και να επιστρέψει κεφάλαιο στους μετόχους.
Οι ζημιές
Η Verizon που έχει εμεπιρία στο λιανεμπόριο, τις τηλεπικοινωνίες και τα media εκτίμησε ότι θα μπορούσε να επωφεληφθεί από τη διαφοροποίηση του core business χαρτοφυλακίου. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό. Η προσπάθεια αναρμόνησης τριών εταιριών με διαφορετική φιλοσοφία που ξεκίνησε το 2017 αποδείχθηκε ατελέσφορη. Το 2018 η Verizon αποφάσισε να χωρίσει τις δραστηριότητες σε τρεις τομείς ώστε να είναι ξεκάθαρο που χάνονται τα λεφτά. Το 2019 η εταιρία κόντεψε να περάσει στα κόκκινα, σε επίπεδο κερδών.
Τα κρίσιμα μεγέθη
Εκεί κάπου, ήρθε και το Wake-up call για τη διοίκηση. Η αδυναμία της μετοχής να ακολουθήσει την υπόλοιπη αγορά και οι έντονες πιέσεις στα θεμελιώδη μεγέθη δεν άφησαν περιθώριο αμφισβήτησης. Η διοίκηση έπρεπε να “ξεφορτωθεί τα βαρίδια”. Αυτό και έπραξε τώρα, στις αρχές του 2021.
Η Verizon αντιλαμβανόμενη ότι Yahoo και AOL είχαν αρχίσει να ροκκανίζουν την οργανική κερδοφορία της Verizon Communications αποφάσισε να μετριάσει τις ζημιές της.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, θα κρατήσει το 10% της Yahoo.
Η συμφωνία των Verizon και Apollo φέρνει στην τελευταία ονόματα ιντερνετικών μέσων ενημέρωσης που ανήκαν στις Yahoo και AOL, όπως τα TechCrunch, Yahoo Finance και Engadget.
Πριν από έναν χρόνο, η Verizon πούλησε τη HuffPost στο BuzzFeed.