Σε… φαινόμενο συνέπειας τόσο σε επιχειρηματικό, όσο και σε χρηματιστηριακό επίπεδο, σε βαθμό που δεν έχουν καταγραφεί πολλά αντίστοιχα παραδείγματα αποδεικνύεται η σερραϊκή εταιρία Κρι Κρι. Η μετοχή έχει εξαιρετική συμπεριφορά όλα τα τελευταία χρόνια κλείνοντας πρόσφατα σε νέα ιστορικά υψηλά, ενώ χθες ανακοίνωσε τα ιστορικά καλύτερα αποτελέσματα στη σχεδόν 70χρονη διαδρομή της.
Παράλληλα, στις τελευταίες 15 και πλέον χρήσεις, έχει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων και κερδών, επιδόσεις που δεν συναντώνται εύκολα στην εγχώρια επιχειρηματικότητα, ασχέτως κλάδων. Συνάμα, δεν έχει περάσει χρήση όλη αυτή τη 15ετία που να μην έχει δώσει μέρισμα στους μετόχους της.
Χθες λοιπόν ανακοίνωσε νέο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων και κερδών για τη χρήση του 2020, καθώς με ατού το success story του γιαουρτιού που εξελίσσεται σε κεντρική αιχμή των εξαγωγών, η Κρι Κρι πέτυχε κύκλο εργασιών 125,98 εκατ. ευρώ, έναντι 112,9 εκατ. ευρώ το 2019, μια αύξηση κατά 11,6%.
Με την πανδημία να εντείνει την στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές και «γκουρμέ» επιλογές, το ελληνικό γιαούρτι που εντάσσεται στα βασικά είδη της μεσογειακής διατροφής που κερδίζει διαρκώς έδαφος διεθνώς, κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδος. Το γιαούρτι αποτελεί το 70% του κύκλου εργασιών της εταιρείας, δικαιώνοντας το management που έχει δώσει ισχυρή έμφαση σε αυτό, με σημαντικές επενδύσεις όλα τα τελευταία χρόνια.
Η πορεία της μετοχής
Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία είδε την κερδοφορία της να ενισχύεται εν μέσω πανδημίας με τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους να ανέρχονται στα 15,86 εκατ. ευρώ έναντι των 15,02 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 40,43 εκατ. ευρώ έναντι 39,10 εκατ. το 2019 και τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 22,29 εκατ. ευρώ έναντι 21,12 εκατ. το 2019. Τα κέρδη προ φόρων ήταν 18,42 εκατ. ευρώ έναντι 17,57 εκατ. ευρώ το 2019.
Ακολουθώντας την εξαιρετική επιχειρηματική πορεία, η μετοχή δείχνει παρόμοια συνέπεια. Το 2020, σε μια πτωτική αγορά γενικά, ο τίτλος ενισχύθηκε σε ποσοστό 15,55%, το 2019 ενισχύθηκε κατά 33,18%, το 2018 έκλεισε στο +39% και το 2017 ενισχύθηκε κατά 61%.
Η άνοδος του γιαουρτιού έδωσε ώθηση στα αποτελέσματα
Το 2020, ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής, ενώ διατίθεται σχεδόν αποκλειστικά από το κανάλι των σούπερ μάρκετ όποτε δεν επηρεάστηκε αρνητικά από τα περιοριστικά μέτρα κατά του Covid-19. Το γιαούρτι υπήρξε το δυνατό χαρτί της εταιρείας καθώς κατέγραψε πωλήσεις 100 εκατ. ευρώ σε Ελλάδα και εξωτερικό, «σβήνοντας» την μικρή πτώση που είχε τελικά το παγωτό.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι Κρι εμφανίζουν αύξηση 12,9%, αγγίζοντας τα 49,98 εκ. ευρώ. Η επίδοση αυτή αποδίδεται στη μεγέθυνση της αγοράς κατά 3,7%, στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των επώνυμων γιαουρτιών Κρι Κρι, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων private label προϊόντων. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι Κρι διαμορφώθηκε σε 16,3%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία IRI σε όγκο, Δεκέμβριος 2020].
Τα αποτελέσματα
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη σημειώνοντας αύξηση 24,0%. Η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Από την άλλη μεριά, ο τομέας του παγωτού αποδείχτηκε αρκετά ευάλωτος. Κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάζεται και από την τουριστική κίνηση. Βέβαια, το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω του καναλιού των super markets φαίνεται ότι μετρίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις το 2020 ανήλθαν σε 20,70 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μικρή πτώση από τα 21,70 εκ. ευρώ του 2019. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, συνεπεία του COVID-19, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί, προοδευτικά σε μόλις -4,6%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen τον Δεκέμβριο του 2020 η μάρκα ΚPI ΚPI κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,6%.
Επενδύσεις, προσδοκίες για το 2021 και μέρισμα
Παρά τη δύσκολη συγκυρία, οι επενδύσεις της εταιρείας συνεχίζονται αδιάλειπτα, ξεπερνώντας τα 10,2 εκατ. ευρώ, με την γαλακτοβιομηχανία να αναφέρει πως η υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση και η υψηλή ρευστότητα, της επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση της εκτέλεσης όλων των προγραμματισμένων επενδυτικών σχεδίων.
Η διοίκηση της Κρι Κρι δηλώνει αισιόδοξη για το 2021 αναφέροντας πως θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με ρυθμό αντίστοιχο του 2020, διατηρώντας, παράλληλα, αντίστοιχα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας, ενώ περιμένει πως θα υπάρξει σημαντική ανάκαμψη στην αγορά του παγωτού. Η Κρι Κρι θα μοιράσει μέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή που είναι αυξημένο από τα 0,18 ευρώ ανά μετοχή το 2019.
Ισολογισμός και Ταμειακές Ροές