Καθώς η Αίγυπτος αποφάσισε τη μερική εκφόρτωση του πλοίου των 224.000 τόνων που έχει προκαλέσει έμφραγμα στη διώρυγα του Σουέζ, ξεκινώντας την διαδικασία αποκατάστασης της κυκλοφορίας στη διώρυγα του Σουέζ, στο επίκεντρο βρίσκεται το πέρασμα, αυτό καθ αυτό. Οι όγκοι που διεκπεραιώνονται δια μέσου της συγκεκριμένης θαλάσσιας αρτηρίας απέναντι στο συνολικό εμπόριο αναδεικνύουν την κρισιμότητά της.
Το conteiner ship της Ever Green των 224.000 τόνων εξακολουθεί να εμποδίζει τη διώρυγα του Σουέζ, έχοντας προσαράξει σε αβαθή. Οκτώ ρυμουλκά προσπαθούν να απελευθερώσουν το Ever Given που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Ρότερνταμ
Όσο όμως η αποκατάσταση της κανονικότητα στο Σουέζ καθυστερεί το δυνητικό κόστος αυξάνεται, ενώ οι επιπλοκές είναι ποικίλες και σε αρκετούς κλάδους.
Η διώρυγα του Σουέζ
Μέσω της διώρυγας του Σουέζ διακινείται περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και το 10% του πετρελαίου.
Τα πλοία που διέρχονται από το Σουέζ και το τονάζ που διεκπεραιώνεται από τη διώρυγα έχουν αυξηθεί ξανά τα τελευταία χρόνια και παρά την κρίση στην παγκόσμια οικονομία, εξαιτίας του κορονοϊού.
Το timeline της Διώρυγας του Σουέζ
Το κανάλι του Σουέζ άνοιξε το 1869 και ο αριθμός των σκαφών που διέρχονται από αυτό έχει αυξηθεί γρήγορα με την πάροδο των ετών.
Τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία από την Αρχή του καναλιού του Σουέζ δείχνουν ότι ο αριθμός των σκαφών που διέρχονται από αυτό αυξήθηκε δραματικά στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ενώ η χωρητικότητα γνώρισε αξιοσημείωτη ανάπτυξη αμέσως μετά την αλλαγή του αιώνα. Το 2020, σχεδόν 19.000 πλοία διέσχισαν τη διώρυγα του Σουέζ, κατά μέσο όρο 51,5 ανά ημέρα.
Τα σκάφη έχουν αυξηθεί σε μέγεθος και παράλληλα έχει διευρυνθεί η χωρητικότητα τους. Συνολικά, 1.17 δισεκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων διακινήθηκαν πέρυσι.