Παρά το νέο μεγάλο «άδειασμα» στη μετοχή της Πειραιώς Financial που υποχώρησε κατά 20,06% και την εξαιρετικά μεγάλη πτώση της Aegean Airlines (-12,30%), το ελληνικό χρηματιστήριο βρήκε άμυνες, στηρίξεις και αναχώματα από άλλα χαρτιά της αγοράς, κρατώντας τις 830 μονάδες.
- Έβγαλε άμυνες το Χρηματιστήριο και κράτησε τις 830 μονάδες
- «Άδειασμα» σε Πειραιώς και Aegean
- Στήριγμα στις άλλες τράπεζες και στον FTSE 25
- 70% κάτω ο… τζίρος
Η αγορά βρήκε ισχυρές στηρίξεις στις υπόλοιπες τράπεζες αλλά και σε μετοχές του ευρύτερου ενεργειακού τομέα, καταφέρνοντας να περιορίσει στο ελάχιστο τις απώλειες σε επίπεδο Γενικού Δείκτη, ο οποίος έκλεισε πλησίον των υψηλών ημέρας, ενώ στο σύνολο του Χ.Α. υπήρξε εικόνα ισορροπίας με 58 ανοδικές και 55 πτωτικές μετοχές.
Ήταν μια συνεδρίαση σαφώς χαμηλότερων τόνων έναντι των δύο τελευταίων της προηγούμενης εβδομάδας, καθώς πλέον η αγορά ήταν πλέον απαλλαγμένη από το rebalancing λόγω της αναδιάρθρωσης των δεικτών FTSE Russell και Eurostoxx αλλά τις αναταράξεις από την τριπλή λήξη των παραγώγων. Έτσι, αν δεν υπήρχε η νέα μεγάλη πτώση σε Πειραιώς και Aegean Airlines, είναι σαφές ότι ο Γενικός Δείκτης θα έκλεινε σε θετική τροχιά.
Στο 1/3 της Παρασκευής έπεσε ο τζίρος
Παράλληλα, μειωμένο ήταν το τέμπο και στις συναλλαγές, καθώς από τα 215,07 εκατ. ευρώ της Παρασκευής, σήμερα ο τζίρος έπεσε στα 73,37 εκατ. ευρώ, ενώ έγινε μόλις ένα πακέτο στην αγορά αξίας 908,6 χιλ. ευρώ, όταν την Παρασκευή η αξία των πακέτων είχε ξεπεράσει τα 61 εκατ. ευρώ. Μετά λοιπόν από το πρόσφατο ράλι, ήρθε η διόρθωση σε ποσοστό 3,16% στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις της περασμένης εβδομάδας, οπότε μένει να δούμε αν έχει ολοκληρωθεί η αποφόρτιση, ή αν θα υπάρξει και συνέχεια των πωλήσεων.

Ο Γενικός Δείκτης κινούμενος σε σχετικά στενό εύρος διακύμανσης έκλεισε στις 832,06 μονάδες με οριακή πτώση 0,12%, έχοντας χαμηλό ημέρας στις 826,87 μονάδες (-0,74%) και υψηλό στις 835,65 μονάδες (+0,31%). O FTSE 25 κράτησε οριακά το όριο των 2.000 μονάδων κλείνοντας στις 2.002,45 μονάδες με μικρή πτώση 0,10%, ενώ ενδοσυνεδριακά βρέθηκε έως το χαμηλό των 1.986,05 μονάδων.

Στο ταμπλό
Ο Mid Cap είχε πτώση 0,44%, ενώ ο τραπεζικός δείκτης παρά την πτώση της Πειραιώς Financial ενισχύθηκε κατά 0,59%. Σ’ αυτό βοήθησε το +2,58% της Alpha Bank και το +2,17% της Εθνικής, ενώ η Eurobank έκλεισε στο +0,09%.
Παρά το νέο μεγάλο «άδειασμα» στην Πειραιώς Financial και την εξαιρετικά μεγάλη πτώση της Aegean Airlines το ελληνικό χρηματιστήριο άντεξε με στήριξη από τα ΕΛΠΕ και τις άλλες τράπεζες
Σε ότι αφορά την Πειραιώς, έκλεισε με νέα πτώση 20,06% στα 0,4280 ευρώ διακινώντας 33,5 εκατ. τεμάχια μέσω τζίρου 15,4 εκατ. ευρώ, ενώ η κεφαλαιοποίηση κατήλθε στα 355 εκατ. ευρώ. Φαίνεται πως η αύξηση κεφαλαίου, μετά τις λογιστικές διαδικασίες θα γίνει σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, εξού και η διαρκής πίεση στον τίτλο. Θυμίζουμε ότι προέρχονταν από πτώση 0,43% στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις της προηγούμενης εβδομάδας και μάλιστα με ιδιαίτερα μεγάλους όγκους.
Καλή κίνηση από τις βιομηχανικές μετοχές
Οι βιομηχανικές μετοχές είχαν καλή εικόνα προσδίδοντας ενδιαφέρον στη συνεδρίαση, με τους επενδυτές να συνεχίζουν το rotation. Ξεχώρισε η Motor Oil με άνοδο 4,01% ύστερα από τη σημαντική υπερκάλυψη κατά 5,1 φορές των προσφορών για το ομόλογο την Παρασκευή, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο 1,9%. Ο τίτλος των ΕΛΠΕ ενισχύθηκε κατά 2,45% εν μέσω πληροφοριών ότι το πρώτο τρίμηνο θα έχει κατακόρυφη βελτίωση αποτελεσμάτων καθώς έχει σημαντικά αποθέματα πετρελαίου σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Η Viohalco κέρδισε 3%, ενώ άνω του 1% ενισχύθηκαν οι Τιράν, ΑΔΜΗΕ, Fourlis, Σαράντης και ΕΧΑΕ. Η θυγατρική της Viohalco ElvalHalcor έκανε ράλι +10,34% με όγκο 210 χιλ. τεμάχια, εν μέσω πληροφοριών ότι επίκεται placement με στόχο την αύξηση του free float που θα ανοίξει και το δρόμο για την εισαγωγή στον FTSE 25, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την εισροή νέων κεφαλαίων.
Στον Mid Cap κέρδη άνω του 4% είχαν οι AVAX και Intracom Holdings, στο +2,91% η Intrakat και +1,79% η Παπουτσάνης, ενώ πιέσεις δέχτηκαν οι Attica Bank, MIG, Cenergy Holdings (προέρχονταν από ράλι) και Πλαστικά Θράκης.
Που οφείλεται η πτώση της Aegean Airlines
Σε ό,τι αφορά την Aegean Airlines, έχασε και τα 5 ευρώ ύστερα από τη μεγάλη σημερινή πτώση. Οι νέες συστάσεις προς τους Βρετανούς πολίτες από υπουργούς της κυβέρνησης να μην κάνουν κρατήσεις καλοκαιρινών διακοπών στο εξωτερικό, καθώς οι λοιμώξεις Covid-19 είναι σε έξαρση, οδήγησαν σε μεγάλη πτώση τις μετοχές του τουριστικού και ταξιδιωτικού τομέα στην Ευρώπη. Παράλληλα, οι καθυστερήσεις στους εμβολιασμούς, φαίνεται πως πηγαίνουν πιο πίσω την έγκαιρη εφαρμογή πανευρωπαϊκά του πιστοποιητικού «ελευθέρας», κάτι που επίσης προξενεί ένα αφιλόξενο περιβάλλον.
Την ίδια στιγμή, δεν είναι τυχαίο ότι ο οίκος Moody’s, σε ανάλυσή του επισημαίνει τον κίνδυνο διάψευσης των προσδοκιών για ουσιαστική ανάκαμψη του τουρισμού κατά την φετινή σεζόν, με αφορμή αυτές τις καθυστερήσεις.
