Σε εξαιρετικό timing ξεκινά την Τετάρτη το πρωί η δημόσια προσφορά για την έκδοση του επταετούς ομολόγου συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ της Motor Oil, ενώ θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 18 Μαρτίου στις 16:00 μ.μ.
Πρόκειται για το πρώτο ομόλογο που εκδίδεται το 2021 και θα εισαχθεί στο Χ.Α. ενώ τελευταία ομόλογα τέτοιου είδους ήταν των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Lamda Development και ΟΠΑΠ που είχαν εκδοθεί το 2020 και συνολικά είχαν «σηκώσει» από την αγορά κεφάλαια που ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ.
Η Motor Oil λοιπόν ανοίγει φέτος την αυλαία και είναι εξαιρετικά θετική εξέλιξη που προσδίδει περαιτέρω κύρος σ’ αυτή την αγορά το γεγονός ότι ένας όμιλος τέτοιου εκτοπίσματος επιλέγει να προχωρήσει σε έκδοση στην Ελλάδα, παρέχοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην εγχώρια αγορά.
Η τιμή διάθεσης είναι 1.000 ευρώ για εκάστη ομολογία, ενώ το εύρος της απόδοσης θα κυμανθεί από 1,9% έως 2,30%. Η έναρξη διαπραγμάτευσης των ομολογιών στο Χ.Α. θα γίνει την Τετάρτη 24 Μαρτίου.
Που θα κατευθυνθούν τα κεφάλαια
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το ενημερωτικό δελτίο του ομολόγου, το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων που θα αντληθούν, ήτοι 137 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους της επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (New Naphtha Treatment Complex). Παράλληλα, 20 εκατ. θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση επενδύσεων στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ενώ 39,4 εκατ. ευρώ θα καλύψουν ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης. Τέλος, στα 3,6 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες της έκδοσης.
Ο προϋπολογισμός της επένδυσης στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας είναι 310 εκατ. ευρώ, ενώ με την ολοκλήρωσή της, θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας, κηροζίνης και υδρογόνου. Όπως σημειώνεται στο ενημερωτικό δελτίο, «δεδομένου ότι η αγοραία αξία των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων υπερβαίνει την αγοραία αξία της νάφθας, από τη συγκεκριμένη επένδυση η Εταιρεία αναμένεται να επωφεληθεί από την εκάστοτε διάφορα τιμής μεταξύ της νάφθας και των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων». Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος αναμένεται να είναι περίπου 1.000 χιλ. μετρικοί τόνοι.
Η επένδυση, βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, έχοντας απορροφήσει 10 εκατ. ευρώ το 2019 και περίπου 110 εκατ. ευρώ το 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το α’ τρίμηνο του 2022. Οι προγραμματισμένες και σε εξέλιξη επενδύσεις στο διυλιστήριο, περιλαμβάνουν ακόμη νέο αγκυροβόλιο ανοιχτής θαλάσσης για την εκφόρτωση πετρελαιοειδών, έργα βελτίωσης απόδοσης και αύξησης δυναμικότητας, εγκατάσταση μονάδων συμπαραγωγής 57ΜW υψηλής απόδοσης, μπαταριών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας 5ΜW και φωτοβολταϊκών πάνελ ισχύος 5MW.
Κατανομή των ομολογιών
Σε ό,τι αφορά την κατανομή των ομολογιών, έχουν ως εξής:
Ποσοστό τουλάχιστον 30% (τουλάχιστον 60.000 Ομολογίες σε ενδεχόμενη πλήρη κάλυψη του ΚΟΔ, ήτοι έκδοση 200.000 Ομολογιών) θα διατεθεί για την ικανοποίηση των εγγραφών των Ιδιωτών Επενδυτών.
Ποσοστό έως και 70% των Ομολογιών της Δημόσιας Προσφοράς (ήτοι έως και 140.000 Ομολογίες σε ενδεχόμενη πλήρη κάλυψη) θα κατανεμηθεί μεταξύ των Ειδικών Επενδυτών και των Ιδιωτών Επενδυτών.
Απ. Σκ.