Στις αγορές, κατά κανόνα, η αύξηση της ζήτησης για ένα προϊόν συνεπάγεται ή ακολουθείται από αύξηση της τιμής του. Αυτό δεν ισχύει για τις μπαταρίες λιθίου, εκεί ο κανόνας αντιστρέφεται και δεν γίνεται παροδικά, αλλά διαχρονικά.
Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για μπαταρίες λιθίου έχει οδηγήσει σε μεγάλη πτώση των τιμών κατά την τελευταία 10ετία.
Τα στοιχεία
Νέα δεδομένα δείχνουν πώς η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία και θα ανεβαίνει στα ύψη καθώς μπαίνουμε στην επόμενη.
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το Bloomberg δείχνουν πώς η ζήτηση για την τεχνολογία ιόντων λιθίου σε ηλεκτρικά οχήματα και αποθήκευση ενέργειας αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς την τελευταία 10ετία. Η σωρευτική ζήτηση, από μόλις 0,5 γιγαβατώρες το 2010, έχει αυξηθεί σε περίπου 526 γιγαβατώρες το 2020. Αυτή η τεράστια αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί, σκαφαλώνοντας στα αδιανόητα επίπεδα των 9.300 γιγαβατώρων έως το 2030. Η ζήτηση αυτή μεταφράζεται σε δεκάδες εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά οχήματα, δοχεία αποθήκευσης και καταναλωτικές συσκευές σε όλο τον κόσμο.
Η επόμενη μέρα
Σύμφωνα με το Bloomberg, εταιρίες ενέργειας όπως η Exxon Mobil αγοράζουν μπαταρίες ιόντων λιθίου εδώ και δεκαετίες. Αν και η βασική τους χρήση είναι εφαρμογές της αυτοκινητοβιομηχανίας, εν τούτοις πολλά καταναλωτικά προϊόντα τεχνολογίας δεν θα υπήρχαν χωρίς αυτού του τύπου τις μπαταρίες.
Αυτή η αυξημένη ζήτηση σε μπαταρίες και η πτώση των τιμών θα μπορούσε να ωθήσει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων προς τη νέα δεκαετία. Ωστόσο, είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε πώς οι εταιρίες θα επωφεληθούν από αυτές τις ισχυρές, πολύ αποδοτικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που μπορούν να τροφοδοτήσουν αυτοκίνητα.
Η βιομηχανία που μπορεί να εκμεταλλευτεί ταχύτερα την πτώση των τιμών,
σύμφωνα με το Bloomberg, θα μπορούσε να είναι αποθήκευση ενέργειας. Η φθηνή αποθήκευση ενέργειας θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για ευκολότερους τρόπους αποθήκευσης τεράστιων ποσοτήτων ηλεκτρονίων για πολλούς σκοπούς, ένας από τους οποίους περιλαμβάνει πιο αποδοτικά ηλεκτρικά δίκτυα.