Σε σοβαρό πλήγμα για τη φήμη και την αποτελεσματικότητα της Cisco εξελίσσεται η υπόθεση της on-line διδασκαλίας μέσω της πλατφόρμας του Webex στην Ελλάδα, καθώς τα διαρκή προβλήματα οξύνονται σε βαθμό που η πρόσβαση καθίσταται πρακτικά αδύνατη. Την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας επιρρίπτει ευθύνες στην εταιρία, η οποία υπερέβη τα αρχικά προβλήματα με υπεκφυγές, κάτι που δε θα είναι εύκολο να κάνει με την κατάσταση που επικρατεί πάλι.
Τα προβλήματα άρχισαν να οξύνονται όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα των δημοτικών και νηπιαγωγείων, που διαρκεί μόλις τρεις ώρες. Μετά τα προβλήματα σύνδεσης την πρώτη ώρα, το σύστημα εμφανίζεται πλέον να έχει καταρρεύσει ολοκληρωτικά. Αν και το υπουργείο Παιδείας, δια στόματος της Νίκης Κεραμέως, έχει διαφοροποιήσει τη στάση του, όσον αφορά στα προβλήματα, εφόσον δεν υπάρξει σύντομα λύση, η εταιρία θα είναι αναγκασμένη να κάνει damage control.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών δεν μπορούσαν να συνδεθούν στην πλατφόρμα Webex την προκαθορισμένη ώρα, καθώς η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα Δημοτικά και από τις 14:00 έως τις 4:20 μ.μ. για τα Νηπιαγωγεία. Οι γονείς, πάντως, επιμένουν ότι μόνο στο διάστημα από τις 14:00 έως τις 15:00 μπορούσαν να συνδεθούν ομαλά και ότι στη συνέχεια έως και αυτή τη στιγμή έχουν σοβαρά προβλήματα σύνδεσης.
Τί λέει το υπουργείο
Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ο απολογισμός της πρώτης μέρας κρίθηκε θετικός και χαρακτηρίζει τα προβλήματα, που εμφανίστηκαν «κατά περίπτωση» και όχι γενικευμένα.
Σύμφωνα πάντα με τους παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, σήμερα το μεσημέρι στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Webex ήταν συνδεδεμένα 47.000 τμήματα από Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 700.000 μαθητές. Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παραδέχτηκε στη Βουλή ότι υπήρξαν προβλήματα καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο εγχείρημα αλλά, όπως είπε, με τη συνδρομή των υπηρεσιών του κράτους αλλά και την τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών λύνονται.
Η ίδια τόνισε μάλιστα ότι πλέον θα είναι με μηδενική χρέωση η σύνδεση με την τάξη τηλεκπαίδευσης μέσω σταθερού τηλεφώνου, καθώς και με τα δεδομένα κινητών τηλεφώνων – για όσους δεν έχουν σύνδεση internet στο σπίτι.
«Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ενισχύσουμε την ισότιμη, απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εξαλείφοντας τυχόν εμπόδια που μπορεί να προκύψουν, αναζητώντας βέλτιστες λύσεις για όλους. Ευχαριστούμε θερμά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εποικοδομητική συνεργασία. Ευχαριστούμε επίσης τους παρόχους τηλεφωνίας, τους επώνυμους και ανώνυμους δωρητές, που με προσωπική προσφορά ή μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους, συμβάλλουν στην αδιάλειπτη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας και αποτελούν θετικό παράδειγμα. Σε αυτόν τον αγώνα είμαστε όλοι μαζί»,
είπε η υπουργός.
Οι διατυπώσεις που επέλεξε η υπουργός Παιδείας, ενώπιον της Βουλής, απέχουν παρασάγγας από προγενέστερη ανακοίνωση του υπουργείου, μέσω της οποία απέδιδε όλα τα προβλήματα στην εταιρία. Επίσης, όπως είναι προφανές, η Νίκη Κεραμέως αποφεύγει με κάθε τρόπο να προσδιορίσει τα προβλήματα, ενώ ακόμα δεν έχουν παρασχεθεί εξηγήσεις για το κόστος, ούτε έχει προσκομιστεί η σχετική σύμβαση στη Βουλή, ενώ δεν έχει ανέβει και στη “Διαύγεια”.