Το πράσινο φως για να ξαναβρεθεί στους αιθέρες, έλαβε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ, το 737 MAX της Boeing, μετά από δύο χρόνια που έμεινε καθηλωμένο στο έδαφος, αφού προηγουμένως είχε σκοτώσει 346 ανρθώπους σε δύο δυστυχήματα, τη συσχέτιση των οποίων είχε προσπαθήσει να αποκρύψει η διοίκηση.
Κατά τη διάρκεια της 20μηνης κρίσης, η Boeing αναγκάστηκε να αναδιαρθρώσει τη διοικητική της ομάδα, τον τρόπο λειτουργίας και έχασε πολλά. Μόνο οι συγκρούσεις των 737 ΜΑΧ στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, που προκάλεσαν το θάνατο 364 ανθρώπων μέσα σε πέντε μήνες το 2018 και το 2019, κόστισαν στην εταιρία περί τα 20 δισ. δολάρια. Παράλληλα, η εταιρία χτυπήθηκε από την κρίση του κορονοϊού. Οι προσπάθειες του Ντόναλντ Τραμπ να την επαναφέρει στο διεθνή στίβο με διαρκατικές συμφωνίες αποδείχθηκαν, στο μεγαλύτερο μέρος, άκαρπες. Η British Air, αν και ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να παραγγείλει 200 αεροσκάφη 737 MAX, μετά από την επίσκεψη του Τραμπ στο Λονδίνο, εν τούτοις δεν το έπραξε ποτέ.
Άλμα της τάξης του 7% πραγματοποιεί η μετοχή της Boeing τις πρώτες ώρες τη συνεδρίασης στη Wall Street, καθώς το πράσινο φως από την FAA, δίνει στην εταιρία τη δυνατότητα να επανακάμψει στο διεθνή στίβο, μετά από 20 μήνες. Παρά το μπαράζ θετικών ειδήσεων για την αεροπορική βιομηχανία, η μετοχή της Boeing έχασε νωρίς το μεγαλύτερο μέρος των αρχικών της κερδών.
Το 737 MAX μπορεί να πετάξει, αλλά…
Η FAA εξέτασε τις αναβαθμίσεις λογισμικού και τις αλλαγές στην εκπαίδευση που πρέπει να κάνει η Boeing ώστε να επαφέρει σε πτητική λειτουργία -μετά από 20μηνη καθήλωση- τα εν λόγω αεροσκάφη.
Το αεροσκάφος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Boeing θα ξαναρχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του εν μέσω σημαντικών εμποδίων εξαιτίας της πανδημίας και της δυσπιστίας, για ένα ωστόσο αεροπλάνο που έχει υποβληθεί στους περισσότερους ελέγχους στην αεροπορία.
Η FAA, δίνει την έγκρισή της υπό την προϋπόθεση αναβάθμισης των πληροφοριακών συστημάτων του αεροσκάφους και επανεκπαίδευσης των πιλότων.
Τώρα, αντίστοιχες εγκρίσεις καλούνται να δώσουν και οι αρχές άλλων χωρών, όπως και η Ευρωπαϊκή.
Πλέον, η Boeing καλείται να αναμετρηθεί με τον εαυτό της, καθώς για να πετάξει ξανά το 737 MAX η εταιρία θα πρέπει να μπορέσει να πείσει τις αεροπορικές ότι είναι ασφαλές, αλλά ούτε αυτό θα είναι αρκετό. Πάνω απ’ όλα θα πρέπει να πειστούν οι επιβάτες. Μια από τις λύσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι η μετονομασία του αεροσκάφους και ενδεχομένως ο μερικός επανασχεδιασμός του εσωτερικού του. Ωστόσο, το κόστος για τις αεροπορικές εταιρίες θα ήταν υπολογίσιμο, ιδιαίτερα σε συνθήκες πανδημίας.