Μεγαλύτερα ερωτηματικά και αίσθηση “μπαζώματος” δημιουργεί η ενημέρωση που έδωσε σε συγκεκριμένα media η Vodafine σε μια προσπάθεια να διαχειριστεί επικοινωνιακά τη δεύτερη μέσα σε λίγους μήνες πτώση του δικτύου της.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, τα προβλήματα στο δίκτυο οφείλονται σε κόψιμο καλωδίων οπτικών ινών, που συνδέουν τη χώρα με το εξωτερικό και μάλιστα σε τρεις οδεύσεις.
Στην περιορισμένη ενημέρωση που εστάλη σε συγκεκριμένα media αναφέρεται ότι:
«Σας ενημερώνουμε ότι λόγω ταυτόχρονου κοψίματος οπτικής ίνας σε 3 διαφορετικές οδεύσεις (Βουλγαρία, Τουρκία, Σλοβενία-Κροατία), αντιμετωπίσαμε πρόβλημα σε υπηρεσίες internet σταθερής και κινητής. Έγιναν αμέσως οι απαιτούμενες τεχνικές εργασίες και το πρόβλημα σταδιακά αποκαθίσταται. Ζητούμε συγγνώμη για την αναστάτωση»
Τα ερωτηματικά
Η ανακοίνωση αυτή εγείρει εύλογα ερωτηματικά καθώς δεν κόπηκαν μόνο οι συνδέσεις δεδομένων και μάλιστα με sites του εξωτερικού, αλλά για ώρες οι χρήστες δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν ούτε εγχώριες τηλεφωνικές κλήσεις. Επίσης, εκτός λειτουργίας τέθηκε και το site της εταιρίας στην Ελλάδα, καθώς και η υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών.
Με βάση την αιτιολογία που παρέχεται στη λιτή ανακοίνωση το η οπτική ίνα κόπηκε σε 3 διαφορετικές οδεύσεις (Βουλγαρία, Τουρκία, Σλοβενία-Κροατία). Ωστόσο όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση η εταιρία αντιμετώπισε πρόβλημα αφορούσε τις υπηρεσίες internet σταθερής και κινητής.
Τεχνικά, οι κλήσεις στο εσωτερικό δεν έχουν σχέση με τα καλώδια data που συνδέουν τη χώρα με το εξωτερικό, αλλά αφορά υποδομές δικτύων κινητής (κέντρο-λογισμικό, κεραίες και RNC).
Επίσης, αν η ανακοίνωση της εταιρίας ευσταθεί, τότε εγείρεται ζήτημα εξαγωγής ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από τη χώρα. Βέβαια, κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο τεχνικά και κοστοβόρο.
Κατά πάγια πρακτική, οι εταιρίες διαθέτουν τηλεπικοινωνιακά καλώδια διασύνδεσης με το εξωτερικό και μέσω Ιταλίας και Κρήτης και δεν περιορίζονται στα ηπειρωτικά. Συνεπώς, εφόσον υπήρχε θέμα καλωδίου οπτικής ίνας, τότε η κίνηση θα εκτρέπονταν μέσω άλλων καλωδίων, τα οποία θα υπερφορτώνονταν, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση των συνδέσεων internet.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ζητήματα βλαβών σε καλώδια οπτικών ινών ακόμα και στα ηπειρωτικά τη απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο από τις δύο ώρες για την επίλυσή τους.
Η Vodafone, πάντως, είχε αποδώσει την προηγούμενη βλάβη σε πρόβλημα software, αιτιολογία πιο ορθολογική, η οποία εγείρει δημιουργεί άλλα ερωτηματικά.