Ριζικές αλλαγές στην αντιμετώπιση του hate speech, της προσπάθειας παρεμπόδισης ψήφου και των fake news ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ μετά το άγριο sell-off της Παρασκευής, που οδήγησε τη μετοχή στο 8,5% και “έσβησε” 48 δισ. από την κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, υπό την πίεση από μεγάλους διαφημιζόμενους, όπως η Unilever και η Coca Cola, που διέκοψαν τη συνεργασία τους.
Τώρα, όπως, ανακοίνωσε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, το Facebook, θα μπλοκάρει και θα αφαιρεί περιεχόμενο εμπρηστικό ή που θα μπορούσε να προκαλέσει κόλλημα στην εκλογική διαδικασία, ενόψει των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ.
Η απόφαση του Ζούκερμπεργκ, έρχεται μετά από τη διόγκωση και εξάπλωση του κινήματος #stophatespeech, στο πλαίσιο του οποίου το Vider, η Unilever, η Coca Cola, τα Starbucks και σιωπηρά η Pepsico διέκοψαν κάθε συνεργασία με το Facebook, λόγω της πολιτικής που ακολουθούσε απέναντι στις εμπρηστικές, φυλετικές και βίαιες απόψεις.
Μετά τη δημόσια και κατακραυγή και τις αντιδράσεις που προκάλεσε, σε επίπεδο απώλειας εσόδων και πτώσης της μετοχής, ο ιδρυτής του μέσου, που είχε υιοθετήσει μια ιδιαίτερα διαλλακτική στάση, που ευνοούσε το περιεχόμενο που προσπαθεί να προωθήσει ο Τραμπ, επιλέγει να αλλάξει ρώτα και να ακολουθήσει το Twitter, σε μια πιο αποστασιοποιημένη πολιτικά και ευαισθητοποιημένη κοινωνικά προσέγγιση στο δημόσιο διάλογο.
Οι αγορές, φαίνεται ότι έκαναν τη δουλειά τους, ανακαλώντας στην τάξη το μεγαθήριο των social media.