Να βρει τη χρυσή τομή που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιριών και τον περιορισμό των πιθανοτήτων επιμόλυνσης στις πτήσεις, επιχειρεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς προωθεί σχέδιο για την επανεκκίνηση των μεταρρυθμίσεων και την επανεκκίνηση του τουρισμού, που αποτελεί το “οξυγόνο” για τις οικονομίες του Νότου.
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ανακοινώσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρειάζεται να αφήνουν κενά τα μεσαία καθίσματα κενά, αλλά θα είναι απαραίτητη η χρήση μάσκας σε αεροπλάνα και αεροδρόμια, σύμφωνα με έγγραφο της Κομισιόν το οποίο επικαλείται το Reuters.
Βάσει εγγράφου το οποίο επικαλείται το πρακτορείο Reuters, οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα είναι υποχρεωμένες να αφήνουν κενές τις ενδιάμεσες θέσεις στο αεροσκάφος.
Ωστόσο, οι επιβάτες θα πρέπει να φορούν μάσκες, τόσο στο αεροπλάνο, όσο και στα αεροδρόμια.
Η Κομισιόν προτείνει επίσης οι περιορισμοί για τις μη αναγκαίες μετακινήσεις στα 26 κράτη της Ζώνης Σένγκεν, να επεκταθούν κατά 30 μέρες έως τις 15 Ιουνίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα επιχειρηθεί η επανεκκίνηση των μετακινήσεων στο εσωτερικό των χωρών, ώστε να δοθεί χρόνος για την καταγραφεί της επιδημιολογικής εικόνας, πριν ανοίξουν τα σύνορα.
Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις ανάγκες πολιτών να επισκεφθούν μέλη της οικογένειάς τους και αγαπημένα τους πρόσωπα σε άλλες χώρες της Ε.Ε.
Η ελληνική κυβέρνηση είχε στείλει τις προτάσεις της στην Κομισιόν για την επανεκκίνηση του τουρισμού. Ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, διαμήνυσε χθες Τρίτη ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να υποδεχθεί και μόνη της τον τουρισμό, καθώς η ύφεση προβλέπεται να υπερβεί το 8% για το τρέχον έτος.
Οι ζυμώσεις εντείνοντας, αλλά τα προβλήματα και οι κίνδυνοι είναι πολλοί, καθώς ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί επαρκές πλαίσιο λειτουργίας και αντιμετώπισης του κόστους από ενδεχόμενο ξέσπασμα κορονοϊού σε τουριστικά καταλύματα.