Συνέχεια στο θέμα που προκλήθηκε με την έκθεση της εταιρίας Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού δίνει η Wind με ανακοίνωσή της, ενώ προηγουμένως -άμεσα- κατά της έκθεσης είχαν καταφερθεί η Vodafoneη Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, σκιαγραφώντας σκηνικό κλιμακούμενης επιχειρηματικής έντασης, με υποδόριες πολιτικές απολήξεις.
Στην, ιδιαίτερα καυστική, ανακοίνωσή της η Wind, η οποία προσομοιάζει με εξώδικο, εγείρει πλειάδα ερωτηματικών τόσο για την επιστημονική επάρκεια της έκθεσης, όσο και τα ενδεχόμενα κίνητρα των συντακτών της και της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Παράλληλα, η εταιρία αφήνει αιχμές κατά των ανταγωνιστών της.
Η εταιρία, στην αρχή της ανακοίνωσής της επισημαίνει ότι δεν πρόκειται μόνο για κλαδικό θέμα, προβάλλοντας έτσι διάθεση περαιτέρω κλιμάκωσης της αντιπαράθεσης.
Αυτή τη φορά όμως ξεπεράστηκαν, σε σημαντικό βαθμό, κάποια όρια. Το θέμα δεν είναι (μόνο) κλαδικό. Στη WIND είμαστε σε πολύ διαφορετική θέση από τις θυγατρικές των πολυεθνικών εταιρειών που ανταγωνιζόμαστε στην Ελλάδα.
Κίνηση που θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως έκκληση πολιτικής παρέμβασης.
Επίσης, η εταιρία ξεκαθαρίζει ότι αντιλαμβάνεται την έκθεση ως ευθεία επίθεση, αφήνοντας υπονοούμενα για τα κίνητρα:
Τώρα, δεχόμαστε σε βάρος μας αβάσιμες αιτιάσεις τη στιγμή που χιλιάδες εργαζόμενοί μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να σταθούν δίπλα στα εκατομμύρια των πελατών μας στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Και αυτοί οι εργαζόμενοι, όπως και οι πελάτες μας, γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά.
Συνεχίζοντας μάλιστα η Wind δείχνει διάθεση να “βγάλει τα γαντια”. Έτσι, με δομή εξωδίκου, επιχειρεί να αποδομήσει την έκθεση και να θέλει στο μικροσκόπιο συντάκτες και πηγές, αναφέροντας
Χρωστάμε επομένως σε όλους μερικά ξεκάθαρα λόγια.
Η συγκεκριμένη «μελέτη» δίνει την εντύπωση πρόθεσης να στηρίξει προ-υπάρχουσες απόψεις. Γίνεται εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων με αναφορές είτε σε ένα «προσεκτικά» επιλεγμένο πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας, είτε σε μια χώρα, η οποία κατά περίπτωση είναι πιο «ενδεδειγμένη» (από τη Μάλτα έως τον Καναδά…). Διατυπώνονται δογματικές απόψεις με μοναδική αναφορά σε μία μόνο, προφανώς «επιλεγμένη» πηγή ή σε πηγές που είναι μελέτες της ίδιας της εταιρείας συμβούλων(!).
Αγνοείται πλήρως η καρτοκινητή, ενώ αποτελεί πάνω από το μισό της Ελληνικής αγοράς.
Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της απάντησής της, επιλέγοντας μάλιστα δηκτικό έως και ειρωνικό ύφος, κατά περιστάσεις, θέλοντας να δείξει έντονη συναισθηματική και -όχι μόνο- φόρτιση.
Απορρίπτεται συλλήβδην η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως βέλτιστη πρακτική κοινή χρήση υποδομών (network sharing), αγνοώντας την προφανώς θετική επίδραση σε τομείς όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η μείωση κόστους.
Έκπληκτοι επίσης μάθαμε ότι η υψηλή φορολογία στην Ελλάδα (η υψηλότερη της Ευρώπης) δεν έχει επίπτωση στις τελικές τιμές που πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής. Και πάλι, με αποδεικτικό στοιχείο ένα μόνο πρόγραμμα της Cosmote και μια μελέτη, πάλι κατά σύμπτωση, της ίδιας εταιρείας συμβούλων.
Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αναφορά της Wind, στο σημείο της έκθεσης που γίνεται λόγος για τον τέταρτο παίχτη, δεδομένου ότι ένας που υπήρχε αποχώρησε, ενώ η απόπειρα ενός ακόμα να εισέλθει στη σταθερή τηλεφωνία, δεν καρποφόρησε, καθώς δεν βρήκε τις απαραίτητες προοπτικές για είσοδο και στην κινητή.
Γίνεται εκτενέστατη αναφορά στον περίφημο 4ο παίκτη. Αν είναι τόσο καλές οι συνθήκες για τους τρεις υφιστάμενους, που είναι τα υπερκέρδη που θα έπρεπε να έχουμε ως ο 3ος παίκτης της αγοράς; Γιατί αγνοείται το γεγονός ότι υπήρχε 4ος παίκτης που επέλεξε να αποχωρήσει για να μετριάσει τις κεφαλαιακές του απώλειες; Που ακριβώς είναι η ουρά των επενδυτών για να μπουν σε αυτήν την τόσο πολλά υποσχόμενη αγορά; Γιατί δεν γίνεται καμία αναφορά στο ασυνήθιστα μεγάλο μερίδιο που έχει ο πάροχος με δεσπόζουσα θέση;
Εδώ, μάλιστα, τα “σκάγια” παίρνουν και τον ΟΤΕ, για δεύτερη φορά, καθώς και νωρίτερα η ανακοίνωση αναφέρεται στις “θυγατρικές των πολυεθνικών”.
Εν συνεχεία, συνεχίζει τη διαδικασία αποδόμησης της έκθεσης, αναφέροντας ειδικά στοιχεία και παρουσιάζοντας την κατ αρχήν θέση της ίδιας της εταιρίας και της αγοράς:
Καταδικάζεται στη μελέτη ακόμη και η παγκόσμια τάση της σύγκλισης κινητής και σταθερής με τα προφανή οφέλη για τον καταναλωτή. Ίσως γιατί οι τιμές μας στα συνδυαστικά προϊόντα και η μεγάλη απήχηση τους στην αγορά δεν εξυπηρετούν τα συμπεράσματα της μελέτης.
Τέλος, εντύπωση δημιουργεί το γεγονός ότι αγνοούνται πλήρως τα πραγματικά μεγέθη της αγοράς, τουλάχιστον της WIND. Πολύ απλά, πόσο πραγματικά πληρώνουν οι πελάτες μας το μήνα και τι υπηρεσίες παίρνουν για το ποσό που πληρώνουν. Τι τιμές προσφέρουμε αυτή τη στιγμή στους πελάτες μας.
Παράλληλα, στην μελέτη γίνεται εκτενής – πλην όμως χωρίς κανένα έρεισμα, αναφορά σε τιμές παγίων κινητής των 60€, 70€, ακόμη και 150€/μήνα και αναρωτιόμαστε σε ποιο παράλληλο σύμπαν υπάρχουν αυτές οι τιμές. Το αβάσιμο των παραπάνω αποδεικνύεται πλήρως από την απλή και μόνο ανάγνωση των πραγματικών δεδομένων που ουδέποτε αναζητήθηκαν….
Το 80% των πελατών συμβολαίου της WIND έχει πάγιο που είναι κάτω των 30€/μήνα με όλους τους φόρους και τέλη κινητής (και κάτω από 22€ χωρίς φόρους και τέλη), έχοντας μέση πραγματική χρήση mobile internet 1,5 GB τον μήνα.
Μπαίνοντας στο τελευταίο σκέλος της ανακοίνωσης, η Wind, εστιάζει στους συντάκτες της έκθεσης, αφήνει υπονοούμενα για προαποφασισμένο περιεχόμενο:
Να επισημάνουμε ότι θα περιμέναμε τουλάχιστον οι υπογράφοντες τη μελέτη να κάνουν μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας ή να επισκεφτούν ένα κατάστημα μας πριν την παραδώσουν.
Ακόμη όμως δεν είναι αργά… θα χαρούμε να τους εξυπηρετήσουμε και να πάρουν το WΙΝD ONE, που συνδυάζει κινητό με 1500 λεπτά και 5Gb και σταθερό με 100Mbps, με 55€ με όλους τους φόρους και τέλη κινητής (παρεμπιπτόντως η τιμή είναι 40,9€ χωρίς φόρους και τέλη, αλλά αυτά σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel δεν αυξάνουν σημαντικά την τελική τιμή…).
Ενώ κλείνοντας καταφέρεται απερίφραστα, για ακόμη μια φορά, κατά της μελέτης και προειδοποιεί ότι είναι έτοιμη να αναλάβει νομική δράση.
Τελειώνοντας να σημειώσουμε ότι στην προκειμένη περίπτωση βαλλόμαστε από μία ιδιωτική, «αντικειμενική μελέτη», η οποία δυνητικά θίγει την φήμη και την εταιρική μας αξία. Επιφυλασσόμαστε παντός δικαιώματος μας.
Η επίγευση της ανακοίνωσης είναι έντονη, με ξεκάθαρη πικρία και αγανάκτηση, θέλοντας έτσι να δώσει το στίγμα μάχης για επιβίωση.