Τα λοίσθεια πνέει πλέον η Lufthansa, καθώς “καίει” περί τα 1 εκατ. ευρώ την ώρα, όπως δήλωσε ο CEO Κάρστεν Σπόρ, αναγκάζοντας την γερμανική κυβέρνηση να παρέμβει με πακέτο στήριξης ύψους 9 δισ., μέσω του οποίου θα αποκτήσει το 30% της εταιρίας, εν μέσω αντιπαράθεσης για την αύξηση της επιρροής του κράτους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Δημοσιεύματα θέλουν τη συμφωνία να έχει ολοκληρωθεί σε πολιτικό επίπεδο, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από καμία πηγή, ενώ κυβερνητικοί αξιωματούχοι αναφέρουν ότι οι συζητήσεις συνεχίζονται. Τα δημοσιεύματα αυτά απογείωσαν τη μετοχή της πολύπαθης εταιρίας, που έγραψε ενδοσυνεδριακά κέρδη που υπερβαίνουν το 12%, ενώ τα περισσότερα αεροσκάφη της παραμένουν καθηλωμένα και οι προσδοκίες για επανέναρξη πτήσεων συνοδεύονται από νέα μέτρα που θα οδηγήσουν σε κατακόρυφη μείωση της πληρότητας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο CEO της Lufthansa εγείρει ενστάσεις για την αύξηση της επιρροής της κυβέρνησης στην εταιρία και τις ενδεχόμενες επιπλοκές που θα μπορούσε να έχει σε μια σειρά από τομείς. Για το θέμα αναμένεται επικοινωνία του με την Άγκελα Μέρκελ.
Η Γερμανίδα καγκελάριος, ωστόσο, πιέζεται από τους συγκυβερνώνετες Σοσιαλδημοκράτες, οι οποίοι έχουν ταχθεί υπέρ της κρατικής παρέμβασης στην εταιρία εφόσον δεχθεί κεφάλαια διάσωσης. Πρόκειται για μια διελκυστίνδα στην οποία διακυβέυονται οι θέσεις των εργαζομένων, καθώς η διοίκηση της εταιρίας ετοιμάζει απολύσεις και επιχειρεί να εξασφαλίσει αυτονομία στη διαχείριση των κονδυλίων της κρατικής στήριξης.
Τα συνδικάτα που εκπροσωπούν τους πιλότους, τα πληρώματα και τους εργαζόμενους εδάφους απαιτούν εγγυήσεις για εργασία εάν τα χρήματα των φορολογουμένων εισρέουν. Από την άλλη πλευρά, ο CEO της εταιρίας, επέμεινε μιλώντας στην εβδομαδιαία εφημερίδα Die Zeit, ότι η διοίκηση πρέπει να παραμείνει ανεξάρτητη.
Ενδεχόμενη συμμετοχή της γερμανικής κυβέρνησης στη διοίκηση της Lufthansa, πάντως, θα δημιουργούσε προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που βρίσκονται ήδη σε αντίστοιχη τροχιά, διάσωσης εταιριών στις μεταφορές και τον τουρισμό.
Αν το Βερολίνο είχε πάρα πολλά λόγια, τότε οι κυβερνήσεις της Αυστρίας, της Ελβετίας, του Βελγίου και των ομοσπονδιακών γερμανικών κρατών θα ήθελαν να ακολουθήσουν το ίδιο. Η Lufthansa έχει θυγατρικές στην Αυστρία, την Ελβετία και το Βέλγιο και οι δύο γερμανικοί κόμβοι της Φρανκφούρτης και Μονάχου βρίσκονται στην πολιτεία Hesse και Βαυαρίας.