Με κομμένη την ανάσα παρακολουθούν οι αγορές την προσπάθεια των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να περάσουν από το lockdown στο restart, ενώ παράλληλα παρακολουθούν στενά τα επιδημιολογικά δεδομένα εξέλιξης του κορονοϊού, την κατάσταση των νοσοκομείων και επιχειρούν να αποτιμήσουν το βάθος και εύρος της ζημιάς που προκάλεσαν τα μέτρα προστασίας από τον COVID-19 σε κοινωνίες και οικονομία.
Χωρίς αποτελεσματική φαρμακευτική αγωγή, με πολλούς -ακόμα-αγνώστους όσον αφορά την συμπεριφορά και μεταδοτικότητα του θανατηφόρου ιού και τον χρονικό ορίζοντα παραγωγής εμβολίου να παραμένει ασαφής και σίγουρα μεσοπρόθεσμος, η επιστροφή στην κανονικότητα δεν αποτελεί ρεαλιστική προοπτική. Οι αρχές στοχεύουν στη σταδιακή αποκατάσταση της οικονομικής λειτουργικότητας, στους τομείς των υπηρεσιών, ενώ ο τουρισμός παραμένει παγωμένος, η εστίαση σε διαδικασία επαναπροσδιορισμού, όπως και οι μαζικές εκδηλώσεις-συγκεντρώσεις και αθλητικές διοργανώσεις.
Για την Ευρώπη, η επαναλειτουργία της βιομηχανίας θα αποτελέσει ισχυρό crash test, καθώς πρόκειται για χώρους μαζικής συγκέντρωσης, όπου υπάρχει όμως δυνατότητα τήρησης μέτρων προστασίας.
Παράλληλα, η επανέναρξη της λειτουργίας των γραμμών παραγωγής και ιδιαίτερα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αναμένεται να έχει θετική επίδραση στις τιμές του πετρελαίου, που παραμένουν σε καθεστώς ελεύθερης πτώσης, παγκοσμίως.
Σε αυτή τη φάση, πάντως, στόχος είναι να δοθεί η αίσθηση της κινητικότητας και να δημιουργηθεί η προοπτική επιστροφής στην κανονικότητα, ώστε να περιοριστεί η ανασφάλεια και να τεθούν οι βάσεις για την απόδοση των μέτρων στήριξης.
Οι ειδικοί επισημαίνουν, πάντως, ότι ο ιός δεν έχει αντιμετωπιστεί, ότι η ενίσχυση των συστημάτων υγείας και η έρευνα για τα φάρμακα πρέπει να ενταθούν και ότι η κανονικότητα απέχει πολύ, ή δεν είναι καν ορατή. Κεντρικό ρόλο στην επόμενη ημέρα θα παίξουν τα τεστ αντισωμάτων, η έγκαιρη απομόνωση και ιχνηλάτιση κρουσμάτων και δυναμικότητα και επάρκεια κλινών, υλικών, ιατρικού και παραιατρικού προσωπικού προσωπικού.
Test ανά 1,000 άτομα
Το ενδεχόμενο νέων lockdowns παραμένει υπαρκτό και ορατό, καθώς όλα δείχνουν πως θα υπάρξει δεύτερο κύμα, η ένταση και έκταση του οποίου δείχνει ότι στις περισσότερες χώρες θα είναι ηπιότερη του αρχικού, αλλά αυτό δεν είναι πανάκεια΄. Ιδιαίτερα σε χώρες με μεγάλη γήρανση πληθυσμού, όπως η Ελλάδα και η Ιταλία, δεν μπορούν να υπάρξουν αποτελεσματικές προβλέψεις.
Νέα κρούσματα σε ημερήσια βάση
Βάζουν μπροστά τα εργοστάσια
Ισχυρό σημειολογικό μήνυμα για στην κοινωνία και τις αγορές επιχειρεί να στείλει η Γερμανία, καθώς η Άγκελα Μέρκελ, βασιζόμενη στη μείωση των νέων κρουσμάτων στη Γερμανία και της δυναμικής επιμόλυνσης του ιού (Ro) συνυπέγραψε την επαναλειτουργία των εργοστασίων.
Έτσι, ξεκινά η σταδιακή επαναλειτουργία του μεγαλύτερου εργοστασίου στην Ευρώπη, αυτού της VolksWagen στο στο Βόλφσμπουργκ.
Ο βιομηχανικός PMI στην Ευρωζώνη
Ο όμιλος Volkswagen, ο οποίος κατέχει επίσης τις μάρκες Skoda, Audi, Bentley, Porsche και Seat, επανεκκινεί την παραγωγή στο εργοστάσιό του στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας, καθώς και σε εργοστάσια στην Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Ρωσία, τη Νότια Αφρική και την Τσεχική Δημοκρατία αυτή την εβδομάδα .
Η παραγωγική ικανότητα στο Wolfsburg θα είναι μόλις 10% -15% στην αρχή και θα φτάσει περίπου το 40% των επιπέδων πριν από την κρίση μετά από περίπου μια εβδομάδα, δήλωσε στο Reuters ο Andreas Tostmann, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW.

Τα σχέδια της Volkswagen αντικατοπτρίζουν τις κινήσεις της Renault, της Peugeot και της Fiat Chrysler, στοχεύοντας στην αναβίωση της βιομηχανίας που επλήγη βάναυσα από την πανδημία.

Η Fiat Chrysler έχει επανεκκινήσει παραγωγή van στην Ιταλία, στο εργοστάσιο της στην Atessa και ορισμένες άλλες εργασίες στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των προπαρασκευαστικών εργασιών για τα επερχόμενα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα στο Melfi και το Mirafiori του Τορίνο.
Σε τροχιά επανεκκίνησης φαίνεται ότι βρίσκεται και η σουηδική AB Volvo, που παράγει τα φορτηγά Mack και Renault, παρά το γεγονός ότι την περασμένη εβδομάδα οι καθαρές παραγγελίες του είχαν γυρίσει αρνητικές από το τέλος Μαρτίου, καθώς οι πελάτες ακύρωσαν περισσότερα φορτηγά από ό, τι παρήγγειλαν.