Μέχρι στιγμής ο Ντόναλντ Τραμπ έχει ρίξει τα περισσότερα κεφάλαια στην online διαφήμιση, η είσοδος του δισεκατομμυριούχου Michael Bloomberg στην κούρσα για το χρίσμα των Δημοκρατικών, δείχνει να αλλάζει ουσιωδώς το τοπίο, καθώς οι διαφημιστικές του δαπάνες είναι επίσης επιθετικές.
Ο σημερινός πρόεδρος των ΗΠΑ προέβη σε διαφημίσεις Facebook ύψους σχεδόν 23 εκατομμυρίων δολαρίων και διέθεσε πάνω από 12 εκατομμύρια δολάρια για τις διαφημίσεις Google – ανεβάζοντας τη συνολική δαπάνη, ήδη, πάνω από τα 35 εκατομμύρια δολάρια. Ο Τραμπ έχει συγκεντρώσει 165 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια σε δωρεές για τις προεδρικές εκλογές του 2020, πολύ περισσότερο από οποιονδήποτε Δημοκρατικό υποψήφιο για το διορισμό του.
Ο Μάικλ Μπλούμπεργκ αν και άργησε να μπει στην κούρσα, τον Ιανουάριο μπήκε δυνατό στη διαφημιστική αρένα. Ο δισεκατομμυριούχος και πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης αύξησε τη διαφημιστική του δαπάνη στα 34,5 εκατομμύρια δολάρια, ποσό ρεκόρ δεδομένου ότι ανήγγειλε την υποψηφιότητά του μόλις τον Νοέμβριο.
Στην τρίτη θέση είναι ένας άλλος δισεκατομμυριούχος ΤομΣτάγερ, ο οποίος έχει δαπανήσει μέχρι στιγμής σχεδόν 23 εκατομμύρια δολάρια – αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της αυτοχρηματοδοτούμενης εκστρατείας.
Άλλοι υποψήφιοι για τις εκλογές για το 2020 έχουν δαπανήσει πολύ λιγότερα στις ψηφιακές διαφημίσεις. Ενώ η καμπάνια του Pete Buttigieg έδωσε 12 εκατομμύρια δολάρια σε ψηφιακές διαφημίσεις, ο Μπέρνι Σάντερς και η Ελίζαμπεθ Γουόρεν δαπάνησαν περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια. Ο Τζο Μπάιντεν που φαίνεται να διατηρεί βραχεία κεφαλή στις Δημοσκοπήσεις βασίζεται περισσότερο σε παραδοσιακά κανάλια διαφήμισης – καθώς δαπάνησε μόνο 5,4 εκατομμύρια δολάρια για ψηφιακές διαφημίσεις.
Η διάρθρωση των δαπανών για ψηφιακή διαφήμιση έχει άμεση σχέση με το ηλικιακό target group των υποψηφίων και αυτό δείχνει ότι ο Μπάιντεν απευθύνεται στους συνταξιούχους, ενώ Τραμπ Μπλούμπεργκ και Σάντερς σε νεότερες ηλικιακά ομάδες