Σταθερότητα στο μέτωπο της κατανάλωσης στην Τουρκία, δείχνουν τα στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, ενδείξεις που αν δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, δεδομένου του περιορισμένου spillover effect των μεγάλων παρεμβάσεων που έγιναν τους τελευταίους μήνες στη νομισματική πολιτική.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Τουρκία διαμορφώθηκε στις 58,8 μονάδες τον Ιανουάριο του 2020, αμετάβλητη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Σημειώθηκε, ωστόσο, βελτίωση των
- προσδοκιών για τους επόμενους 12 μήνες όσον αφορά την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών (79,5 έναντι 77,7 το Δεκέμβριο),
- τη γενική οικονομική κατάσταση (77,4 έναντι 76,5) και
- την ανεργία (56,8 έναντι 57,1).
- Σε αντίθεση,
η πιθανότητα αποταμίευσης εξασθενεί (21,6 έναντι 23,8).
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Τουρκία ήταν κατά μέσο όρο 73,81 μονάδες από το 2004 έως το 2020, φθάνοντας σε ιστορικό υψηλό στις 98,68 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2004 και σε ιστορικό χαμηλό 55,30 μονάδων το Μάιο του 2019.