Υπεγράφησαν σήμερα μετά από καθυστερήσεις και παλινδρομήσεις οι συμβάσεις για την αναβάθμιση και των Mirage 2000/-5 της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας, project που αν και είχε αρχικά εγκριθεί διακομματικά στις αντίστοιχες επιτροπές της Βουλής, συναντούσε αντιδράσεις, υπό τη μορφή αδιαφορίας στο ΓΕΕΘΑ.
Οι συμφωνίες υπογράφηκαν μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και κάθε μία εκ των τριών κατασκευαστριών εταιριών DASSAULT AVIATION, THALES DMS FRANCE και SAFRAN AIRCRAFT ENGINES.
Την ίδια ώρα επίσκεψη στο Ισραήλ πραγματοποίησε ο γενικός διευθυντής της ΓΔΑΕΕ αντιπτέραρχος(ε.α) Θεόδωρος Λάγιος, κατόπιν πρόσκλησης της ισραηλινής πλευράς. Κατά τη συνάντηση με τον ομόλογο του της SIBAT, ταξίαρχο (ε.α.) Yair Kula συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Επίσης ο κ. Λάγιος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Israel Aerospace Industries (IAI), κατόπιν αιτήματος της.
Η υπογραφή αναβάθμισης των Mirage ακολουθεί την αντίστοιχη σύμβαση για τα F-16 και δημιουργεί προοπτική ουσιώδους αναβάθμισης του αξιόμαχου και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.
Παρ’ όλα αυτά, διάχυτος είναι ο προβληματισμός για την υστέρηση που παρουσιάζει το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16, δεδομένου ότι η Lockheed Martin δεν βρίσκεται στο επιθυμητό και συμβατικά αποδεκτό σημείο. Παράλληλα, ακόμα δεν είναι έτοιμος ο μηχανισμός της ΕΑΒ, που θα αποτελέσει τη γέφυρα μεταφοράς τεχνογνωσίας από τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων.
Αντιθέτως, υπάρχει κινητικότητα, σε επίπεδο κλίματος, για την παραγγελία μικρού αριθμού F-35, τα οποία όμως ακόμα και στην περίπτωση που παραληφθούν άμεσα, δεν εξασφαλίζουν τη διατήρηση του στρατηγικού πλεονεκτήματος της αεροπορικής υπεροχής, καθώς είναι διαφορετικού τύπου και αποστολής αεροσκάφος.