“Σεισμό” προκάλεσε στη Boeing η αποτυχία έγκρισης της αναθεώρησης του 737 ΜΑΧ, που είχε ως συνέπεια την παράταση της καθήλωσης των συγκεκριμένων αεροσκαφών, επ αόριστον -μετά από 9 μήνες καραντίνας- και τη διακοπή παραγωγής του μοντέλου, ενώ 400 παραμένουν στα υπόστεγα της αμερικανικής εταιρίας.
Έτσι, σε παραίτηση αναγκάστηκε από το διοικητικό συμβούλιο ο CEO της εταιρίας, έχοντας κατ επανάληψη αποτύχει να προβλέψει και να διαχειριστεί την υπόθεση των 737 ΜΑΧ που ξεκίνησε με την πτώση δύο αεροσκαφών σε διάστημα λίγων μηνών εξαιτίας αποτυχίας του software πλοήγησης του αεροσκάφους.
Μετά την παραίτηση του Ντένις Μούλενμπουργκ, νέος CEO ορίστηκε ο Ντέιβιντ Κάλχουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη μεταβατική περίοδο, χρέη προσωρινού διευθύνοντος συμβούλιου θα εκτελεί ο οικονομικός διευθυντής της αμερικανικής εταιρείας, Γκρεγκ Σμιθ.
Η είδηση της αλλαγής στη διοικητική «κορυφή» της Boeing έγινε δεκτή από τους επενδυτές, με την τιμή της εταιρικής μετοχής να ενισχύεται κατά 2,7%.
Στόχος της παραίτησης του Μούλενμπουργκ, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, ήταν η αποκατάσταση της απολεσθείσας εμπιστοσύνης προς την εταιρία.
Το background
Στις 10 Μαρτίου του 2019, ένα Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines συνετρίβη στην Αιθιοπία, λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, με αποτέλεσμα τον θάνατο 157 ατόμων.
Τον Οκτώβριο του 2018 είχε προηγηθεί αντίστοιχο αεροπορικό δυστύχημα, με Boeing 737 MAX 8 της Lion Air, το οποίο κατέπεσε στην Ινδονησία, οδηγώντας στον θάνατο 189 άτομα.
Οι αρμόδιες εποπτικές αρχές αποφάσισαν να καθηλώσουν τον παγκόσμιο στόλο των 737 ΜΑΧ, έως ότου ερευνηθούν τα δύο δυστυχήματα και το ενδεχόμενο ύπαρξης κατασκευαστικού προβλήματος.
Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν το 2020, κάτι το οποίο οδήγησε την εταιρεία στην προσωρινή διακοπή της παραγωγής των Boeing 737 MAX, για πρώτη φορά μετά από 20 ολόκληρα χρόνια.
Το «πάγωμα» της παραγωγής, μάλιστα, εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις σε προμηθευτές, αεροπορικές εταιρείες και ευρύτερα, στον χώρο της παγκόσμιας αεροναυτικής, όπως και στην αμερικανική οικονομία.