Συμφωνία ίσων για συγχώνευση υπέγραψαν η Fiat Chrysler με την γαλλική Peugeot-Citroen, δημιουργώντας την τέταρτη σε πωλήσεις και τζίρο αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με συνδυασμένο κύκλο εργασιών 170 δισ.
Οι δύο εταιρίες δήλωσαν ότι έχουν υπογράψει δεσμευτική συμφωνία, δημιουργώντας εταιρία leader στον κλάδο και με αυξημένη δυνατότητα επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες. Όπως έγινε γνωστό οι μέτοχοι κάθε ομάδας θα κατέχουν το 50% της νέας οντότητας.
Η συμφωνία θα αναδιαμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία δεδομένου ότι διέρχεται περίοδο αναδιάταξης, καθώς οι μεγάλες επενδύσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και συστημάτων αυτοδιακίνησης, τρέπουν τις εταιρίες του κλάδου σε αναζήτηση συνεργιών και φρέσκου χρήματος μέσω επενδυτών.
Από τη συγχώνευση θα δημιουργηθεί κολοσσός με επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη άνω των 11 δισ. ευρώ και συνολικές πωλήσεις 8,7 εκατ. οχημάτων.
Όπως ανακοινώθηκε οι οικονομίες κλίμακος από τη συγχώνευση θα περιορίσουν το λειτουργικό κόστος κατά 3,7 δισ. ετησίως, ενώ δεν θα γίνουν απολύσεις, ούτε θα κλείσουν εργοστάσια.
Η PSA και η FCA δήλωσαν ότι αναμένουν την ολοκλήρωση της συναλλαγής εντός 12 έως 15 μηνών, με την επιφύλαξη της έγκρισης των μετόχων και των κανονιστικών εγκρίσεων.
Η PSA ελέγχει τις
- Peugeot
- Citroën
- DS
- Opel και
- Vauxhall.
Η Fiat Chrysler Automobiles ή εν συντομία: FCA, δημιουργήθηκε στις 12 Οκτωβρίου 2014, μετά την συγχώνευση της Chrysler LLC με την Fiat S.p.A. Η εταιρεία αποτελεί μέλος της Ιταλικής Exor S.p.A (εταιρεία οικογένειας Ανιέλλι) κατα ενα ποσοστό του 30.78%. Επιπροσθέτως, είναι η 7η εταιρεία με την μεγαλύτερη παραγωγή οχημάτων παγκοσμίως.[1] Την κεντρική διοίκηση ολοκληρώνουν οι δυο διευθυντές της Chrysler και Fiat, Τζόν Έλκαν και Σέρτζιο Μαρτσιόνε, αντίστοιχα.
Η FCA έχει υπο την ευθύνη την κατασκευή και παραγωγή προϊόντων για τις μάρκες της
- Alfa Romeo,
- Abarth,
- Chrysler,
- Dodge,
- Fiat,
- Fiat Professional,
- Jeep,
- Lancia,
- Ram Trucks,
- Mopar και
- SRT.
Επιπλέον κατέχει
την Maserati,
την κατασκευάστρια ανταλλακτικών και εξαρτημάτων Comau (μεταξύ του 1967 και του 2018 και
την Magneti Marelli), την Teksid και τέλος
την κατασκευάστρια κινητήρων ντίζελ VM Motori.