Η εξοικείωση του Ντόναλντ Τραμπ με το twitter είναι παροιμιώδης, ο πρόεδρος των κάνει δηλώσεις, αναδημοσιεύσεις και χειρίζεται τον λογαριασμό του όσο κανένας άλλος προκάτοχός του ή ακόμα και άλλος ηγέτης στον κόσμο.
Ο Τραμπ έχει εξασφαλίσει, μέσα από το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, διαρκή και ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την εκλογική του βάση, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που το έχει χρησιμοποιήσει ως επιθετικό όπλο κατά πολιτικών αντιπάλων, ακόμα και ως εργαλείο εξωτερικής πολιτικής, απειλώντας ξένους ηγέτες και χώρες!
Η απήχηση του Ρεπουμπλικανού προέδρου στο twitter είναι απαράμιλλη και καταγράφεται σε αριθμούς, οι οποίοι μεταφράζονται σε επιρροή και του προσφέρουν ένα πρώτης τάξεως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των Δημοκρατικών, ιδιαίτερα τώρα, ενόψει των προεδρικών εκλογών του 2020.
Όπως φαίνεται στο infografic που δημοσιεύουμε οι ακόλουθοι του Ντόναλντ Τραμπ ανέρχονται στα 67 εκατομμύρια λογαριασμούς. σχεδόν τριπλάσιοι, δηλαδή, από το σύνολο των ακολούθων των Δημοκρατικών ανθυποψηφίων του.
Η εικόνα αυτή αποτελεί ένδειξη του νέου υβριδικού πολιτικού πεδίου αντιπαράθεσης, το οποίο μεταβάλλει δραματικά τον τρόπο άσκησης της πολιτικής, τη δυνατότητα ουσιαστικής αντιπαράθεσης και αναδεικνύει νέους κινδύνους.
Υπ’ αυτό το πρίσμα, δεν είναι τυχαίο ότι το Twitter αποφάσισε πρόσφατα να απαγορεύσει όλες τις πολιτικές διαφημίσεις παγκοσμίως, ώστε να μην παίζει ενεργητικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις και να αποφύγει νέα σκάνδαλα χειραγώγησης, όπως αυτά που έπληξαν όλα -σχεδόν- τα κοινωνικά δίκτυα μετά τις εκλογές του 2016. Το Facebook από την άλλη πλευρά διαφώνησε κάθετα και επέλεξε να επιτρέψει την πολιτική διαφήμιση. Η Google, εν τέλει, υιοθετεί μια πιο θολή μεσοβέζικη στάση, μεταξύ των δύο.
Έτσι, το σκηνικό που δημιουργείται είναι πολυεπίπεδο και γι αυτό σχεδόν αδύνατο να ελεγχθεί ως προς τις επιπτώσεις.