Κινητικότητα που αν και από τα media προωθείται με διθυραμβικούς τόνους, γεννά εύλογα ερωτηματικά σε τράπεζες και funds, καταγράφεται γύρω από το έργο του Ελληνικού και όσον αφορά στην αύξηση κεφαλαίου της Lamda Development, καθώς μετά την αποχώρηση της αρχικής ομάδας επενδυτών, αναζητούνται νέοι, οι οποίοι όμως φαίνεται ότι είναι δυσκολότερο να βρεθούν.
Αντί λοιπόν την ανακοίνωσης κάποιας μεγάλης επένδυσης ξένου Fund, η διοίκηση της Lamda Development κατέληξε σε συμφωνία για συμμετοχή της Aegean, του ομίλου Βασιλάκη, στο μετοχικό κεφάλαιο και στην αύξηση με 9,2 + 9,8 εκατ. Ωστόσο, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις 6μηνου της εταιρίας, αν και διαθέτει μεγάλη ρευστότητα, αυτή οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε δανεισμό.
Οι δύο εταιρίες, ανακοίνωσαν και ένα νέο θεσμό τον “επίσημο αερομεταφορέα του Ελληνικού”, αλλά δεν φαίνεται να έχει καμία ουσία, καθώς δεν υπάρχει ούτε business plan, ούτε προβλέψεις για έσοδα και συνέργειες και ως εκ τούτου εντάσσεται στην προσπάθεια να δικαιολογηθεί η επένδυση στους μετόχους της Aegean Air, καθώς είναι εκτός παραγωγικού αντικειμένου και η πρώιμη τοποθέτηση μιας αεροπορικής εταιρίας σε ένα real estate project δεν βγάζει επενδυτικό νόημα, ενώ η εταιρία δεν έχει επενδυτικό σκοπό.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα πάντως, η επένδυση αυτή στοχεύει, από την πλευρά της Lamda, στη διεύρυνση της μετοχικής βάσης, στη δημιουργία ικανού αριθμού εν δυνάμει επενδυτών για την ΑΜΚ, ώστε σε συνδυασμό με τα κεφάλαια που θα επενδύσει ο όμιλος Λάτση να επιτυγχάνεται ένα αρχικό ποσό 200 εκατ. από τα 650 εκατ. της αμκ, επίπεδο που δημιουργεί δυναμική για την προσέλκυση ξένων επενδυτών, ώστε να μην “αισθάνονται μόνοι”, καθώς η συμμετοχή εγχώριου επιχειρηματικού κεφαλαίου προωθείται ως ψήφος εμπιστοσύνης και εντείνει την πίεση προς την κυβέρνηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι θέση στη Lamda Dev διαθέτει και η Olympia Dev συμφερόντων του Πάνου Γερμανού, η διοίκηση της οποίας έχει δηλώσει πρόθεση να συμμετάσχει στην αμκ. Η διεύρυνση του σχήματος Ελλήνων επιχειρηματιών με την ένταξη της Aegean Air σε αυτό, αναμένεται να λειτουργήσει, πάντως, ως οδηγό για την προσέλκυση και άλλων εγχώριων παιχτών.
Συνεπώς, η διαμόρφωση ενός ευρέως φάσματος επενδυτικού-επιχειρηματικού σχήματος στην εταιρία, περιορίζει το λειτουργικό ρίσκο, βελτιώνει την οικονομική επιφάνεια και καθιστά ευκολότερη τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες, άμεσα ή έμμεσα.
Το deal Lamda-Aegean
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν η Aegean θα αγοράσει ίδιες μετοχές της Lamda (1.319.840) οι οποίες αντιστοιχούν στο 1,66% του μετοχικού της κεφαλαίου, σε προσυμφωνημένη τιμή 7 ευρώ ανά μετοχή. Αυτό σημαίνει ότι θα καταβάλει περίπου 9,238 εκατ. ευρώ, ενώ έπειτα και από τη συμμετοχή της στην επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Lamda, η οποία θα αποφασιστεί την ερχόμενη Πέμπτη σε έκτακτη γενική συνέλευση, η συνολική επένδυση της Aegean στη Lamda θα φθάσει τα 20 εκατ. ευρώ.
Ως προς το τίμημα σημειώνεται ότι σε περίπτωση που κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής (υπάρχουν τυπικές εγκρίσεις που χρειάζεται να εξασφαλίσει η εν λόγω συμφωνία) η τιμή διαπραγμάτευσης της μετοχής της Lamda είναι χαμηλότερη από 7 ευρώ ανά μετοχή, η μεταβίβαση των μετοχών στην Aegean θα γίνει σε τιμή ίση με την τιμή κλεισίματος της ημέρας συναλλαγής και με κατώτατο όριο την τιμή των 6,50 ευρώ ανά μετοχή. Η μετοχή της Lamda έκλεισε χθες στα 7,5 ευρώ ανά μετοχή, με πτώση 0,4%.
Επίσημος Αερομεταφορέας
Η Aegean ως ο «Επίσημος Αερομεταφορέας του Ελληνικού» θα παρουσιάζει στους επιβάτες της υλικό με τα χαρακτηριστικά αλλά και τις νέες υπηρεσίες, εμπειρίες και προϊόντα που θα μπορούν να απολαμβάνουν με την εξέλιξη του έργου. Αναφερόμενος στη σύμπραξη αυτή, ο πρόεδρος και βασικός μέτοχος της Aegean με ποσοστό 36,68%, Ευτύχιος Βασιλάκης, δήλωσε:
«Το Ελληνικό είναι έργο πνοής και εθνικής σημασίας στον κύριο κόμβο, στην καρδιά της δραστηριότητάς μας. Αναβαθμίζει το πρόσωπο της Αθήνας και της χώρας στο εξωτερικό, δημιουργεί νέους λόγους επίσκεψης, συμβάλλει στην άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού καθιερώνοντας την πόλη στις City Break επιλογές διεθνώς. Η Aegean, η αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας και της Αθήνας, στηρίζει την προσπάθεια αυτή, που δημιουργεί πολλαπλασιαστικές συνέργειες».
Από την πλευρά της Lamda ο διευθύνων σύμβουλος, Οδυσσέας Αθανασίου, σημείωσε ότι η ολοκλήρωση της συναλλαγής
«θα είναι η αρχή για μια ευρύτερη και σημαντικότατη συνεργασία με την Aegean ηγέτιδα δύναμη στον χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα, που θα την καταστήσει επίσημο αερομεταφορέα του Ελληνικού. Στόχος είναι η συνεργασία αυτή να αποτελέσει ένα πρώτο, εξαιρετικό δείγμα συνένωσης δυνάμεων και ανάπτυξης συνεργειών, ώστε να καταστεί η Αθήνα παγκόσμιος τουριστικός προορισμός. Ταυτόχρονα, αποτελεί αφετηρία μελλοντικών συνεργειών μεταξύ των δύο εταιρειών και επιβεβαιώνει την έμπρακτη στήριξη και βαθιά πίστη του επιχειρηματικού κόσμου στο εμβληματικό έργο του Ελληνικού».