Σήμερα, το Ιράν κατάσχεσε ένα ακόμη τάνκερ στα στενά του Χορμούζ, το οποίο κατηγρεί για λαθρεμπόριο πετρελαίου, παράλληλα όμως αξιωματούχος ανακοίνωσε ότι το από καιρό καταληφθέν βρετανικό τάνκερ Stena Impero θα αφεθεί ελεύθερο πολύ σύντομα.
Αμφότερα τα τάνκερ συνελήφθησαν από Φρουρούς της Επανάστασης στα Στενά του Χορμούζ, περιοχή “κλειδί” για τη διεθνή ναυσιπλοΐα, μεγάλο μέρος της οποίας ελέγχεται από το Ιράν.
Η Τεχεράνη έχει πολλές φορές απειλήσει να κλείσει τα Στενά του Χορμούζ στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης με την Ουάσιγκτον, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει εφαρμόσει κάποιο σχετικό μέτρο. Ο κορυφαίος στρατηγός του Ιράν διατύπωσε τελευταία φορά την απειλή αυτή στα τέλη Απριλίου. Δεδομένων αυτών των απειλών και του γεγονότος ότι το στενό έχει δει σοβαρές συγκρούσεις στο παρελθόν, όπως η Operation Praying Mantis και η πτώση της πτήσης 655 του Ιράν το 1988, η στρατηγική αξία των Στενών του Χορμούζ αναδεικνύεται σε κορυφαίο θέμα.
Το Στενό του Χορμούζ είναι μία από τις σημαντικότερες πετρελαϊκές αρτηρίες του κόσμου και ένα από τα μεγαλύτερα δυνατά σημεία της παγκόσμιας προσφοράς. Οι Financial Times δημοσίευσαν πρόσφατα στοιχεία από το Lloyd’s List Intelligence, το οποίο δείχνει ότι σχεδόν 20 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου περνούσαν από τη στενή ναυτιλιακή λωρίδα κάθε μέρα το 2018. Αυτό είναι κάτι περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο παγκόσμιο σημείο τριβής για πλοίο αργού πετρελαίου με 15,7 εκατομμύρια βαρέλια που διέρχονται από το στενό της Malacca κάθε μέρα και 4,6 εκατομμύρια βαρέλια που διέρχονται από το κανάλι του Σουέζ.
Οι απειλές για το κλείσιμο των στενών του Hormuz λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και εάν τα δεξαμενόπλοια δεν μπορούν να περάσουν από το σημείο τριβής, θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις, όπως η αύξηση των τιμών του πετρελαίου. Δεν αφορά μόνο το πετρέλαιο. Περίπου το ένα τρίτο του υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο περνάει από το στενό.