Θετική είναι η κληρονομιά που άφησε, τελικά, η προηγούμενη κυβέρνηση σε οικονομικό και δημοσιονομικό επίπεδο, καθώς τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ δείχνουν συρρίκνωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου, κατά 22,9%, καθώς η αξία των εισαγωγών μειώθηκε κατά πολύ περισσότερο από εκείνη των εξαγωγών.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων διαμορφώθηκε στα 4, 289 δισ. ευρώ τον Ιούνιο 2019 έναντι 5,016 δισ. ευρώ ον ίδιο μήνα του 2018 παρουσιάζοντας μείωση14,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 209,8 εκατ. ευρώ ή 6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 152,3 εκατ. ευρώ ή 4,5%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών διαμορφώθηκε στο ποσό των 2,763 δισ. ευρώ έναντι 3, 035 δισ. ευρώ τον Ιούνιο 2018, παρουσιάζοντας μείωση 9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 187,6 εκατ. ευρώ ή 9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 121,3 εκατ. ευρώ ή 6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου διαμορφώθηκε σε 1,526 δισ. ευρώ έναντι 1.981 δισ. ευρώ τον Ιούνιο 2018, παρουσιάζοντας μείωση 22,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 22,2 εκατ. ευρώ ή 1,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 31,0 εκατ. ευρώ ή 2,2%).
Το α’ εξάμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 27.778,6 εκατ. ευρώ έναντι 26.533,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 4,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.267,7 εκατ. ευρώ ή 6,6%,ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.270,1 εκατ. ευρώ ή 6,7%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 16.826,6 εκατ. ευρώ έναντι 16.464,3 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 2,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 418,3 εκατ. ευρώ ή 3,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 478,8 εκατ. ευρώ ή 4,3%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 10.952,0 εκατ. ευρώ έναντι 10.069,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 8,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 849,4 εκατ. ευρώ ή 10,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 791,3 εκατ. ευρώ ή 9,9%).