Τη θετική γνωμοδότησή του για το έργο της εγκατάστασης τροφοδοσίας και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στο νότιο λιμένα Πατρών, σύμφωνα με την προτεινόμενη στον φάκελο Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων εναλλακτική λύση 1, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης POSEIDON MED II.
Η απόφαση αυτή, αμέσως μετά την αλλαγή σκυτάλης στη διακυβέρνηση της Ελλάδας, έρχεται να καταδείξει με τον πλέον σαφή τρόπο τη δέσμευση της νέας κυβέρνησης στην προώθηση των ενεργειακών έργων που θα ενισχύσουν τη γεωοικονομική θέση της Ελλάδας και θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση του ρόλου της στην ενεργειακή σκακιέρα της Ανατολικής Μεσογείου και της ΕΕ, ως τερματικού σταθμού του ανατολικού ενεργειακού διαδρόμου.
Παράλληλα, η νέα κυβέρνηση, δείχνει διάθεση επιτάχυνσης των διαδικασιών χάραξης και οριοθέτησης του East Med, αλλά και εδραίωσης του πλαισίου ασφαλείας που απαιτείται, μέσα από τα πολυμερή σχήματα που έχουν ήδη δομηθεί με χώρες της περιοχής και υπό την αιγίδα των ΗΠΑ και της ΕΕ.
Η εγκατάσταση μικρής κλίμακας προτείνεται να χωροθετηθεί στην επιχωμένη περιοχή στο νοτιοδυτικό τμήμα του λιμένα, έκτασης περίπου ίση με 25.000 m2, κοντά στην εκβολή του ποταμού Γλαύκου, εντός χερσαίας ζώνης του λιμένα. Η αποθηκευτική ικανότητα της εγκατάστασης θα είναι 3000 m3.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΝ για την θετική γνωμοδότηση έλαβε υπόψη, μεταξύ άλλων, τις θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε μια ευρύτερη περιοχή από εκείνη που επηρεάζεται άμεσα από το έργο, καθώς επίσης και τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια υγεία.
Το πρόγραμμα POSEIDON MED II, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιείται σε τρεις χώρες- Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία), καθώς και τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στη Ρεβυθούσα.
Aποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία. Για την υλοποίηση του προγράμματος απαιτείται η κατασκευή έργων αποθήκευσης και μεταφόρτωσης του LNG στους λιμένες ενδιαφέροντος.