Η απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να μην επιβάλει, προς το παρόν κυρώσεις, στην Τουρκία για την παραλαβή ρωσικών συστοιχιών S-400, δεν ικανοποίησε τα Social Media, τα οποία δεν θεωρούν σκληρή αντίδραση την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου ότι, η τουρκική αεροπορία δεν θα αποκτήσει τα αμερικανικά μαχητικά πέμπτης γενιάς F-35.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας *
To query “ ΗΠΑ – Τουρκία”, με υποερωτήματα Ντόναλντ Τραμπ, Ταγίπ Ερντογάν, S-400, F-35, κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 1,975 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 16– 19 Ιουλίου 2019. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν προβάδισμα ουδέτερων συναισθημάτων, ακολουθούν τα αρνητικά συναισθήματα με μικρή διαφορά από τα θετικά συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο, επικεντρώνεται σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends στις ακόλουθες αναφορές:
- Η ανακοίνωση του Λευκού Οίκου ότι, “δυστυχώς, η απόφαση της Τουρκίας να αγοράσει ρωσικά συστήματα αεράμυνας S-400 καθιστά αδύνατη τη συνεχιζόμενη ανάμιξή της με τα μαχητικά F-35″.
- Η διευκρινιστική δήλωση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι ο Λευκός Οίκος εξακολουθεί να εξετάζει τις κυρώσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο του CAATSA (Νόμος για την Αντιμετώπιση των Αντιπάλων της Αμερικής Μέσω Κυρώσεων) για την Τουρκία.
- δημοσίευμα του Reuters που αναφέρει, ότι η απόφαση για την αγορά των ρωσικών S-400 αντί των αμερικανικών πυραύλων Patriot, λήφθηκε από τον Ταγίπ Ερντογάν εξαιτίας ανησυχιών, ότι η αεροπορία της χώρας του ενδέχεται να αποτελέσει σημαντική απειλή για την εξουσία του.
- Η διαφήμιση στους New York Times, που έγινε με πρωτοβουλία της οργάνωση Hellenic Leaders, (HAL) και παρουσίαζε ένα κατάμαυρο F-35, με το μήνυμα “Η Τουρκία είναι αναξιόπιστος σύμμαχος: Πέστε όχι στην αγορά των μαχητικών F-35 στην Τουρκία».
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τον αν ο Ντόναλντ Τραμπ θα επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία: Αναλυτικότερα.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι η απόφαση του Λευκού Οίκου αποτελεί ηχηρό μήνυμα δυσαρέσκειας των ΗΠΑ προς το Ταγίπ Ερντογάν για τις πολιτικές του.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media πιστεύει, ότι χωρίς την απόκτηση των αμερικανικών μαχητικών F-35 , η τουρκική αεροπορία δεν θα έχει ισχυρό επιχειρησιακό πλεονέκτημα στο Αιγαίο έναντι της ελληνικής αεροπορίας.
- Ικανός αριθμός χρηστών των Social Media εκτιμά, ότι η ομογένεια με τις δραστηριότητές της επηρέασε την απόφαση του Λευκού Οίκου να μην αποκτήσει η Τουρκία τα F-35.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι ο Ντόναλντ Τραμπ δεν επιθυμεί να επιβάλλει κυρώσεις στην Τουρκία για τους S-400.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media πιστεύουν ότι ΗΠΑ έχουν στρατηγικά και οικονομικά συμφέροντα, που δεν τους επιτρέπουν να έλθουν σε ρήξη στις σχέσεις τους με την Τουρκία.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία χρηστών Social Media αγνοούν τους μηχανισμούς άσκησης της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής και των στεγανών που υφίστανται μεταξύ του State Department και του υπουργείο Άμυνας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών Social Media επηρεάζεται από ειδήσεις και πομπώδεις τίτλους mainstream ψηφιακών ΜΜΕ καθώς και ιστοσελίδων και ιστολογιών που επικεντρώνονται στα εθνικά θέματα και που εμφανίζουν ΗΠΑ και Τουρκία ως εχθρούς.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι τα επεισόδια για τους ρωσικούς S-400 θα συνεχιστούν μεταξύ ΗΠΑ και Τουρκίας.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media εκτιμά ότι τα οικονομικά συμφέροντα των αμερικανικών εταιρειών θα επηρεάσουν τις τελικές αποφάσεις του Ντόναλντ Τραμπ.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media επικρίνει το Ντόναλντ Τραμπ για τις δηλώσεις του αναφορικά με την Τουρκία, θεωρώντας ότι ανέχεται τις προκλήσεις του Ερντογάν.
_______________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)