H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
H φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική που αποτελεί κύριο θέμα των ψηφιακών ΜΜΕ, πυροδότησε τις αντιδράσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης, βάζοντας “φωτιά” στο Twitter, που λειτούργησε ως μέσο ενημέρωσης.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Κακοκαιρία Χαλκιδική” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5,305 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 10 – 12 Ιουλίου 2019. Το Twitter είναι και η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που κυριάρχησε στις αναφορές συγκριτικά με τα άλλα κανάλια και καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου για το υπό εξέταση query. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών δείχνει πλειοψηφία αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν τα ουδέτερα συναισθήματα και τέλος ένας μικρός αριθμός.
Θεματολογία
H θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:
- Tα βίντεο που δείχνουν τη στιγμή που ξεσπάει η καταιγίδα στη Χαλκιδική.
- Η θεομηνία στην Χαλκιδική προκάλεσε το θάνατο επτά ανθρώπων και το τραυματισμό 120, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της περιοχής.
- Ο θάνατος μιας 54χρονης γυναίκας και ενός 8χρονου παιδιού, όταν έπεσε στέγαστρο σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια.
- Σχολιασμοί για τη λειτουργία του μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει, ότι η πλειοψηφία χρηστών του διαδικτύου εμφανίζεται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα φυσικών καταστροφών που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν λειτούργησε για άλλη μια φορά όπως θα έπρεπε.
- Ικανός αριθμός χρηστών επισημαίνει ότι τα μετεωρολογικά δελτία είχαν προβλέψει τα έντονα φαινόμενα κακοκαιρίας στην περιοχή.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει, ότι σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter, υποκατέστησαν τα mainstream ΜΜΕ στην ενημέρωση για τη φονική καταιγίδα της Χαλκιδικής, καθώς τα social media αποτέλεσαν μηχανισμό διαδραστικής άμεσης ενημέρωσης.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media αναφέρθηκαν και στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι, θεωρώντας κοινό σημείο την πρόληψη, που δεν λειτούργησε και στις δύο περιπτώσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι διαχρονικό το πρόβλημα της πρόληψης από τις αρμόδιες κρατικές αρχές.
- Κάποιοι χρήστες Social Media θεωρούν ότι οι καταστροφές από την καταιγίδα, ανέδειξαν εκ νέου τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, σχετικά με αυθαίρετες κατασκευές.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, άφησε αδιάφορη την πλειοψηφία χρηστών Social Media.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media δεν επέκρινε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις καταστροφές και επικεντρώθηκε στις τοπικές αρχές.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)