To αποτέλεσμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου που έδωσε νίκη αυτοδυναμίας στη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη με ποσοστό 39,85 % και άφησε εκτός κοινοβουλίου της Χρυσή Αυγή, έγινε άμεσα αντικείμενο σχολιασμού από την πλειοψηφία χρηστών των Social Media.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας *
Το query “Εκλογές” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 5, 702 συνολικές αναφορές για σήμερα 8 Ιουλίου 2019. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν κυριαρχία ουδέτερων συναισθημάτων, ακολουθούν με απόσταση τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα.
Οι επικείμενες εσωκομματικές διεργασίες στον ΣΥΡΙΖΑ δεν έτυχαν ιδιαίτερης προσοχής, ούτε οι τριβές στη Νέα Δημοκρατία για την ανάληψη θέσεων ευθύνης, ζητήματα που αναμένεται να απασχολήσουν την πολιτική επικαιρότητα το προσεχές χρονικό διάστημα.
Στις αναζητήσεις κυριάρχησαν τα αποτελέσματα των εκλογών και η νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google – twitter trends στις ακόλουθες αναφορές:
- Την επίτευξη αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας με ποσοστό 39,5 % έναντι 31, 53% του ΣΥΡΙΖΑ.
- Στη Χρυσή Αυγή που έμεινε εκτός του ελληνικού κοινοβουλίου καθώς δεν κατάφερε να πιάσει το όριο του 3%.
- Την είσοδο στο κοινοβούλιο της Ελληνικής Λύσης του Κυριάκου Βελόπουλου (3,70%) και του ΜέΡΑ 25 του Γιάννη Βαρουφάκη (3,44%).
- Σχολιασμούς για την επόμενη μέρα των εκλογών και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Τις αναφορές για τα πρόσωπα, τα οποία ενδέχεται να συμμετάσχουν το υπουργικό συμβούλιο του Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το συγχαρητήριο τηλεφώνημα του Ταγίπ Ερντογάν προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την εκλογική του νίκη, το πρώτο ξένου ηγέτη, και τις ευχαριστίες του νέου πρωθυπουργού, που τόνισε ότι προσβλέπει στην επανεκκίνηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων στη βάση του σεβασμού του διεθνούς Δικαίου και σε έναν ειλικρινή διάλογο, επωφελή και για τους δύο λαούς.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των twitter trends δείχνει ότι η πλειοψηφία χρηστών των Social Media αντιμετωπίζει με επιφύλαξη την επόμενη μέρα και τηρεί στάση αναμονής.
Αναλυτικότερα:
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι ο μεγάλος κερδισμένος των εκλογών της 7ης Ιουλίου είναι ο δικομματισμός, καθώς Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ συμπίεσαν τα μικρά κόμματα, παρά την είσοδο δύο νέων κομμάτων στη Βουλή και την ενίσχυση του ΚΙΝ.ΑΛ.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media εκτιμά ότι το μεγάλο πρόβλημα για τη νέα κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η διαχείριση της οικονομίας.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει περιορισμένα περιθώρια οικονομικών χειρισμών, καθώς πρέπει να προσαρμοστεί στις επιταγές των θεσμών.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media αναμένει το σημερινό Eurogroup θα στείλει τα πρώτα μηνύματα στη νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media εκφράζει την ικανοποίησή του για το τέλος της κοινοβουλευτικής παρουσίας της Χρυσής Αυγής.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι υπήρξε μια σημαντική μετατόπιση συντηρητικών ψηφοφόρων της Δεξιάς, που είχαν ψηφίσει στις προηγούμενες εκλογές Χρυσή Αυγή, προς την Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου.
- Η ανάλυση περιεχομένου δεν αντιμετωπίζει σημαντικό αριθμό αναφορών για τα εθνικά θέματα, και απουσιάζουν αναφορές στη Συμφωνία των Πρεσπών.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media εξέλαβε το συγχαρητήριο τηλεφώνημα του Ταγίπ Ερντογάν και τις ευχαριστήριες του Κυριάκου Μητσοτάκη ως ενδοτικότητα, στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι το αποτέλεσμα των εκλογών αναδεικνύει τον ταξικό διαχωρισμό, δεδομένου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχασε μεγάλο μέρος της εκλογικής του δύναμης (31,5%) συγκριτικά με τις εκλογές Σεπτεμβρίου 2015 (35,46%).
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media τηρεί επικριτική στάση τόσο απέναντι στον απερχόμενο πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, όσο και στο επερχόμενο Κυριάκο Μητσοτάκη.
- Η ανάλυση περιεχομένου εντοπίζει ικανό αριθμό fake profiles στο Twitter και περιορισμένο αριθμό bots.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών στα Social Media αντιμετώπισε το αποτέλεσμα των εκλογών με “βουβό” τρόπο, χωρίς μεγάλες προσδοκίες για την επόμενη μέρα.
________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
Appendix
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρήστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)