Ιδιαίτερα ανησυχητικές ενδείξεις παρουσιάζει η γερμανική οικονομία καθώς ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης που δείχνει την κατάστασης της εγχώριας αγοράς, υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2017, ως αποτέλεσμα των αυξημένων εμπορικών εντάσεων και εν μέσω φόβου πολιτικής αστάθειας στη χώρα.
Ο δείκτης GfK Consumer Sentiment για τη Γερμανία υποχώρησε στις 9,8 μονάδες τον Ιούλιο του 2019 από 10,1 τον Ιούνιο, κάτω από τις εκτιμήσεις της αγοράς για 10. Καταλυτικά επέδρασε η επιδείνωση εισοδηματικών προσδοκιών, καθώς υποχώρησαν στο χαμηλότερο σε διάστημα δύο ετών, λόγω φόβου για απώλεια θέσεων εργασίας, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο υπο-δείκτης των προσδοκιών για το εισόδημα υποχώρησε 12,2 μονάδες σε 45,5, το χαμηλότερο από το Μάρτιο του 2017 όταν ήταν 41,6.
Αντίθετα, ο υπο-δείκτης οικονομικών προσδοκιών αυξήθηκε κατά 0,7 μονάδες σε 2,4, σταθεροποιώντας σε σχετικά χαμηλό επίπεδο, λόγω της απόφασης της κυβέρνησης να αναθεωρήσει την πρόβλεψή του για αύξηση του ΑΕΠ του 2019 σε 0,5%, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής απόλυσης, γύρω από τον Brexit και τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ.
Επίσης, ο δείκτης μέτρησης της προθυμίας των καταναλωτών να αγοράσουν ενισχύθηκε κατά 3,2 μονάδες στο 53,7.