Οι κινητοποιήσεις στα διαγνωστικά κέντρα, η απόφαση να πληρώνουν οι ασφαλισμένοι του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) για τις εξετάσεις συμμετοχή 85% αντί του 15%, επανέφερε στην επικαιρότητα το θέμα της δημόσιας υγείας με τη διαδικτυακή κοινή γνώμη να ασχολείται τόσο με τις παθογένειες όσο και τις πολιτικές σκοπιμότητες, καθώς τα δημοσιεύματα των media και οι influencers ενεργοποίησαν κοινωνικά αντανακλαστικά.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας
Το query “ΕΟΠΥΥ” κατέγραψε σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro για Web & Social Listening και Analytics και με άλλα εργαλεία του Crisis Labs, 2.767 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 12 – 14 Ιουνίου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πρόβαδισμα αρνητικών συναισθημάτων, ακολουθούν με μικρή διαφορά τα ουδέτερα και τέλος ελάχιστος αριθμός θετικών συναισθημάτων.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro και τα google και twitter trends επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές. Αναλυτικότερα:
- Τη λήξη της απεργίας στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα υγείας με την απόφαση των εκπροσώπων τους, οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ να καταβάλλουν τοις μετρητοίς το 85% του κόστους των εξετάσεων, στις οποίες υποβάλλονται, αντί του 15% και να διεκδικούν την επιστροφή των καταβληθέντων χρηματικών ποσών από τον ΕΟΠΥΥ.
- Την επανεξέταση του μηχανισμού του clawback ζητεί ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ) επικαλούμενος σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
- Οι προτάσεις του υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού στο Συντονιστικό των Διαγνωστικών Εργαστηρίων και Κέντρων.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου των ποσοτικών δεδομένων του PaloPro και των google και twitter trends αναδεικνύουν τον έντονο προβληματισμό της πλειοψηφίας των χρηστών Social Media για τη Δημόσια Υγεία και το Ασφαλιστικό. Αναλυτικότερα :
- Η πλειοψηφία χρηστών Social Media και του διαδικτύου επικεντρώνει το ενδιαφέρον στα προβλήματα της Δημόσιας Υγείας, που κατά τη γνώμη τους αναγκάζουν τους ασφαλισμενους των ταμείων να στρέφονται στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών των Social Media θεωρεί πως τα δημόσια νοσοκομεία με τις ελλείψεις που παρουσιάζουν, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το συνολο των ασφαλισμένων.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media εκτιμά ότι τα ασφαλιστικά ταμεία εχουν σε μεγάλο ποσοστό, επιβαρυνθεί από οφειλές των ασφαλισμένων, που όμως δικαιούνται πλέον ως ανασφάλιστοι δημόσια περίθαλψη.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media επιρρίπτει ευθύνες στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για το πρόβλημα του ΕΟΠΥΥ στο να καταβάλλει τα οφειλόμενα ποσά στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα υγείας.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media εγείρει ερωτήματα για την έλλειψη των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντέδρασε έντονα στην απόφαση των φορέων των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων υγείας, για συμμετοχή των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ στις εξετάσεις ποσοστού 85% αντί του 15%.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζεται να στοχοποιεί τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη για τα προβλήματα του ΕΟΠΥΥ καθώς και για το ποσοστό συμμετοχής του 85% των ασφαλισμένων στις εξετάσεις των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων υγείας.
- Κάποιοι χρήστες Social Media επικεντρώθηκαν στα οικονομικά της Υγείας, συγκεκριμένα στις επιπτώσεις του clawback και του rebate, που έχει επιβάλλει ο ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με τα μνημόνια.
- Κάποιοι χρήστες Social Media εγείρουν ερωτήματα για τη χρονική περίοδο της απεργίας στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, καθώς συμπίπτει με την έναρξη της προεκλογικής περιόδου για τις πρόωρες εκλογές της 7ης Ιουλίου.
- Κάποιοι χρήστες των Social Media θεωρούν την απόφαση των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων υγείας για συμμετοχή των ασφαλισμένων στο 85%, ως προάγγελο για ενδεχόμενη υποχρεωτική ιδιωτική ασφάλιση σε περίπτωση κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας.
___________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
Appendix
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)