Μετά από χρόνια εκρηκτικής ανάπτυξης, οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones μειώθηκαν για δεύτερη συνεχή χρονιά το 2018. Αυτή η αρνητική τάση συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2019, με αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 2,7% σύμφωνα με την Gartner.
Η εταιρία έρευνας αγοράς αποδίδει τη συνεχιζόμενη αδυναμία επιβράδυνσης της καινοτομίας σε smartphones, στην αύξηση των τιμών και, ως συνέπεια των πρώτων δύο, μεγαλύτερους κύκλους αντικατάστασης. Οι δύο μεγαλύτερες αγορές smartphone παγκοσμίως, δηλαδή οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα, υποχώρησαν κατά 15,8 και 3,2%, αντίστοιχα, γεγονός που δείχνει ότι το premium τμήμα της αγοράς επηρεάζεται δυσκολότερα από την επιβράδυνση, έναντι του low end.
“Η ζήτηση για premium smartphones παρέμεινε χαμηλότερη από ό, τι για τα βασικά smartphones”,
δήλωσε ο Anshul Gupta, ανώτερος ερευνητής της Gartner, εξηγώντας γιατί οι περυσινοί ηγέτες της αγοράς Samsung και Apple είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 9 και 18% κατά το πρώτο τρίμηνο, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η Huawei κόντρα στο διεθνές “τσουνάμι” απαγορεύσεων” και ιδιαίτερα στις ΗΠΑ ανέφερε αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων κατά 45% σε ετήσια βάση, στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με αποτέλεσμα να σκαρφαλώσει στην κορυφή.
Οι αναλυτές επισημαίνουν, ωστόσο, ότι ο αντίκτυπος της σύγκρουσης ΗΠΑ-Κίνας και τον απαγορεύσεων στη Huaweii θα γίνει αισθητός στα αποτελέσματα του δευτέρου και τρίτου τριμήνου. Αν η εταιρία χάσει πραγματικά την πρόσβαση στις εφαρμογές και τις υπηρεσίες Google, κάτι που φαίνεται πιθανόν αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις smartphones της Huawei εκτός της Κίνας πιθανότατα θα περιοριστούν δραστικά.