Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)
Μόλις έντεκα μέρες πριν τη διεξαγωγή των ευρωεκλογών η πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης κλιμακώνεται με αναφορές που διευκολύνουν τη διάχυση στα Social Media, όπου νέα σενάρια για τη διαφορά και την επόμενη ημέρα αλλά και κριτικές για πρόσωπα και πράγματα απελευθερώνονται.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query “Ευρωεκλογές” κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytic 23.712 συνολικές αναφορές κατά τη χρονική περίοδο 12 – 15 Μαΐου 2019. Ταυτόχρονα, τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν πλειοψηφία ουδέτερων, ακολουθούν τα αρνητικα και τέλος τα ουδέτερα συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Ομιλίες και περιοδείες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
- Το debate των υποψηφίων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
- Δημοσκοπήσεις που διενεργούνται και δίνουν μεγάλο προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.
- Τηλεοπτικά σποτ των πολιτικών κομμάτων για τις ευρωεκλογές.
Αναλογικά και συγκριτικά με άλλες έρευνες το ποσοστό bots, trolls και ψεύτικων προφίλ είναι αρκετά υψηλότερο, θολώνοντας τα νερά και περιορίζοντας τα εξαγώγιμα συμπεράσματα και τείνοντας στην τάση της αποχής.
Συμπεράσματα
Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) που έγινε με βάση τα ποσοτικά δεδομένα του PaloPro δείχνει ένα μεγάλο ποσοστό των Social Media να αποστασιοποιείται απο τις προεκλογικές εκστρατείες της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης. Αναλυτικότερα:
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι οι ευρωεκλογές έχουν κινητοποιήσει τους στο έπακρο τους μηχανισμούς των κομμάτων που τις θεωρούν πρόκριμα για τις εθνικές εκλογές.
- Πολύ περιορισμένος αριθμός χρηστών Social Media ασχολήθηκε με το debate των υποψηφίων για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν επικριτικά σχόλια για τον Μαξ Βέμπερ υποψήφιο του ΕΛΚ.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα εθνικά θέματα κυριαρχούν σε επίπεδο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων με σκοπό να επηρεάσουν τα εθνικά συναισθήματα της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Ικανός αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι κυρίως η ΝΔ και κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν να αναφέρουν ποια είναι η ευρωπαϊκή αντίληψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
- Σημαντικός αριθμός χρηστών Social Media αντιλαμβάνεται την Ε.Ε μόνο μέσα στο πλαίσιο του Eurogroup, των δανειστών και των μέτρων λιτότητας και τις καταπίεσης.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης δεν αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Ε.Ε., των θεσμών και των οργάνων της.
- Κάποιος αριθμός χρηστών Social Media θεωρεί ότι είναι σημαντικό για την Ελλάδα να ανήκει στην Ε.Ε. και αναρωτιέται γιατί δεν το επισημαίνουν τα πολιτικά κόμματα. Δηλαδή, το πώς η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από τότε που έγινε κράτος – μέλος
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απουσία αναφορων των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου για το ρόλο της Ε.Ε, δίνει την ευκαιρία στα ακροδεξιά κόμματα να εκμεταλλεύονται τα αντιευρωπαϊκά συναισθήματα με το λαϊκισμό, το διχαστικό λόγο και τις ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις τους.
- Μικρός αριθμός χρηστών Social Media αναφέρεται και στην υποψηφιότητα μειονοτικών κομμάτων, όπως το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ), που της μουσουλμανικής μειονότητα που βασίζεται στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ικανός αριθμός χρηστών Social Media εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα για την Ε.Ε, ταυτίζεται με την ακροδεξιά και υιοθετεί σενάρια συνομωσιολογίας για τα εθνικά θέματα.
____________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.
- Χρήστες Social Media: Tweets και Facebook posts
- Χρηστες διαδικτύου : Bloggers, Forums, αρθρογράφοι, News
- Διαδικτυακή κοινή γνώμη: το σύνολο News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter
- Σημαντικός αριθμός: Καταλυτικό ποσοστό χρηστών (>80%)
- Ικανός αριθμός: Αριθμός που επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων (=50%)
- Κάποιοι χρήστες: Περιορισμένη ομάδα χρηστών (<20%)