Μπορεί στην Ελλάδα η έννοια του lobbying να παραμένει ταμπού και αναλόγως την περίοδο να βρίσκεται σε γκρίζες ζώνες, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ αποτελεί, όμως, θεσμό και μάλιστα ακριβοπληρωμένο και αποδοτικό.
Έχοντας πληγεί με αρκετά σοβαρά πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα τελευταία τρία χρόνια, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Google προσπαθεί να βελτιώσει τις σχέσεις της με την Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού την αποκάλυψη του σκανδάλουμε τα λεγόμενα revolving doors, τις εναλλαγές δηλαδή υπαλλήλων μεταξύ Google και Κομισιόν, πάγωσε αυτή την -διαδεδομένη- πρακτική.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση στο Μητρώο Διαφάνειας της ΕΕ, η Google δαπάνησε περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια για άσκηση πίεσης με θεσμικά όργανα της ΕΕ το 2017, ξεπερνώντας οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, εξαιρουμένων των συμβούλων και των νομικών εταιρειών που ασκούν πιέσεις εξ ονόματος τρίτων.
Από τον Δεκέμβριο του 2014, εκπρόσωποι της Google πραγματοποίησαν περισσότερες από 200 συναντήσεις με Ευρωπαίους Επιτρόπους, μέλη του υπουργικού Συμβουλίου ή Γενικών Διευθυντών τους, καλύπτοντας ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως τα πνευματικά δικαιώματα, ψεύτικες ειδήσεις, ομιλία μίσους και ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Σύμφωνα με το Μητρώο, η Google απασχολεί 15 άτομα στις Βρυξέλλες.
Το διάγραμμα παρουσιάζει τους μεγαλύτερους χορηγούς πίεσης στην ΕΕ βάσει των τελευταίων γνωστοποιήσεών τους, αποδεικνύοντας ότι η άσκηση πίεσης, οι δημόσιες σχέσεις και η απόκτηση επιρροής επί κρατικών αξιωματούχων όχι μόνο δεν είναι παράνομη, αλλά θεσμοθετημένη και διαφανής διαδικασία.